MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha XSR700: Ride

Představení

Po letech programového zanedbávání evropského trhu do toho v Yamaze šlápli stylem, že se konkurence a veřejnost včetně té odborné nestačí divit. XSR je mezi nakedbiky dalším horkým želízkem v ohni a my jsme jej mohli otestovat již nyní.

Seznam kapitol:
  1. Jízda
  2. Verdikt
  3. Technické údaje

"Zapomeňte na Land of Joy, zemi rozverných hrátek a pohody u šplouchajícího moře, tohle není motorka pro ujuchané hipstery, ale pro vášnivé jezdce.“ Potichu a klidně odříkává Šun svůj part novinářské prezentace a vám je jasné, že dneska tady nejde o prázdné řeči, tenhle chlap to myslí smrtelně vážně. Myslí. Produktový inženýr Šun Mijazawa je totiž tím mužem, který dokázal změnit Yamahu. Přesněji, on dokázal změnit pohled nejvyššího japonského vedení na nás, na evropský trh. Trvalo mu to několik let přemlouvání a života v Evropě a Severní Americe, vstřebávání pocitů, vášní a tužeb zdejších bikerů. Objíždění akcí a mapování scény a komunikace s evropským designérským studiem GK Design, kde se některé Yamahy kreslí a navrhují již od šedesátých let. Nebál se oslovit s prosbou o radu ty nejlepší stavitele a customizéry, kteří mají k tématu co říci: Jense vom Braucka, Rolanda Sandse nebo Šinju Kimuru. XSR700 je výsledkem práce celého týmu a měla nám být postavena doslova na míru. A pokud by tomu tak náhodou nebylo, neměl být problém si ji jednoduše přizpůsobit obrazu svému.

XSR je totiž od počátku koncipována jako základ pro individuální úpravy. My méně odvážní oceníme, že rozbrusku budeme moci nechat pro tentokrát odpočívat v regálu a vystačíme si pouze se šroubovákem. Ať už se jedná o sejmutí zádě a možnost montáže jiného sedla, vyššího předního blatníku, laděné scramblerovské koncovky, nebo ručně vyklepaných hliníkových krytů na bocích nádrže či doplňkových štítků a brašen, vystačíme si pouze s kvalitní sadou inbusů. Samozřejmě existují také radikálnější alternativy – například sada doplňků vyvinutých a testovaných jedním z top stavitelů nezávislé scény Jensem vom Brauckem, která dokáže XSR700 posunout do trochu jiné roviny. Super Seven je stavba jako z komiksu, ale s minimálním úsilím a náklady. A poslední informace na okraj – zatímco MT-07 se stále vyrábí v Japonsku, XSR vzniká za podpory předních evropských dodavatelů u nás, v Evropě. Konkrétně ve Francii u dceřiné firmy MBK.

Jízda

Střih. Je devět hodin, sedáme a vyrážíme do slunného rána podzimní Sardinie. Čeká nás necelých dvě stě kilometrů po nejkrásnějších horských i přímořských cestách ostrova, kde se jasně ukáže, zda šlo o řeči, nebo fakta. Na rozdíl od konkurenčních biků je XSR700 retro maximálně svým označením – základ techniky tvoří moderní komponenty z velmi vydařené MT-07, kterou jsme měli celý minulý rok v redakci a jež se stala prodejním bestsellerem. Tady není co vylepšovat, protože zábavnější a jednodušeji ovladatelný motocykl byste pohledali. Kdo by měl pocit, že 75 koní twinu je na svezení málo, toho mohu už nyní ubezpečit – není. A to ani navzdory novému mappingu kvůli blížící se normě Euro 4. 186 kg vážící a skvěle zpřevodovaná XSR dokáže za šíleným nizozemským závodníkem Raymondem Schoutenem, který nás měl ten den na starost, atakovat hranici 200 km/h i mezi olivovníky…

Motůrek funguje nahoře i dole, v našem případě stále nahoře. Raymonde, díky! Za jízdu a také za spotřebu – za celou dobu testu spotřeba na mém stroji neklesla pod šest litrů, ačkoli doma s MT-07 jen tu a tam přesáhla 3,7 litru... Navzdory vysloveně měkce – na mých 85 kilogramů až příliš měkce – nastavenému podvozku je i při rychlejší jízdě natolik stabilní, než aby to negativně ovlivnilo neuvěřitelnou hravost a agilitu v zatáčkách. MT-07 je skvělá, XSR je lepší. Je pocitově lehčí, obratnější, hravější. Lépe se mi na ní sedí, jste více na motocyklu než v něm, sedíte zpříma a široká řídítka jsou uložená výše a blíže k vám, což pocit kontroly jenom umocňuje. Přesně v téhle pozici bych mohl jet na kraj světa, skvělé. Tvar sedla navíc umožňuje se na biku hýbat, což oceníte hlavně v zatáčkách nebo při přesezení zadnice. Nicméně návrhy na zlepšení by tu také byly: proč Yamaha použila tak měkké silentbloky, ve kterých jsou uložená řídítka? Při větším zatlačení mě pružnost řídítek v uložení trošku překvapila, hned jsem běžel shánět klíče na dotažení…

Jedno je již po prvním krátkém svezení zřejmé: Yamaha XSR700 je skvělým motocyklem. Možná není tak trendy jako jeho vzduchem chlazená konkurence, jednoznačně je ale lepším bikem. Potěší svou funkčností, precizním zpracováním a hodnotnými materiály. Ale hlavně: svobodou, postavit z ní ještě třeba úplně jiný motocykl. A nemusí to být zrovna scrambler.

Seznam kapitol

Verdikt

Skvěle zpracovaný a zábavný motocykl s prověřenou technikou MT-07. Je hezčí, hravější a také dražší. Za odměnu si z něj můžete doma postavit cokoli. Ale pochybuji, že se do toho pustíte. Racionální důvod k tomu není, ta motorka je skvělá tak, jak je. Palec nahoru!

Seznam kapitol

Technické údaje

MOTOR    
Konstrukce: čtyřdobý kapalinou chlazený paralelní dvouválec
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Vrtání × zdvih: 80,0 × 68,6 mm
Zdvihový objem: 690 cm3
Kompresní poměr: 11,5:1
Výkon: 55 kW (75 k) při 9000 1/min
Točivý moment: 68 Nm při 6500 1/min
Spojka: vícelamelová v olejové lázni
Převodovka: manuální, 6rychlostní

PODVOZEK     
Rám: trubkový z oceli
Vidlice: teleskopická, Ø 41 mm
Brzdy vpředu: 2× čtyřpístkový pevný třmen, Ø 282 mm
Brzda vzadu: jednopístkový plovoucí třmen, Ø 245 mm
Asistenční systémy: ABS
Ráfky: 3.50 × 17; 5.50 × 17
Pneumatiky: 120/70 R 17; 180/55 R 17

ROZMĚRY A HMOTNOSTI    
Rozvor: 1405 mm
Úhel hlavy řízení: 65,5 °
Stopa: 90 mm
Dráha odpružení vpředu/vzadu: 130/130 mm
Výška sedla: 815 mm
Hmotnost s plnou nádrží: 186 kg
Objem nádrže: 14 l

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 219 990,- Kč
Cena testovaného modelu 219 990,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Yamaha MT-09 Sport Tracker (2015)
Technické informace:
Objem motoru 847 cm3
Výkon 85 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 8500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Yamaha MT-09 Street Rally (2015)
Technické informace:
Objem motoru 847 cm3
Výkon 85 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 8500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Yamaha MT-09 Tracer (2015)
Technické informace:
Objem motoru 847 cm3
Výkon 85 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 8500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Yamaha MT-07 Moto Cage (2015)
Technické informace:
Objem motoru 690 cm3
Výkon 55 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 68 Nm při 6500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Yamaha MT-09 (2015)
Technické informace:
Objem motoru 847 cm3
Výkon 85 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 88 Nm při 8500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Yamaha MT-07 (2015)
Technické informace:
Objem motoru 690 cm3
Výkon 55 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 68 Nm při 6500 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: