MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Moto Guzzi V7 S: Nenápadný klasik

Youngtimer

Pravého motocyklového klasika poznáte podle toho, že si téměř každý vzpomene na dobu jeho největší slávy. Moto Guzzi V7 S z roku 1974 je však jednou z mála výjimek.

Načasování příchodu téhle Guzzi na trh se nepodařilo trefit ideálně. Objevila se zrovna v době, kdy vrcholil frontální útok japonských výrobců s modely jako Kawasaki Z900, Honda CB750 či Suzuki GT750, a to její první chvilky na světle světa rozhodně neulehčilo. Přesto se ale továrně z Mandella podařilo modernizováním řady V7 v čele s legendární V7 Sport v roce 1971 odpálit pořádný ohňostroj. A v roce 1974 ještě přiložila pod kotel s modelem V 750 S: rychlým, superstabilním a krásným bikem, jehož impozantní podélně uložený twin splýval v těsném objetí s trubkovým rámem.

Naneštěstí dvouválec s 62 koni trpěl na akutní nedostatek točivého momentu, zapříčiněný špatně průchodným výfukovým potrubím a nepovedeným laděním plnicí soustavy. A tak se 240 kilogramů vážící sedmsetpadesátka přes počáteční nadšení dostala stranou zájmu a skončila jako nenápadná šedá myška. Alespoň pro ty, kteří toužili po záplavě výkonu, s vlažným motorem a kardanem si nevěděli moc rady a raději podlehli v tomto ohledu mnohem podmanivější japonské nabídce. Není se moc čemu divit. Co si tak mohl 748cm3 dvouválec počít s drobnými, 30mm karburátory Dell’Orto a s tím, že ho o poslední newtonmetry navíc obraly uzoučké výfukové koncovky? Praví fanoušci italské orlice si ale uměli poradit a věděli, jak „ohávéčko“ přimět, aby se pořádně nadechlo a jeho letargie zmizela. Stačilo V7 osadit jinými vačkami, většími, 36mm karburátory a pořádným výfukem a bylo po problémech. Zvláště v kombinaci s geniálním podvozkem v podání Lina Tontiho, který sice vypadal rustikálně, ale V7 propůjčoval ryze sportovní vlastnosti. Již tehdy se pyšnil vidlicí s uzavřenými cartrigemi a dvojicí jednotek Koni na vysoce stabilní dvouramenné zadní kyvné vidlici. Připočtete-li k tomu dobré obutí (tehdy třeba Michelin S 41 s lepivou směsí PZ 2), měli „zelenáči“ na japonských strojích co dělat, aby je tahle „míchačka betonu“ ostudně nepředjela. Jenže i tak se našlo pár věcí, které uměly zaručeně pokazit radost. Na prvním místě šlo o pověstnou italskou elektrickou soustavu – ta někdy odešla ještě před první servisní prohlídkou. Nebo o spojku v olejové lázni, ze které se vinou kvalitativně poddimenzovaných simerinků stala po čase spojka suchá. Další věcí, která byla u Italů – nejen těch od Moto Guzzi – notoricky známou, byla schopnost zrezatět ještě před vybalením z krabice na prodejnu…

Ačkoliv byl původní motor V7 při své premiéře v roce 1965 navržen pouze s 700 cm3, prokázal i zvětšený agregát vysokou úroveň spolehlivosti. O to víc, mohl-li se pořádně nadechnout a zbavit spalin. Důkazem toho budiž legendární model Le Mans 850, který jako nástupce V7 S3 vzbudil v roce 1976 pořádné pozdvižení. Pokud někdy na V7 S narazíte a budete ji moci koupit, udělejte to. S klasickými vyplétanými koly je tahle Guzzi z éry kulatých hlav válců hodně výnosnou investicí!

Technické údaje

vzduchem chlazený čtyřdobý dvouválec do V, 748 cm3, 62 k při 6900 1/min, 54 Nm při 5500 1/min, pětistupňová převodovka, dvojitý kolébkový rám z oceli, hmotnost s plnou nádrží 240 kg, pneumatiky vpředu 3.25 H 18, vzadu 3.50 H 18, objem nádrže 21 litrů, maximální rychlost 205,7 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s.

Celkové hodnocení

4.5





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Special
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Stone
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Moto Guzzi V7 II Racer
Technické informace:
Objem motoru 744 cm3
Výkon 35 kW při 6250 ot/min
Točivý moment 58 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: