MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha Tracer 700: Chléb a hry

Představení

Co biker opravdu potřebuje k životu? Svéhlavé charaktery? Drahé technologie? Oslňující image? Asi mi dáte za pravdu, že podstata vašeho života v jedné stopě je někde jinde. A co s tím má společného Tracer?

Vždycky, když jsem nevěděl, jak odstartovat nějakou slohovou práci, zachránili mě staří Římané. Bránit se nemohli, a tak jsem je bez skrupulí narouboval všude tam, kde bylo záhodno ledabyle projevit své hluboké znalosti problematiky. Se starými Římany se těžko polemizuje, že ano. Případ tohoto textu to ale není: chléb a hry tu totiž nejsou náhodou. Chceme žít a chceme se bavit. Přeloženo do naší petrolheadovské, benzinem nasáklé řeči: chceme jezdit, jezdit, jezdit (ideálně za málo peněz) a mít z toho setsakramentskou radost. A jsme doma, u Yamahy Tracer 700.

Lepší MT

Tracer si na nic nehraje. Až na několik změn – jmenujme například o 50 mm prodlouženou hliníkovou zadní vidlici (MT má ocelovou), o 15 mm delší zadní pružinu a zcela jiný design – tu máme šlágr posledních dvou sezon: Yamahu MT-07. Docela obyčejnou, levnou, ale zatraceně dobrou motorku. A Tracer je ještě lepší. Lepší, protože má kvalitnější podvozkové komponenty (bohužel stále nenastavitelné), protože je pohodlnější a díky překvapivě dobré ochraně proti větru na dlouhých cestách také méně únavný. Lepší, protože to vše doplňuje bez nadsázky famózní řadový dvouválec s přesazenými ojničními čepy – neskutečně elastický, měkký motor, s tak homogenním nárůstem výkonu, že mu může konkurovat snad jenom elektroskútr. Lepší možná i proto, že dostupnější. Teď nemyslím cenově (současný doplatek rovných 60 000 Kč oproti MT-07 dává prostor k diskuzím), myslím svým charakterem ve srovnání s jeho divokým tříválcovým sourozencem. Dvouválec je zkrátka milejší, a to vždy a vůči každému.

Seznam kapitol

Doma hned

Jsou stroje, na které si i zkušený jezdec musí zvykat. Někdy více, pak je motocykl prezentován jako bytostně charakterní. Někdy méně, pak bývá stroj označen za typicky průměrného představitele své třídy: nejčastěji té střední z Nipponu. Není to fér. Každá motorka by totiž měla fungovat na první dobrou, a to tak, že byste ji neměli vůbec řešit: sedni a jeď! U Traceru to přesně tak je. Posaz, příjemně uložené stupačky, padnoucí šířka řídítek, použité materiály a vysoká kvalita zpracování – tady vše sedí. Design? Jednoduchý, dynamický, nadčasový, TDM jednadvacátého století. Pokud nenápadnost vypadá takto, pak sem s ní! Sedlo 830 mm nad zemí dodá kuráže i těm méně narostlým, intuitivní ovládání od první zatáčky za garáží zase těm méně zkušeným. Z náklonu do náklonu chodí malý Tracer pouhým hnutím mysli, zastavuje jistě a vypočitatelně, nastavitelná páčka přední brzdy potěší, stejně jako 17litrová nádrž, na kterou jsme urazili solidních 450 km. Překvapivě dobrá je ochrana proti větru za střídmě střiženým, nicméně nastavitelným čelným štítem.

Nedostatky se najdou i tady: například ABS. Je škoda, že tak dobrým brzdám, které ještě donedávna zdobily vlajkovou loď YZF-R1, kryje záda tak hrubě a brzo zasahující ABS. Nebo zadní centrální jednotka: ano, je sice nesrovnatelně lepší, tužší, sportovnější než u MT-07, záď neprojevuje ani v rychlých obloucích tendenci k pohupování, ale rychle po sobě následující nerovnosti vám přesto umožní náležitě procítit. A prostor pro dva? Pro dva vášnivě zamilované je to v pořádku… Kolečko rychlého nastavení předpětí pružiny by se ale mohlo hodit i jim. Funkčnost plastových krytek na řídítkách ponecháváme stranou úplně.

Seznam kapitol

Verdikt

Více motocyklu, než nabízí Tracer 700, k životu nikdo nepotřebuje. Odveze vás pro rohlíky i na dovolenou, potrénujete s ním na okruhu i v lehkém terénu, užijete si s ním ve městě i za ním. A že to vše zvládá velmi nenápadně a bez velkých cavyků, mu budiž připsáno jen k dobru.

Seznam kapitol

Technické údaje

MOTOR  
Konstrukce: čtyřdobý kapalinou chlazený řadový dvouválec, Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec, Vrtání × zdvih: 80 × 68,6 mm, Zdvihový objem: 689 cm3, Kompresní poměr: 11,5:1, Výkon 55 kW (75 k) při 9000 1/min, Točivý moment 68 Nm při 6500 1/min, Spojka: vícelamelová v olejové lázni, Převodovka manuální, 6rychlostní

PODVOZEK  
Mostový rám z oceli, Vidlice: USD vidlice, Ø 41 mm, Brzdy vpředu: 2× čtyřpístkový pevný třmen, Ø 282 mm, Brzdy vzadu: jednopístkový plovoucí třmen, Ø 245 mm, Asistenční systémy: ABS, Ráfky: 3.50 × 17; 5.50 × 17, Pneumatiky: 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17

ROZMĚRY A HMOTNOSTI 
Rozvor 1450 mm, Úhel hlavy řízení 65,2 °, Stopa 90 mm, Dráha odpružení vpředu/vzadu: 130/142 mm, Výška sedla 830 mm, Hmotnost s plnou nádrží 196 kg, Objem nádrže 17 l

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 229 990,- Kč
Cena testovaného modelu 229 990,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Yamaha MT-09 Tracer (2015)
Technické informace:
Objem motoru 847 cm3
Výkon 85 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 8500 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: