MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki V-Strom 1000: Má smysl koupit předchozí generaci?

Ojetina

V roce 2002 se pokusil založit novou kategorii: sportenduro-tourer. Jenže velký úspěch se nekonal a o pět let později řekl velký V-Strom dokonce sbohem. Loni se ale Suzuki pokusila o jeho comeback. Co na to trh ojetin?

Poté, co Suzuki v důsledku nepříliš přesvědčivých prodejů stáhla V-Strom 1000 z trhu, se vyloženě nabízelo, že co nevidět přijde s jeho nástupcem. Jenže chyba lávky. Segmentu cestovních endur nechala bez většího vzdoru nadále kralovat bavorské boxery. Situaci se pokusila japonská továrna, která na konci dvacátých let minulého století rozjela byznys výrobou tkalcovských stavů, napravit až s příchodem sezony 2014. Proč jí to ale trvalo tak dlouho? Šlo o rozpočtové tahanice v managementu, nebo o něco jiného? To už se asi nikdy nedozvíme. Litr šel zkrátka před osmi lety z kola ven, a to bez náhrady. Už při své premiéře byl „velký Strom“ označován jako „sportenduro-tourer“ a to z prostého důvodu. Suzuki se snažila nestavět jej do role přímého konkurenta již tehdy velmi dobře etablovaných a prodávaných velkých endur.

Samotná technická koncepce V-Stromu jako „sportendura“ se hodně lišila od zažitých konvencí. Disponoval krátkozdvihovým velkým twinem se sportovně laděnými 98 koni a masivním pevným hliníkovým rámem. Zkrátka vychytávkami, které jej předurčovaly spíše ke sportovnímu vyžití na hladkém asfaltu než k dobrodružnému zdolávání výmolů na šotolinových cestách ve stupačkách. V roce 2004 navíc Suzuki nadobro zkanibalizovala jeho prodeje. A to když představila menší a hlavně cenově mnohem výhodnější objemovou variantu 650. Litr s velkým točivým momentem tak zůstal výbornou volbou zejména na dlouhé cesty ve dvou a mezi ojetinami se stal synonymem ovladatelné a velmi poctivé mašiny…

Servis a údržba

Ačkoliv dárcem motoru byl model TL1000S ne zrovna opěvovaný pro svou spolehlivost, u litrového V-Stromu provozovaného v touringovém režimu o častých defektech nemůže být řeč. Pár drobností ale může zazlobit. U modelových ročníků 2002 a 2003 se objevovaly problémy se slabými pružinami spojkového koše a občasnou netěsností hydraulického ovládacího mechanismu. Nic, co by se nedalo vyřešit s minimálními náklady. Navíc zareagoval sám výrobce a od roku 2004 nasadil upravený spojkový koš. Také je dobré si při zkušební projížďce ohlídat malou ventilovou vůli, ta se většinou projeví tím, že motor vynechává a zhasíná. Občas se také může projevit horší odezva na plyn, prskání do výfuku a cukání za konstantního tempa. To způsobuje nastavení vstřikování na příliš chudou směs. Pokud se tyto projevy stupňují, je nejlepší navštívit autorizovaný servis a vstřikování a klapky nechat seřídit.

Seznam kapitol

Situace na trhu

V-Stromy z druhé ruky nejsou raritní ojetinou, takže i na českém trhu je relativně z čeho vybírat. Orientace v nabídkách však není tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. Velkou roli hraje, jestli ojetinu nabízí soukromník nebo bazar. Bazarové V-Stromy si zpravidla drží cenu pod sto tisíci korunami a rozpětí modelových ročníků se pohybuje mezi lety 2002 a 2004. Chcete-li novější kousek, je třeba si připlatit. Hezké exempláře pořídíte za zhruba 120 000 Kč. Soukromí majitelé si svých ojetých V-Stromů cení více, není tedy výjimkou, že narazíte na kusy, za které majitel očekává 140 000 Kč. Vzhledem k cestovnímu zaměření se však není třeba děsit vyšších kilometrových nájezdů za hranicí 40 000 km. Pokud je řádně prováděn servis, není se čeho bát (viz Servis a údržba). Z příslušenství bývá V-Strom nejčastěji osazen vyšším plexi, zavazadlovými systémy či komfortnějším sedlem.

Seznam kapitol

Historie modelu

2002 Příchod modelu DL1000 V-Strom na trh. Typ WVBS, výkon 98 koní, hmotnost 237 kg. Cena: 337 900 Kč

2003 Upraven spojkový koš a sedlo. Vidlice s možností nastavení předpětí.
Cena: nezměněna

2004 Změna označení modelu na V-Strom 1000. Osazení přístrojového panelu shodného s V-Stromem 650 s digitálním displejem. Přední plexi nastavitelné ve třech úrovních, nové blastry, zrcátka a blinkry. Lehce upravený pohon a řadicí mechanismus. Hmotnost bez náplní vzrostla o jeden kilogram. Cena: 294 900 Kč

2005 Nový pravý ovládací panel, denní svícení Cena: nezměněna

2006 Upravená kliková skříň a mazací trysky Cena: 269 900 Kč

2007 Poslední modelový ročník typu WVBS. Pouze drobná změna v podobě čirého krycího skla blinkrů. Cena: nezměněna

2014 Nový model založený na přepracovaném 90° V-twinu. Nejdůležitější změny: 1037 namísto 996 cm3, 100 koní, o 13 % lehčí hliníkový rám, USD přední vidlice, radiální brzdy, ABS, kontrola trakce, jedna koncovka výfuku, 20l nádrž namísto 22l. Nový kokpit, kapotáž a světlomet. Hmotnost 229 kg. Cena: 319 900 Kč

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

3.5





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Suzuki V-Strom 650 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 49 kW při 8800 ot/min
Točivý moment 60 Nm při 6400 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki V-Strom 650 XT
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 51 kW při 8800 ot/min
Točivý moment 60 Nm při 6400 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki V-Strom 1000 (2015)
Technické informace:
Objem motoru 1037 cm3
Výkon 74 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 103 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki DL1000 V-Strom
Technické informace:
Objem motoru 996 cm3
Výkon 72 kW při 7600 ot/min
Točivý moment 101 Nm při 6400 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki V-Strom 1000 (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1037 cm3
Výkon 74 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 103 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: