MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda Shadow: Klasika, která "nerezaví"

Ojetina

Preferujete opulentní barokní střih, nebo spartánsky jednoduchý chopper? Japonský cruiser střední třídy se spolehlivým V-twinem nabízí obě podoby – záleží jen na vás, pro kterou verzi se rozhodnete. A navíc se hodí pro majitele řidičáku A2!

Na měření sil se sporťáky na světlech raději zapomeňte. Když ne, tak prohrajete. Shadow je se svými 46 koni a více než čtvrttunovou hmotností stvořen pro pohodlí. A přesně to by jeho pilot měl ocenit nejvíce. Tenhle stroj nemá zapotřebí dokazovat něco svými výkony, jeho jediným účelem je nabídnout každodenní pohodové potěšení. A to zvládá s přehledem. Dvaapadesátistupňový V-twin se v průběhu svého bohatého angažmá v motocyklech Honda (od cesťáku přes enduro až po předchozí model VT750C Shadow) ukázal být v podstatě nezničitelný. Pověst stroje, u kterého nemusíte vůbec nic řešit a jenom jezdit, si přátelská Honda ještě více upevnila v letech 2004 a 2007, kdy na trh přišly modely označené už jenom Shadow, respektive Shadow Spirit s bezúdržbovým kardanem.

Rok 2010 se zase nesl ve znamení inovací v podobě systému ABS a zadní kotoučové brzdy. Takže si kromě slabšího výkonu nemohl již nikdo na nic stěžovat – Shadow zůstal ukázkou vyváženého biku s naprosto samozřejmou ovladatelností. Těžké rozhodování zájemcům přinesla pouze modelová rozmanitost. Honda uchystala pro každého něco. Když se vám líbily hluboké blatníky, sáhli jste po modelu Shadow. Když vás víc táhly choppery, byla zde varianta Spirit. Pokud jste se zhlédli v „odstínech černi“, byl pro vás ten pravý model Black Spirit. A rozpočtovou tíseň zase řešil jednoduchý VT750S s minimem příkras. Shadow je jako ojetina zkrátka dobrou volbou. A jeho pestrá modelová rodina nabízí ideální možnost vybrat si přesně tu svou vysněnou „mašinu“.

Servis a údržba

V roce 2004 představený model Shadow s kardanem, který vyžaduje naprosto minimální údržbu, se ukázal jako lepší varianta oproti předchozímu modelu se sekundárním pohonem v podobě řetězu. Kardan si žádal pouze každý druhý servisní interval výměnu 163 ml olejové náplně (Honda předepsala běžný servisní interval na 6000 km). Větší inspekce čeká majitele Hondy Shadow až po dosažení 36 000 km. V rámci této velké servisní prohlídky je třeba zkontrolovat ventilovou vůli a vyměnit všechny kapaliny, filtry a svíčky (cca 3,5 servisní hodiny). Pravidelná údržba je malou daní za extrémně spolehlivou V2.

Největší překážku případné koupě tak představuje zejména vizuální stav a celková zanedbanost, kdy je třeba se vyhnout extrémně levným nabídkám bez náznaku servisní historie – v případě Hondy Shadow totiž dokáže hezky provedená údržba vzhledu umně skrýt vážný mechanický problém.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Nabídka ojetých Hond Shadow se na českém trhu nese v duchu rozmanitosti – zejména co do stavu a ceny. Nejhojněji je zastoupena klasická verze Shadow s hlubokými blatníky, ostatní varianty napočítáte na prstech jedné ruky. Zdaleka nejomezenější výběr je u modelu Black Spirit (od 120 000 Kč). Za povšimnutí stojí také některé nabídky varianty Spirit, kdy za příznivou cenu pořídíte stroj ve velmi zachovalém stavu. Navzdory pestrosti nabídky si Shadow drží cenu a rozhodně nepatří mezi nejlevnější ojetiny.

Za stroje s nejasnou historií zaplatíte okolo 90 000 Kč, za téměř nový motocykl s minimem najetých kilometrů pak klidně o 100 000 Kč více. Na německém trhu narazíte na nabídky startující na 3200 € za motocykly roku výroby 2004 a minimálně 25 000 km. Za málo využité kousky s méně než 7500 najetými km zaplatíte mezi 5500 a 7000 €. Zejména v případě modelu Shadow může být bonusem k ceně bohaté příslušenství – nejčastěji kožené brašny, vysoká plexi či opěrky spolujezdce.

Seznam kapitol

Historie modelu

2004 Nové označení pro modely VT750C/C2 Shadow, resp. Black Widow – Shadow 750 (typ RC50). Motor zůstává karburátorem plněný tříventilový V-twin (46 k), je snížen rám, osazeny jsou nové sedlo, nádrž, řídítka, blatníky, kardan (místo řetězu). Barvy: červená, černá. Váha 254 kg Cena: 239 900 Kč

2007 Nový model Shadow Spirit (typ RC53) se vstřikováním, 21" přední kolo, jednodílné sedlo, nezakrytovaná přední vidlice, malé blatníky, váha 248 kg Cena: 209 900 Kč (Shadow), 209 000 Kč (Spirit)

2008 Vstřikování také pro model Shadow

2010 Shadow i Spirit osazeny kotoučovou zadní brzdou místo bubnové a ABS. Výroční model Black Spirit: krátké blatníky, 17" přední kolo, zůstává zadní bubnová brzda, bez ABS. Současně nový model VT750S (typ RC58), technicky založen na řadě Shadow: bubnová zadní brzda, bez ABS, 19" přední a 16" zadní kolo, nádrž 10,7 l, sekundární pohon řetězem, váha 234 kg Cena: 205 000 Kč (Shadow), 195 000 Kč (Spirit, Black Spirit), 165 000 Kč (VT750S)

2011 Model VT750S vyřazen z produkce, probíhá doprodej

2013 Poslední modelový ročník modelu Shadow Spirit Cena: 8890 €

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
+
Extrémně spolehlivá V2
Malé nároky na údržbu a servis
-
Často neúplná servisní historie
Omezená nabídka některých variant





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda VT 750 Shadow Spirit
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 34 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 64 Nm při 3500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Shadow Spirit
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 34 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 64 Nm při 3500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Shadow 750 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 34 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 64 Nm při 3500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Shadow 750
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 33 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 64 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda VT750DC Shadow Spirit 2007
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 33 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 58,8 Nm při 3500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda VT750C Shadow 2006
Technické informace:
Objem motoru 745 cm3
Výkon 33 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 64 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: