MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Aprilia Caponord 1200 Rally: Kápo zůstává

Test

Není to dlouho, co jsme informovali o tom, že Aprilia Caponord letos končí. následovala lavina dotazů na Českého importéra a následné tiskové vyjádření přímo z noalské centrály – Caponord v nabídce zůstává!

A prilia sice neuvedla, jakým způsobem zajistí splnění normy Euro 4 (z našeho motocyklového pohledu nesmyslně přísné), ale ukončení výroby Caponordu na rozdíl od modelů Shiver, Mana a Dorsoduro prý zatím neplánuje. Usedněme proto do jeho neuvěřitelně pohodlného sedla a ukažme si, proč je právě tato Aprilia jedním z nejlepších motocyklů, který kdy sjel z noalských výrobních pásů. A proč by byla tak velká škoda, kdyby se přestal vyrábět.

Polykač kilometrů

Komfort a vášeň. Dvě jména, která jsou v případě Aprilie Caponord skutečně podstatná: ve třídě adventure biků vám nikdo nenabídne tak uvolněnou jízdní pozici jako Rally. A nic ve vás v kombinaci s ní nedovede tak bezprostředně a dlouhodobě vyvolávat dobrou náladu na cestách. Ať se motáte kolem komína, nebo míříte do Alp, jeho elektronický podvozek vám bude imponovat. Stojíme si za tím, že je to vůbec ten nejlepší elektronický podvozek v této třídě – nerovnosti zahlazuje nenápadně, bez pazvuků a tvrdých reakcí. Jako byste se kupředu pohybovali na vzduchovém polštáři nebo jemně klouzali jídelním nožem po hrudce másla plné dolíčků. Přímý pocit z řízení přitom nechybí.

O přesnosti Aprilie v serpentinách si mohou všechna ostatní cendura nechat jenom zdát, skvěle drží stopu, překlápí se pohledem, velmi dobře brzdí – paradoxně tak ve všech ohledech překonává svou 17palcovou sestřičku bez přídomku Rally. A vždy a všude – ať jedete sám, či ve dvou s plnými kufry, má dostatečnou rezervu pro předjetí kolony ve stoupání do dalšího průsmyku. Její řízení je návykové, stejně jako sytý zvuk, široká řídítka a tuhé, ale skvěle polstrované sedlo. Nemůžete se dočkat dalších a dalších zatáček, chráněni za vysokým plexi a kapotáží tak dálnici prosvištíte za doprovodu dunivého basu V2 raz dva! Je jedním z mála strojů, za jejichž řídítky dokáže také autor textu ukrajovat dlouhé kilometry, aniž by měl tendence vyhledávat „terénní“ zkratky (které ho nezřídka stojí jednou tolik času…). Terén – když jsem to slovo zmínil – doménou Caponordu není, navzdory jeho názvu a 19palcovému přednímu kolu. Po vypnutí trakce a ABS sice projede více, než bude jeho posádka na cestách potřebovat, ale na mlácení o zem v Rumunsku existují vhodnější stroje. Je příliš těžký, komponenty jsou na seriózní off-road příliš tuhé, zátah motoru příliš dominantní. Neberte to jako hendikep, 98 procent majitelů cestovních endur považuje off-road za rizikový a na svých cestách jej beztak nevyhledává. Image Caponordu jako cestovatele tím rozhodně nijak neutrpí.

Seznam kapitol

Detaily pro oko

Přítomnost Aprilie vás prostě baví, a nemusíte na ní ani jezdit. Je to příklad hodnotně zpracovaného motocyklu, jakých dnes mnoho nenajdeme. Levné detaily, typické pro lídry této kategorie (majitelé modelů GS či Super Adventure se snad neurazí), tu nenajdete. Zpracování je velmi neitalské, strojírenské obrobky jsou čisté, kvalitně lakované plasty lícují, zaujme také efektní kombinace příhradového rámu a hliníkového odlitku. Edici Rally nechybí zavazadlový systém, padací rámy, přídavné světlomety a lepší ochrana proti větru. LCD palubní přístroj je přehledný, po chvilce zvyku se jej naučíte přepínat i za jízdy, k nastavení čelního štítu je ale zapotřebí rukou obou. Ovládací páčky si nastavíte dle potřeby a hurá na cestu. Námi kritizovaná tvrdá reakce na změnu zatížení – tedy cukání při náhlém přidání plynu – je minulostí. Italům se podařilo nastavit vstřikování a vyladit mapu k sametové dokonalosti. Sice až teď, po pár letech výroby, ale podařilo.

Seznam kapitol

Téměř alpský král

Na cestu do Alp těžko najdete lepší motocykl. Psali jsme to již při prvním představení modelu Caponord, o to více to platí nyní pro verzi Rally. Ta se totiž probojovala až do finále prestižního mezinárodního srovnávacího testu Alpen Master, který se letos konal na pomezí francouzských a italských Alp a který již tradičně zaštiťuje náš partnerský časopis Motorrad. Leckdo z vás si možná ještě vzpomene na fenomenální vítězství V-Stromu 650 z roku 2006, které jasně ukázalo, že v Alpách technické tabulky příliš velkou roli nehrají. Letos tu testovací manšaft okouzlila právě Aprilia, protože, jak shrnuje kolega Sergio Romero ze španělského Motociclisma, „Caponord vám prostě padne do ruky na první dobrou a od té chvíle vás už jenom baví. Dokonale fungující elektronický podvozek ADD, spontánní reakce na plyn a neuvěřitelně přesné a agilní vedení v zatáčkách. Za mě by mohl Caponord klidně vyhrát.“ Za to, že se tak letos nakonec nestalo, můžeme „poděkovat“ harmonickému vyvážení terénnější Hondy Africa Twin a její téměř o 1,6 litru nižší spotřebě. Co vyhraje u vás? Rozum, nebo emoce?

Seznam kapitol

Verdikt

Pokud bych si měl dnes vybrat motocykl na cestování, první volbou bude Caponord Rally. Jeho motor mě nepřestává fascinovat, jeho jízdní vlastnosti jsou pro mě celoživotní výzvou, jeho komfort zavazuje jet někam opravdu hodně daleko. A že Rally není moc do terénu? Na dovolené s partnerkou mám rozhodně jiné priority.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

3.5





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Aprilia Caponord 1200 ABS (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 92 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 116 Nm při 6800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Aprilia Caponord 1200 ABS Rally
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 92 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 115 Nm při 6800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Aprilia Caponord 1200 ABS Travel Pack (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 92 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 116 Nm při 6800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Aprilia Caponord 1200
Technické informace:
Objem motoru 1197 cm3
Výkon 94 kW při 8500 ot/min
Točivý moment 116 Nm při 6500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Aprilia ETV1000 Caponord
Technické informace:
Objem motoru 997,62 cm3
Výkon 72 kW při 8250 ot/min
Točivý moment 97 Nm při 6250 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: