MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ryzí srdce: Honda VTR1000F

Ojetina

Některé motocykly s ním už vznikají, jiným trvá roky jej vybudovat. Řeč je o kultu stroje. Přesně o tom, který snad v nejbližší budoucnosti bude vlastní také spolehlivému stroji s ryzím srdcem – Hondě Firestorm.

Žádné ABS, žádný řízený katalyzátor a už vůbec ne elektronický motormanagement. Místo toho poctivá rovnotlaká „osmačtyřicítka“, manuální sytič (Pamatuje si vůbec ještě někdo, jak se používá?) a spotřeba poctivých „deset na sto“, když jste se nestyděli zatahat za plyn. Do roku 2000 tak Firestorm (v USA Superhawk) s 16l nádrží nabízel téměř směšný dojezd. VTR ve svých dvou velkých spalovacích prostorách ale dokázalo rozdmýchat opravdu smyslný oheň. Ten se postaral o solidních 110 koní – ve spojení s 220 kily hmotnosti a několika neotřelými technickými řešeními (boční chladiče, kyvná vidlice uchycená v karterech) šlo rozhodně o ambiciózní představení.

Brzdy byly dobré, podvozek zase nabízel ideální kompromis. V roce 2001 přišla jediná větší modelové péče: větší nádrž a změna nastavení karburace, která snížila spotřebu (při rozumném tempu 6 l/100 km). Po všechna léta produkce však Firestormu zůstaly všechny jeho charakterové rysy. Byl sportovní, spolehlivý, vyvážený, sebejistý a dokázal konkurovat Ducati. Prodával se dobře, ale na vybudování kultu to nestačilo. A snad díky tomu, že touha po jízdě na strojích podobných VTR se dostavuje zpět sice jistě, ale velmi pozvolna, je dvouválcová Honda k mání za výhodnou cenu. Kdo ví, možná právě proto jí odpustíte vyšší spotřebu a zase si připomenete zacházení se sytičem…

Servis a údržba

Firestorm je jedním slovem bytelný. A nejen jeho motor. VTR je velmi dobře zpracovaný motocykl, který se vám při správné péči a pravidelném servisu odmění bezproblémovým nájezdem daleko za hranicí 50 000 km. I u VTR platí v této rubrice již nesčetněkrát opakované moudro: čím méně předchozích majitelů a čím kompletnější servisní dokumentace, tím méně můžete najít „kostlivců ve skříni“. Vlastně jedinou slabinou zůstává o něco vyšší spotřeba, kterou majitelé často řešili laděním karburace pomocí jehlového kitu. Což dává smysl, ale většinou se to obešlo bez záznamu do servisní historie. To, že VTR prošlo pádem, zase nejčastěji odhalíte podle neoriginálních kapot či individuálních lakýrnických kreací. Takovým strojům se vyhněte, protože se do budoucna stávají téměř neprodejné. Z příslušenství, které zvyšuje kupní cenu, byly nejčastěji osazovány výfukové koncovky (pozor na naladění karburátoru) a drobné doplňky.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Vzhledem ke stáří modelu VTR je naprostá většina nabídek ze soukromých rukou. Rozhodně se ale nejedná o stroje na odpis. Ba naopak, celá řada nabízených ojetin je v původním a ukázkovém stavu. Je však třeba počítat s vyššími kilometrovými nájezdy, které se u žádné z nabídek nedostanou pod 20 000 km. Vzhledem ke spolehlivosti VTR však jde o údaj, který není natolik rozhodující. Zajímavá je zejména cena. Ojetý Firestorm ve velmi slušném stavu pořídíte za cca 50 000 Kč a to je naopak údaj, který se rozhodně počítá. A z VTR tak doslova dělá poctivý bike za „pár korun“. Velmi široká nabídka existuje na německém trhu, kde za dobrý stroj zaplatíte okolo 2000 €, za kusy připomínající nový bike pak klidně necháte v tomto kontextu téměř astronomických 4000 €.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 35-45 1997-2001 42 000-61 000
Střední 46-55 1998-2003 36 000-56 000
Vysoká 56-63 1999-2004 22 000-42 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
SC 36 199-2006 neudáno

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: střední

Seznam kapitol

Historie modelu

1997 Uvedení na trh, typ SC 36. Výkon 110 k (také 98k varianta), váha 216 kg
Cena: 299 000 Kč

1998 Neřízený katalyzátor Cena: 325 000 Kč

2000 Jiné brzdové kotouče s osmi nýty

2001 Větší modelová péče: 19l místo 16l nádrže, upravené nastavení motoru, systém sekundárního vzduchu, řídítka zvýšená o 1,5 cm, menší blinkry, nový přístrojový panel, imobilizér Cena: 299 000 Kč

2005 Kryt sedátka spolujezdce již není dodáván sériově. Cena: 259 900 Kč

2006 Poslední modelový ročník Cena: 259 900 Kč

Seznam kapitol

Stránky příznivců

www.vtr1000.de

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

5
+
Spolehlivost techniky
velmi dobré zpracování
-
Vysoká spotřeba první generace
časté neodborné úpravy





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda VTR1000SP-2
Technické informace:
Objem motoru 999 cm3
Výkon 100 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 102 Nm při 8000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda VTR1000SP-1
Technické informace:
Objem motoru 999 cm3
Výkon 97 kW při 9500 ot/min
Točivý moment 102 Nm při 8000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda VTR1000F
Technické informace:
Objem motoru 996 cm3
Výkon 80 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 93 Nm při 7000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: