MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Brutale vs. Streetfighter: Italská bitka

Srovnávací test

Profesionální bojovníci – přesně to se vám vybaví, když tyto dva italské biky spatříte na vlastní oči. MV Agusta chce být brutální, Ducati se hrdě tituluje „streetfighter“, obě jsou krásné, radikální a staví na odiv svoji sílu. Ale stačí to? Není to jen pozlátko drahých italských strojů? Co zůstane, až se rozplyne kouř ze spálené zadní pneumatiky?

Tentokrát nebudeme rozdávat body ani přesně hodnotit každodenní použitelnost testovaných motocyklů. Tahle vyjížďka má jediný cíl: zkrotit oba italské charaktery a říct vám, v čem se liší a komu udělají radost. Postavili jsme je proti sobě záměrně, protože obě italské osmistovky v sobě mají něco, co podle nás mnohým motocyklovým novinkám chybí: Jsou sexy a slibují zážitky z jízdy, které jinde nenajdete.

To si uvědomíte už ve chvíli, kdy zmáčknete tlačítka startérů. Dvouválec Testastretta dominuje svým hutným a mechanicky hrubým zvukem, tříválec MV Agusty působí, že ani nemohl splnit hlukové limity – je z něj cítit síla, chce do otáček, slibuje rychlost. A nejinak je tomu, když se usadíte za řídítka.

Závodní geny

Ačkoli se MV Agusta prezentuje jako kdovíjak brutální a drsná, napoprvé vás překvapí, jak je stroj z Varese příjemný. Že prý jsou MV Agusty motocykly s mizerně seřízeným managementem motoru a v normálních rychlostech nefunkčním podvozkem? Tohle rozhodně nelze říct o Brutale – je schopná, svěží a funkční. Překvapí vás to, jak dobře od prvních metrů pracuje. Až se ptáte, kdeže je ta brutalita. Ta se ovšem rozhodně nikam neztratila, protože se koncentruje v motoru. Temperamentní tříválec je odvozen ze závoďáku F3 (ano, to je motocykl, s nímž Zanetti a Cluzel loni získali třetí a čtvrté místo v celkovém pořadí mistrovství světa supersportů) a svůj exkluzivní původ umí dát pořádně najevo! Řadový motor miluje otáčky – suverénně vás vystřelí kupředu, a je jedno, kolik dílků otáčkového pole na digitálním ukazateli je vyplněno. Burnout s vypnutou kontrolou trakce není problém, přední kolo pošlete do vzduchu pravým zápěstím, kdy si jen vzpomenete. Aby ne, když jsme osmistovce na brzdě naměřili suverénních 135 koní! 

Seznam kapitol

Tortura v sedle

Ducati se projevuje úplně jinak. Jestliže je posaz na MV sportovní, ale vcelku pohodlný, ušetříte v sedle Ducati za osobního trenéra. Streetfighter je prostě extrémní – řídítka daleko vepředu a dole, nepohodlné sedlo, které se navíc u nádrže nepříjemně svažuje dolů. K tomu připočítejte spojku, která jde pořádně ztuha, motor, který rozhodně nefunguje od nejnižších otáček. A agilitu, od které byste zprvu čekali leda tak jízdu rovně. Jenže Streetfighter je pořádná osobnost a hned si všimnete, jak skvěle je stabilní – motocykl výborně sedí a postupně se s ním sžíváte. I když daleko pomaleji než s MV. Ducati je v porovnání s Brutale odlišná po všech stránkách. Už jen její dvouválec Testastretta (což bychom mohli přeložit jako „úzká hlava“) vás postaví před hotovou věc. Pro ducatisty magický údaj 11 ° neznamená nic víc než střih ventilů (tedy 11° otáčky klikovky, kdy jsou na konci čtvrtého taktu zároveň otevřeny sací i výfukové ventily). Takže výsledkem je lepší vyplachování válce – tzn. vyšší výkon (efektivnější spalování) a nižší spotřeba.

Seznam kapitol

Radikální odlišnost

Občasná neschopnost (zdaleka nejen italských) konstruktérů postavit kvalitně fungující motocykl bývá někdy vydávána za domnělou přednost „charakteru“ těchto strojů. Cukající motory, těžko ovladatelné spojky, divná jízdní pozice se zaměňují za originalitu a motocyklovou opravdovost. Myslíme si, že to není úplně správně. Pokud motorka prostě nebrzdí dobře (což se dá jasně změřit) nebo se na ní nedá normálně rozjet, není to nic, co by nějak vylepšovalo její charakter. Motocykl má fungovat, abyste se v jeho sedle mohli bavit, ne se s ním prát. Tento základní úkol plní obě Italky na výbornou. Oba motocykly fungují technicky skvěle. Pocity v sedle Ducati tak naštěstí nepřipomínají nepříjemnou konfrontaci s nefunkční technikou, ale spíš jiný přístup k životu v sedle. Na Streetfightera rozhodně nebudete mít náladu každý den (a určitě na něm nebudete jezdit do práce), když jej ale vytáhnete, zaujme vás svojí osobností. Nebude se vám podbízet, bude od vás chtít aktivní řízení, fyzické nasazení a odhodlání. Teprve poté se vám vrchovatě odmění. Je to motocykl, který nabízí hodně, ale také dost vyžaduje. Pak jej ale, téměř vyčerpaní, večer postavíte v garáži a budete spokojeni. Únava se bude mísit s pocitem vítěze, který dospěl do kýženého cíle. Každý kilometr cesty, který jste spolu překonali, cítíte ve svých svalech, šlachách a nervových zakončeních. Je to unavující, ale je to pocit, pro který se budete vracet.

To MV Agusta s vámi pracuje úplně odlišně. Už když se posadíte do jejího sedla, nebudete si připadat jako na důmyslném mučicím nástroji. Nečekají vás žádné záludnosti a – ačkoli si to nikdy nebudete chtít přiznat – MV vám bude v některých chvílích připadat stejně příjemná jako třeba vstřícné japonské motocykly. Brutale je totiž precizní a navíc velmi aktivní. S Ducati se musíte dlouze domlouvat, MV se vám sama nabídne. Už jen nájezdy do zatáček – do oblouku padá Brutale s lehkostí, o které si Streetfighter může nechat jen zdát. Je agilní a snadno ovladatelná a vy si to jen užíváte. Na výjezdu ze zatáčky vezmete za plyn, řadíte nahoru a znovu se ptáte, jestli je tohle skutečně převodovka v italském stroji. Je přesnější než u Ducati a díky quickshifteru máte o svižnou zábavu postaráno.

Kráska z Varese je hravějším motocyklem. Streetfighter je ale určitě stabilnější na rovinkách – sériový tlumič řízení má u MV kolikrát co dělat, aby udržel přední kolo v přímém směru, zatímco Ducati sedí jak přibitá a žádný tlumič nepotřebuje. Při průjezdech zatáčkou máte nicméně od podvozku MV o něco lepší zpětnou vazbu než od komponentů Ducati. Na druhou stranu vám jízda v sedle Streetfighteru bude připadat při stejném tempu akčnější a drsnější než u MV. Brutale umí být hodná, když chcete, stačí pravým zápěstím pořádně otočit a odkrýt její agresivní charakter. Ducati spíše zůstává sama sebou – ber, nebo nech být.

Seznam kapitol

Verdikt

1. MV Agusta Brutale 800 RR
Brutale nás překvapila tím, jak dobře se řídí. Je to praktičtější a snesitelnější motocykl než Ducati. A je lepší v zatáčkách, kde je agilnější, a tříválec má výkon, který vám nebude ani chvíli chybět. V porovnání s Ducati na ní rozhodně zvládnete svou oblíbenou trasu rychleji. Vedle boloňské konkurence bude možná někomu připadat jako příliš kompromisní a méně osobitá, podle nás si ale jízdu v sedle Brutale užije víc pilotů.

2. Ducati Streetfighter 848
Je to bike, kterých už dnes najdete pomálu. Tady si musíte vše zasloužit. Boloňský zážitek z jízdy není zadarmo, Ducati ale vaši námahu dokáže vrchovatě odměnit. Pokud se jí přizpůsobíte, zažijete jízdu, která bude opravdová, hrubá a drsná. Streetfighter je vyhraněný a na ovládání i řízení náročný stroj, produkuje ale velmi intenzivní pocity za řídítky. Než si jej pořídíte, pořádně si jej vyzkoušejte. Není to bike pro každého.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4





Komentáře

Motokatalog
MV Agusta Brutale 800 RR
Technické informace:
Objem motoru 798 cm3
Výkon 92 kW při 11600 ot/min
Točivý moment 81 Nm při 8600 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Ducati Streetfighter 848
Technické informace:
Objem motoru 849 cm3
Výkon 97 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 94 Nm při 9500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Ducati Streetfighter S (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1099 cm3
Výkon 114 kW při 9500 ot/min
Točivý moment 115 Nm při 9500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
MV Agusta Brutale 800
Technické informace:
Objem motoru 798 cm3
Výkon 92 kW při 11600 ot/min
Točivý moment 81 Nm při 8600 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: