MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Harley-Davidson 883 Iron: Prostě motorka

Představení

Občas potřebuju vypnout, zapomenout na práci. Živím se výrobou doplňků na rallyové biky a k těm mají Hárleje vážně hodně daleko. Možná právě proto relaxuju nejradši v jejich sedlech. Zkuste to taky.

Kopnete ji tam, následuje malá pauza, jako když čekáte na ozvěnu, a pak hned mohutné klaaap. Uff, mám tam jedničku, blikne zelená, beru za plyn a smáznu nagelovaného frajírka v „Oktávce“ 1.9 TDi v tuningové úpravě… Sedím na H-D 883 Iron a jsem upřímně překvapený, jak pozitivně se v provozu projevuje dynamika papírově nevýrazných hodnot výkonu. Na další křižovatce se s přehledem protáhnu mezi auty zase až k semaforu a celá hra se opakuje znovu. Ve výsledku přijíždím do kanceláře dobře naladěný, protože se mi po dlouhé době podařilo vyzrát nad ranním chaosem s klidem rutinéra.

Pohled zvenčí

Je to moje třetí randevú s americkým železem, kterému jsem se jako milovník off-roadu vždycky tak trochu vyhýbal. První dvě byla na velkých Twin Camech, teď tady mám ikonický Sportster 883 v rebelské verzi Iron. Kombinace převážně černého matu, trochy černých leštěných krytů a minima leštěného kovu vypadá surově. Surově, ale ne agresivně. Dominantní véčko, rám, kola, malá „peanut“ nádrž, klasický podvozek se dvěma zadními jednotkami a přední teleskopickou vidlicí. Nic víc, nic míň. A vše z poctivého železa. Motorka v tom pravém slova smyslu, jak by ji nakreslil malý kluk, a pak říkal, že až vyroste, bude mít motorku taky jako táta. 

Seznam kapitol

City bike

Odpoledne mě čeká schůzka v agentuře na druhém konci města, ale žádný stres. Sedám na Irona, do jeho fakt pohodlného sedla. Sedlář z Milwaukee má u mě za jeho design a funkčnost pivo. Při akceleraci podrží a ani po dvou hodinách mě nebolí zadek. Na začátku mám trochu problém intuitivně najít stupačky, nejsou ani vpředu, ani vzadu, tak někde napůl. Kdyby byl Iron můj, určitě bych si je posunul dopředu, jako to má verze Forty-Eight. Ale po pár rozjezdech jsem si zvyknul a trojúhelník sedlo – stupačky – řídítka je fajn a pomáhá se v pohodě protahovat mezi auty. Přejezdy kostek, kolejí, děr jsou s naprostou jistotou, takže můžu vracet úsměvy slečnám na přechodech. To jsou přesně ty momenty, kdy zapomínám třeba vypínat blinkry. Konstruktéři z H-D asi sami mívají stejný problém, a tak vymysleli blinkry, které se samy po zatočení vypnou. Za mě palec nahoru! A jsem tady. Žádný problém a nervy s parkováním. Iron má ve standardu alarm, takže bez obav. Teď už můžu s klidem napsat, že Iron je rozumná motorka do města. A lidem se líbí. Rozhodně se vám lépe jezdí, když se na vás ostatní nedívají jako na škodnou.

Schůzka byla rychlejší, než jsem čekal, a navíc s dobrým výsledkem. To si žádá malý výlet za odměnu, a tak volám kamarádce na Slapy, že bych se projel a zastavil se na pokec. Vyjíždím po svojí oblíbené stodvojce pěkně kolem Vltavy. Pro dnešek mám vše hotovo, nikam nespěchám a Iron mi v tom pěkně notuje. Véčko se ležérně převaluje. Za chvilku mají přijít serpentiny, a tak auta přede mnou, která jsem do té doby ignoroval, předjíždím jemným otočením plynu, chci mít v zatáčkách volno. Zastavuju u vyhlídky na sluníčkem nasvícený oblouk Vltavy a chvíli s Ironem rozjímáme, jak fajn se tady v těch Čechách vlastně máme. Pak zmiňovaná příjemná zastávka a dál už jen cesta domů přes vesničky, zatáčky, malebná údolí za tlukotu véčkového dvouválce. Celé se mi to vrací, když usínám. Kombinace výkonu, stability a ovladatelnosti posune řidiče dál, a proto souhlasím s tím, co mi říkal Michal z českého H-D: Iron je tu právě pro ty kluky, kteří jako malí snili o tom, že až jednou vyrostou, koupí si opravdovou motorku. A přesně taková motorka Iron je.

Seznam kapitol

Verdikt

Charismatický parťák na městské ježdění a kratší výlety do okolí. Je decentní, je temný, ale nikdy ne agresivní. Má velmi pozitivní image, lidem se prostě líbí. Na stylové ježdění do práce ideál, funguje.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

3.5





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Harley-Davidson Sportster Iron 883 (2014)
Technické informace:
Objem motoru 883 cm3
Výkon 39 kW při 5750 ot/min
Točivý moment 70 Nm při 3750 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Harley-Davidson Sportster Iron 883 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 883 cm3
Výkon 39 kW při 5900 ot/min
Točivý moment 70 Nm při 3750 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Harley-Davidson Sportster Iron 883
Technické informace:
Objem motoru 883 cm3
Výkon 39 kW při 5900 ot/min
Točivý moment 70 Nm při 3750 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: