MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda PCX125: Holka do nepohody

Test

Skútr do města má být praktický, spolehlivý a ekonomický. Honda PCX tohle zadání
plní do puntíku. Je to důvod jejích prodejních úspěchů?

Již tak v Evropě obrovsky populární skútr se v modelovém ročníku 2014 dočkal hned několika vylepšení, která jej měla za úkol učinit ještě oblíbenějším. Do loňské sezony vstoupil se zcela přepracovanou kapotáží, LED svítilnami a velmi praktickou 12V palubní zásuvkou. Přední příčky prodejních žebříčků PCX obsadilo (pomineme-li jeho designovou linii, zvlášť přitažlivou pro něžnou část populace) zejména díky uživatelské nenáročnosti, spolehlivosti a úspornosti. Na jednu nádrž zvládne přes 300 km.

Stran kvality, kterou Honda standardně nabízí, na tom má lví podíl jednoválcová dvouventilová stopětadvacítka s konstrukcí minimalizující tření. Ta i s necelými 9 kW výkonu dokáže 130kg skútru dodat patřičnou dynamiku, kterou oceníte zejména v městském provozu. Ve městě se také často hlásí o slovo systém start-stop, který po třech vteřinách stání vypne motor, sebemenší otočení plynovou rukojetí jej opět rozeběhne. Zůstává zde možnost vypnutí systému, kterou jsme během testu hojně využívali – tak nějak máte lepší pocit z toho, jak se k motoru chováte. Šasi je dostatečně schopné, aby si poradilo s proměnlivým hrbolatým povrchem a nevyhoupalo z vás duši.

Prostor pod sedlem zase bez problémů probere velkou přilbu a pár drobností k tomu. A co se spolehlivosti týká, nemáme lepší důkaz než zkušenost kurýra: Najezdil s ní už 100 000 km a zastavila ho jediná závada – v 70 000 km vypověděl po třech letech službu akumulátor (se systémem start-stop). Přední kotouč a první výměnu zadního brzdového obložení bylo třeba udělat až v 90 000 km. Spotřeba skútru se ustálila na 2,5 l/100 km.

Závěr

PCX je jednoduchý a spolehlivý skútr s řadou hodnotných detailů. Potěší vás příjemnou dynamikou, štědrým prostorem pod sedlem a ocelovými řídítky, které nezakrývají levné plastové kryty. Snad jen systém start-stop nám nepřišel zcela namístě.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 69 990,- Kč
Cena testovaného modelu 69 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda PCX
Technické informace:
Objem motoru 124,9 cm3
Výkon 8,33 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 11,56 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: