MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Moto Guzzi V9: Dospělá

Představení

Nejdéle kontinuálně vyrábějící evropská značka Moto Guzzi dospěla: přestala nebo v brzké době přestane vyrábět stroje, které ostatní umějí prodávat lépe, a soustředí se jen na motocykly, které umí nejlépe.

Klasiky. Reinkarnované a s citem opečovávané stylové V7 v nejrůznějších variantách, vycházejících vstříc vkusu zákazníků. Californie, postmoderní cruisery s buldočími motory a dnes také lehké a ovladatelné cruisery V9 ve dvou variantách. Kromě kardanu a podélně uloženého véčkového motoru mají společného toho nejdůležitějšího jmenovatele: vzduch. A na vzduchu se prostě jezdí jinak, ale především: vzhledem k restrikcím bohužel také čím dál méně. Vzduch znamená tradici, noblesu, jen stěží překonatelnou estetiku, jiný pocit na plynu. Jak ukazují první italské jízdy na modelech Roamer a Bobber, nemusí jít ale nutně jen o nostalgické svezení. Naopak.

Guzzi, jak má být

Mandello, 10.00, 6 °C, vyrážíme. A už po prvních kilometrech velmi statečně mrzneme a vlhneme – a jelikož samozřejmě chceme být styloví, vlhneme stylově v otevřených helmách, rifličkách a kožených bundičkách. Naše hloupost, protože sychravé, vlhké počasí je v tomto regionu a v tomto období zcela normální… Stejně jako vrstvy tajícího sněhu podél silnic nad Mandellem. Zkrátka konec zimy v horách, jenže uvědomte si to, když se přece balíte do Itálie. Pryžím Pirelli Sport Demon je to očividně šumafuk a našim průvodcům z klubu horských myslivců Curve e tornanti také. Safra, ono to docela jede – prolétne mi hlavou po prvním vytočení velmi pečlivě inovovaného vidlicového dvouválce při výjezdu z vraceček nad jezerem. Jedna, dvě, tři, podřadit, a znovu – rychlosti do sebe pěkně zaklapávají, bez typického kovového hlomozu, který dokázal „neguzzisty a nehárlejáky“ tak vyděsit, suchá spojka jde lehce i jedním prstem, ovladatelnost stroje pro americkou konkurenci doslova z říše snů. Je tohle ještě vůbec Guzzi? Je. Nic z toho, co má správná „Guzina“ mít, jí nechybí.

Vzduchem chlazená dvouventilová osmsetpadesátka dává 55 koní při 6250 otáčkách a 62 Nm už při 3000 1/min. Na papíře žádné terno, moje Griso 850 umí zahrát větší divadlo. Jenže tady jde o nový agregát, který plní normu Euro 4, čehož podle techniků z Noale u dvouventilů 1100 cm3 a 850 cm3 již nebylo možné docílit. V sedle, à propos velmi pohodlném a pěkně zpracovaném, to při hmotnosti 214 kg s plnou nádrží však nevychází pro Roamer s 19palcovým předním kolem ani „tlustý“ Bobber vůbec špatně. Naše celodenní testovací dráha čítala cirka 300 km v zakroucených vlásenkách nad jezerem Como a na nedostatek espritu si tu rozhodně nikdo nestěžoval.

Zařazená šestka byla výjimkou, ale na první tři rychlosti si motor užil otáček dostatek a evidentní potíže s tím neměl. Po této zkušenosti je zřejmé, že deset koní navíc v podobném terénu by sice potěšilo, ale chybět vám nebudou, silný nárůst točivého momentu už v těch nejnižších otáčkách vám vše vynahradí. Ona tu není potřeba ani ta dvoustupňová kontrola trakce, která je díky know-how Aprilie u Guzzi dnes samozřejmostí, ABS je povinné a funguje na obou modelech diskrétně a efektivně.

Seznam kapitol

Lépe než jiní?

Fakt, že něco funguje opravdu dobře, by nás neměl v roce 2016 překvapit – ani u Guzzi. Právě tahle značka zapracovala na kvalitě v poslední době asi nejvíce z evropských producentů a je to znát: celkový finiš potěší i šťourala, lak, montáž, použité komponenty a jejich sladění nechávají konkurenci se červenat. Ne vždy tomu tak u Guzzi bylo a často pár typicky italských ledabylostí kazilo dojem z jinak chytře konstruovaného stroje. Piaggio hraje s otevřenými kartami a polovičatost si už nemůže dovolit. Již v minulých letech bylo rozhodnuto, že Moto Guzzi bude klasickou evropskou prémiovou značkou a Aprilia nositelem technického know-how. Na tom není nic překvapivého, není třeba, aby dva dělali totéž a navzájem si konkurovali – měli jsme tu dvě cestovní endura, dva naked biky atd. Letos tahle diskotéka končí. Končí Norge (s tím se asi vyrovnáme), končí Griso (s tím nikdy), končí Stelvio (bude nám chybět), končí Nevada (mohla skončit už dávno).

Značka Moto Guzzi bude nadále vyrábět pouze klasické a v nejbližší budoucnosti pouze vzduchem chlazené motocykly (podle našich zdrojů byl projekt kapalinou chlazeného motoru nedávno ve fázi finálního testování pozastaven). Pokud budou klasiky z Mandella v zatáčkách fungovat jako V9, fanoušci Guzzi pohnutky vedení určitě pochopí. Jak Roamer, tak Bobber se širokým, 16palcovým předním kolem se chovají jako moderní motocykly – v zatáčkách jsou na cruisery neuvěřitelně agilní, samozřejmě se sklápí do náklonů – Roamer s užším obutím a výše uloženými řídítky o poznání lépe. Podvozkové komponenty jsou na náš vkus v obou případech nastaveny relativně tvrdě, ale stále zaručují dostatek komfortu i na méně kvalitním podkladu.

Oba stroje drží stopu a v náklonu se chovají naprosto předvídatelně – což v této kategorii zvykem rozhodně nebývá. Pouze ve vracečkách nás překvapila snad až zbytečně prudká reakce twinu na plyn. Byli jsme ubezpečeni, že se jedná o předprodukční modely a že na nastavení elektroniky inženýři ještě zapracují. Jak to má vypadat, v Noale dobře vědí, na velkých twinech Aprilie nám to už demonstrovali skvěle.

Seznam kapitol

Zlatá střední

Modelová řada V9 se nabízí jako zlatá střední cesta pro všechny z vás, kteří touží po krásně zpracovaném, stylovém a přitom „evropsky funkčním“ motocyklu, který vám dá radost v zatáčkách a na rovině z vás nevytřese duši. Nebo pro ty z vás, pro které jsou V7 přece jen příliš malými motocykly a řada silných customů zase příliš extrémní. Jsou hravé, velmi robustně a s láskou dělané, přitom nepostrádají elektronické vychytávky dnešní doby. Oceníte přehledný palubní ukazatel, neotřelé designové ovladače na řídítkách, možnost výběru ze dvou variant a širokou paletu individualizačních možností. Bobber, s aktivnějším posazem a ve tmavých tónech pro zlobivé hochy, relaxovaný a klasicky střižený Roamer pro milovníky klasiky a cruisingu. Oba stroje dělají svým finišem a efektně tvarovanou kapkovitou nádrží, nezakrývající typicky vyčnívající válce, skvělou figuru ve městě i na venkovských cestách. Zda zvládnou se stejnou ležérností i dlouhé cesty, ukáže až náš první tuzemský test.

Seznam kapitol

Verdikt

Pořád platí, že abys mohl něco získat, musíš něco obětovat – Guzzi obětuje své dosavadní modelové portfolio ve prospěch několika pečlivě vypiplaných klasiků. Vážně skvělých klasiků: velkých, vášnivých customů, lehkonohých V7 a nyní hravých cruiserů V9. Těšme se z nich.

Seznam kapitol

Technické údaje

Moto Guzzi V9
Roamer (Bobber)

MOTOR: Konstrukce: vzduchem chlazený dvouválec do V, 90 °; Ventilový rozvod OHV, 2 ventily na válec; Vrtání × zdvih: 84 × 77 mm; Zdvihový objem: 853 cm3; Kompresní poměr: 10,5:1; Výkon 40,44 kW (55 k) při 6250 1/min; Točivý moment 62 Nm při 3000 1/min; Spojka: suchá jednokotoučová; Převodovka: šestistupňová

PODVOZEK: Rám: dvojitý kolébkový z oceli; Vidlice: teleskopická vidlice, Ø 40 mm; Brzda vpředu: jednokotoučová, Ø 320 mm; Brzda vzadu: kotoučová, Ø 260 mm; Asistenční systémy: ABS, kontrola trakce; Ráfky: 2.5 × 19 (3.5 × 16); 4.0 × 16; Pneumatiky: 100/90-19 (130/90-16); 150/80-16

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: Rozvor 1465 mm; Úhel hlavy řízení 65,6 °; Stopa 125,1 (116,1) mm; Dráha odpružení vpředu/vzadu: 130/97 mm; Výška sedla 785 (780) mm; Hmotnost s prázdnou nádrží 199 kg; Objem nádrže/rezerva: 15/4 l

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 279 990,- Kč
Cena testovaného modelu 289 990,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Stone
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Special
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Racer
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Moto Guzzi V7 Classic
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 36 kW při 6800 ot/min
Točivý moment 55 Nm při 3600 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: