MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda CB1100EX: Pravé retro

Test

Honda CB1100EX si na nic nehraje a nezaujímá zbytečně prázdné pózy. Je to poctivé funkční retro, které umí nabídnout pocit z řízení jako před čtyřiceti lety. Nějakou dobu jí to ale trvalo.

Když se retro počin CB1100 v roce 2013 představil v Barceloně, strhlo se kolem něj nebývalé haló. Klasická stavba, ještě klasičtější vzduchem a olejem chlazený řadový čtyřválec, který nejenže lahodil očím, ale také ukázkově fungoval. A hromada poctivého železa s minimem plastových dílů a zbytečností. Netrvalo však dlouho a ozvali se první zlí jazykové (oprávněně) a pustili se do kritiky dílčích řešení uplatněných na CB. Nejvíce přišly na přetřes lité ráfky, které ubíraly pořádný kus z historické autenticity, a hned za nimi následovala „pouze“ pětistupňová převodovka. CB1100 se tak vlastně dostala do mlýnice názorů na to, kde tedy „retro“ ubírat a kde jej zase naopak přidávat.

Těžké to dilema vyřešila Honda pro tradiční japonskou továrnu poměrně nezvyklým způsobem – vyslyšela nářky odborné i laické veřejnosti a pro sezonu 2014 připravila šalamounsky hned dvě modelové varianty: CB1100 a právě testované CB1100EX, které reflektovalo většinu výše zmíněných výtek, a stalo se z něj tedy konečně to „pravé retro“. Respektive chcete-li, moderní bike v klasickém hávu. Hondě se totiž verzí EX podařilo vytvořit ideální mix klasiky a moderní techniky. Velmi dobře to ilustruje agregát, který je ukázkou krémového průběhu a nezáludnosti čtyřválcové koncepce. Jeho projev je soustředěn zejména na točivý moment, jehož nabízí 91 Nm při 5000 otáčkách. Taková porce si s 260 kilogramů vážící Hondou poradí přesně natolik, aby vás nevyděsila, ale nabídla slušnou úroveň dynamiky. Jeho chování by se dalo s trochou nadsázky přirovnat k tramvaji – žádný „pruďas“, ale slušný tahoun, kdykoliv a na jakoukoliv rychlost potřebujete. Právě nová převodová skříň, do které přibyl šestý rychlostní stupeň koncipovaný jako overdrive (stejnou koncepci využívá například Gold Wing), nejvíce přispěla k vylepšení dojmu z chování inovovaného „cébéčka“. Přesouvání se na delší vzdálenosti (s CB jsme měli tu čest najet za týden hodně přes 2000 km) je nyní spojeno s mnohem větším komfortem – k tomu přispívá i palivová nádrž zvětšená na 17,5 litru a lehce ovladatelná hydraulická spojka – a také s lepší ekonomikou provozu s průměrnou spotřebou pod hranicí 6 l/100 km.

Jenže CB1100 se neztratí ani v hustším městském provozu. Navzdory její relativně vyšší hmotnosti se inženýrům podařilo nasměrovat těžiště přesně tam, kde ho chtěli mít – hodně nízko. Obratnost biku se tak dostala na velmi přijatelnou úroveň (pomáhá tomu i zvolené obutí vzadu s pneumatikou o šířce 140 mm), která vám dovolí užít si každou změnu směru při cestě do práce. U radostného dovádění je ale třeba myslet na to, že podvozek není žádný velký sportovec. Jeho nastavení je orientováno, podobně jako u sedla se štědřejším polstrováním, spíše na pohodlí. Nicméně přesto máte možnost nastavit předpětí pružin jak na 41mm předních teleskopech, tak na dvojici zadních jednotek Showa – při provozu se spolujezdcem se tomuto úkonu stejně nevyhnete. Šasi se celkově prezentuje solidní neutralitou. Dokáže ledasco odpustit a s ledasjakou situací vypomoci. Třeba s velmi ostrým brzděním, při kterém odvádí dobrou práci čtyřpístky Nissin na 296mm kotoučích. Ty jsou nasazeny v případě varianty EX na bohatě vyplétaném 18" kole. Ostatně právě drátová kola společně s dvojicí masivních chromovaných výfukových koncovek a zvýrazněnou siluetou biku vytváří povedenou a právě od CB1100 tolik očekávanou iluzi let dávno minulých...

Závěr

Hledáte klasický motocykl a navíc nechcete řešit renovaci? V tom případě je pro vás Honda CB1100EX ideální volbou. Moderní stroj, který podle toho také funguje, a zároveň se vzhledem promyšleného pokračovatele legendární genetické linie CB z konce šedesátých let. Málokdy bylo tak snadné mít doma poctivé retro. Navíc za cenu z právě probíhající akce.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 324 900,- Kč
Cena testovaného modelu 324 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda CB 1100 EX
Technické informace:
Objem motoru 1140 cm3
Výkon 66 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 91 Nm při 5000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CB 1100
Technické informace:
Objem motoru 1140 cm3
Výkon 66 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 93 Nm při 5000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: