MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Italská klasika: Monster 1000

Ojetina

Vzduchem a olejem chlazený dvouventil, později i letmo uložené zadní kolo a dvojice koncovek pod zádí se staly hlavními taháky litrového Monsteru. Můžeme jej považovat za jeden z nejlepších svého druhu i jako ojetinu?

V roce 2003 obrozený Monster působil podobně archaicky jako jeho více než deset let staré jméno. V době, kdy nabíral na intenzitě souboj o nejlepší překoňovaný naked, připomínala tahle Ducati relikt „starých dobrých časů“. Vzduchem a olejem chlazený agregát, pětaosmdesát koní, trubkový rám z pozdních 80. let – kombinace, která papírově aspirovala tak akorát na to být muzejním exponátem, ale ne konkurenceschopným bikem. Zvláště v situaci, kdy řada Monster od příchodu M 900 v roce 1993 rázně nabírala na síle. Například v roce 2001 představený typ S4 přišel se 100 koni a kapalinou chlazeným jádrem z legendární 916, S4R zase se 117koňovým agregátem ze superbiku 996 (a ještě k tomu na první pohled vypadal, jako by „obyčejnému“ Monsteru 1000 z oka vypadl). Jenže pro tradicionalisty a znalce už navěky zůstane vzduchem chlazený dvouventil tím nejvhodnějším řešením pro pravý italský roadster. A navíc nejeden ducatista by za 992cm3 L-twin s přepracovanými hlavami a dvojitým zapalováním dal ruku do ohně a nadšeně dodal, že žádný jiný motor z Borgo Panigale nejede tak dobře. Navíc když jej v roce 2006 umístili do tak přitažlivého designu po vzoru S4R.

Servis a údržba

Co straší potenciální kupce Ducati nejvíce? Otřepaná hospodská fráze, že je drahá na údržbu. Jenže servismani boloňské značky popisují litrový dvouventil jako solidní a spolehlivý agregát, který vyžaduje pouze pravidelnou péči jako kterýkoliv jiný motor. Naprosto ideální exemplář má správně seřízený desmodromický rozvod a rozvodový řemen v dobrém stavu. Tyto úkony se týkají o něco dražší prohlídky po 20 000 km. Menší prohlídka po 10 000 km je mnohem levnější. Občasný neduh může způsobovat netěsnící kryt alternátoru – pátrejte po olejových skvrnách. Stejně tak se mohou rosit gufera přední vidlice, to spolehlivě odhalíte zkušební jízdou. Pokud suchá spojka chrastí příliš hlasitě, zkontrolujte spojkový koš (pár šroubů), může to být způsobeno tím, že se o něj otírají opotřebované lamely. Pokud má prodávající k dispozici servisní knížku, ptejte se, zda byl Monster na svolávacích akcích (zadní přepákování, šroub olejové pumpy).

Seznam kapitol

Situace na trhu

Litrový vzduchem chlazený Monster zůstává raritou alespoň co do počtu nabízených ojetin. Na českém trhu rozhodně širokou nabídku nehledejte. Cena začíná na 80 000 Kč za modely z prvního roku výroby a končí za hranicí 100 000 Kč za poslední rok výroby. Překvapí také relativně reálné hodnoty u stavu najetých kilometrů – málokdy klesají pod 40 000 km. Za novější model S2R s jednoramennou kyvnou vidlicí si připravte nejméně 100 000 Kč a počítejte s ještě omezenějším výběrem. Nejčastějším terčem úprav se na ojetinách staly blinkry, uložení RZ, zrcátka a hlavně výfuky. U starších kusů se bohužel zřídkakdy dočkáte originálních dílů přiložených v krabici. Německý trh nabízí jako obvykle daleko širší možnosti výběru. Ceny tam začínají pod 4000 €, u verze S2R na 5000 €.

Seznam kapitol

Historie Modelu

2003: Monster M 1000 Dark a M 1000 S (s větrným štítkem) nahrazují typ M 900. Nyní s objemem 992 cm3, novými hlavami motoru a dvojitým zapalováním (84 koní). Barvy – Dark: matná černá, stříbrnošedá; červená, žlutá, modrá, stříbrná a černá
Cena: od 325 000 Kč

2004: Dostupný jako Monster M 1000 (naked) a M 1000 S (s větrným štítkem), nová povrchová úprava motorové skříně, výkonnější olejová pumpa, plastová povrchová úprava rámu a ráfků kol. Barvy – M 1000: červená, žlutá a černá; M 1000 S: červená, žlutá, černá a tmavě šedá metalíza Cena: 335 000 Kč (Monster 1000), 345 000 Kč (Monster 1000 S)

2005: Přepracovaná ventilová vodítka, výkon nyní 94 koní. M 1000 a M 1000 S v červené, černé a tmavě šedé metalíze, speciální model M 1000 Cromo s pochromovanou nádrží Cena: 329 000 Kč (Monster 1000), 339 000 Kč (Monster 1000 S)

2006: Na trh uveden model Monster S2R 1000 s jednoramennou kyvnou vidlicí převzatou z modelu S4R. Přepracovaný motor (vstřikovací ventily, krokový motorek), výkon 95 koní. Barvy: červená/bílá, černá/bílá a šedá/bílá Cena: 318 000 Kč

2007: Černé kryty rozvodového řemene, nové napínací kladky. Barvy beze změn Cena: 299 000 Kč (S2R 1000)

2008: Poslední rok výroby Monsteru S2R 1000. Barvy beze změn Cena: 299 000 Kč

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
+
Solidní a spolehlivý vzduchem chlazený litrový L-twin
-
Občasná netěsnost krytu alternátoru a gufer přední vidlice





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Ducati Monster S2R 1000
Technické informace:
Objem motoru 803 cm3
Výkon 58,7 kW při 8250 ot/min
Točivý moment 72,7 Nm při 6500 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: