MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

V-Strom 650XT: Poklidnou krajinou

Test

Suzuki inovovala oblíbené malé cestovní enduro a V-Strom se nyní podobá svému většímu sourozenci. Není ale cestovní enduro s motorem o objemu 645 cm3 příliš málo?

Seznam kapitol:
  1. Podvozkové rozdíly
  2. Verdikt

Menší sourozenec oblíbeného litrového V-Stromu vloni prošel na první pohled viditelnou úpravou. Přední partii doplnil charakteristický „zobák“ – do té doby hlavní poznávací znamení velkých cestovních endur Suzuki a připomínka někdejšího Dr. Biga. Vzhledově se tak šestsetpadesátka přiblížila litrovému V-Stromu a nadto ještě novými ráfky zdůrazňuje své off-roadové zaměření. Má ale tato novinka v konkurenci objemnějších cestovních biků skutečně co nabídnout?

650XT už se svým přívětivým výrazem působí sympaticky, a když se usadíte do pohodlného sedla, cítíte se hned jako doma. Verze XT se od dosavadního modelu odlišuje na první pohled koly s drátovým výpletem (bezdušové pneumatiky ovšem zůstávají). Jinak se technické změny drží zkrátka – dráhy odpružení (vpředu 150, vzadu159 mm) i rozměry ráfků (zadní 19palcový, přední 17palcový) jsou totožné se základní verzí, a to samé lze říci i o vidlicovém dvouválci.

Podvozkové rozdíly

Co na vás udělá dobrý dojem už po několika málo kilometrech, je uvolněná jízdní pozice, která i navzdory menším rozměrům biku nabízí dostatek prostoru, jak se za řídítky poskládat. V kokpitu se setkáte s jednoduchými, ale na pohled bytelnými komponenty. Vše padne do ruky i navzdory omezeným možnostem nastavení (např. nenastavitelná spojková páčka). To nejdůležitější se ale odehrává v útrobách vidlicové 650. Právě motor je totiž hlavním zdrojem radosti při jízdě na V-Stromu.

Sice na spodní části agregátu nenajdete kryt proti odletujícímu kamení (což je zásadní minus pro jízdu v terénu!), ale zato vás na silnici potěší svojí chutí do otáček. Velmi točivý, radostný projev motoru vás bude bavit – zatahuje velmi příjemně už od 1500 1/min a lineárně a čistě jde za plynem až do zhruba 8000 1/min (omezovač zakročí o 2500 1/min později). Motor ale nemá cenu přetáčet, jeho výkon se velmi přesně dávkuje a vy máte neustále pocit, že všech 69 plnokrevníků přesně poslouchá každý váš povel. Právě díky motoru s dostatkem, nikoli přebytkem výkonu je jízda až překvapivě dynamická. Díky agilnímu podvozku jsou zakroucené okresky zdrojem zábavy a V-Strom navíc překvapí skvělou podélnou stabilitou dokonce i na hranici maximální rychlosti kolem 190 km/h. Při příležitostném dálničním přesunu oceníte i velmi dobrou aerodynamiku, na delší cesty to ale bude chtít vyměnit sedlo – pohodlí je vymezeno akčním rádiem zhruba 200 km. Což trochu kazí dojem z takřka expedičního dojezdu – díky skvělé spotřebě 4,8–5,2 l a 20litrové nádrži ujedete na jedno natankování až 400 km.

Suzuki patří k motocyklům, které mnozí neumějí docenit hlavně kvůli konzervativnímu designu a v porovnání s konkurencí postarší technice. Může to ale fungovat i naopak. Skromná výbava (chybí již zmiňovaný kryt pod motorem stejně jako kontrola trakce) je totiž vyvážena celkově bytelným a poctivým zpracováním. Zkrátka na V-Stromu toho moc není, ale co tu je, to funguje opravdu dobře. A nejspíš bude fungovat celou věčnost.

Seznam kapitol

Verdikt

Malý V-Strom i ve verzi XT zůstává skvělým bikem pro každý den: se schopným točivým motorem, snadným ovládáním, čitelným podvozkem, nízkou spotřebou a obřím dojezdem. XT sice do skutečné terénní specifikace pár detailů chybí, na tradičních kvalitách V-Stromu to ale nic nemění.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 219 900,- Kč
Cena testovaného modelu 219 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Suzuki V-Strom 650 XT
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 51 kW při 8800 ot/min
Točivý moment 60 Nm při 6400 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki V-Strom 1000 (2015)
Technické informace:
Objem motoru 1037 cm3
Výkon 74 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 103 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: