MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Extravagance z frcu: Kawasaki Z1000

Ojetina

Musí motocykly, které ve svém označení nesou písmeno s letitým odkazem, vypadat staře? Rozhodně ne, řekla Kawasaki a v roce 2003 oblékla věhlasný symbol „Z“ do nevídaně radikálního kabátu.

Jde vlastně o retro trochu jinak. Na přelomu milénia se Kawasaki rozhodla, že pomůže vstát z popela věhlasné řadě Z, která se poprvé objevila v divokých sedmdesátých letech. Rozhodně však nebylo v plánu přijít se staromódním kýčovitým designem. Vzkříšený Zed měl vypadat co nejmoderněji a především tak měl i fungovat. Zapomenuty byly oblé a kypré tvary let sedmdesátých, první housle si zahrály postmileniální ostře řezané agresivní a štíhlé linie. Ideologicky se však Z1000 měla co nejvíce přiblížit svému o téměř 40 let staršímu vzoru – její úkol nebyl zaujmout pouze silou jako takovou, ale zejména její kultivovanou dodávkou.

Zatímco první dva typy (2003 a 2007) se tohoto kréda se svými 127, respektive 125 koni a komfortním podvozkem relativně držely, třetí generace (2010) mu učinila přítrž. Přišla s objemem zvětšeným z 953 na 1043 cm3 a šťavnatými 138 koni. Také charakter motoru se pod tlakem čtyřválcové konkurence změnil. Co Zed ztratil na plynulosti, jemnosti a komfortu, jimiž byly pověstné jeho předchozí generace, to získal na ovladatelnosti, stabilitě a „ostrosti“. Příběh jménem Z1000 ale třetí generací rozhodně neskončil. Vloni byla představena čtvrtá evoluce, která opět zvedá ze židle svým designem, tentokrát díky pojetí Sugomi. Uzavírá se tím kruh jménem „Z“? Rozhodně si to nemyslíme, Z1000 je totiž velmi oblíbenou ojetinou, která z garáží jen tak nezmizí… A navíc si Kawasaki začíná u litrových motorů hrát s přeplňováním!

Servis a údržba

Servisní a provozní bilance prvních modelových ročníků patří mezi ty veskrze pozitivní. Potvrdila to i série dlouhodobých testů našich německých kolegů. Jediná servisní vada na kráse ročníku 2003: hlasitý šestý rychlostní stupeň. Kawasaki tento neduh vyřešila modifikací převodovky v roce 2005, majitelům modelů 2003 a 2004 pak nabídla dodatečnou úpravu. Podobně pozitivní skóre si udržel i nový model z roku 2010. Během 50 000km testu se v zásadě nestalo, že by se podíval do servisu jindy než v předepsaných intervalech. Ve 48 000 km bylo pouze třeba vyměnit a přetěsnit brzdové vedení. Vzhledem k tomu, že naprostá většina majitelů vyměnila originální gumové hadice za opletené, nic zásadního. U starších ročníků je třeba si dávat pozor na možná poškození způsobená vibracemi a na skrytá místa, kde se může objevit rez. U ročníků 2006 až 2009 si vždy vyžádejte druhý (červený) klíček, který je kvůli imobilizéru nutný pro kódování případných dalších klíčků.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Na českém trhu seženete všechny generace modelu Z1000. Nejméně zastoupeny jsou modely od roku 2003 do 2007. Pořídíte je však v dobrém stavu, s málo najetými kilometry a zejména za velmi příznivé ceny. První generaci můžete mít už za bezmála 70 000 Kč. Nejpočetněji zastoupená je druhá generace. V její nabídce nechybí zánovní kousky s minimem kilometrů – tomu však odpovídá i jejich cena, která se blíží či převyšuje hranici 150 000 Kč. Předposlední (třetí) evoluci Z1000 lze zakoupit od 180 000 Kč. Nejčastějšími terči úprav na ojetinách jsou výfuky, plexi a zadní partie biku včetně držáku registrační značky. V některých případech tak při koupi ojetiny získáte bonus v podobě drahého příslušenství, jindy spoustu starostí s tím, abyste prošli technickou kontrolou. Na německém trhu pořídíte kvalitní ojetiny první generace od 3000 eur, druhé od 4500 a za třetí evoluci zaplatíte od 6000 eur.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 68-100 2003-2007 21 000-38 000
Střední 101-150 2007-2008 4000-35 000
Vysoká 151-215 2010-2012 4000-25 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
ZR1000 A1H–A6F 2003-2006 neudáno
ZR1000 C7F–C9F 2007-2009 neudáno
ZR1000 EAF–EDF 2010-2013 neudáno

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: vysoká


Seznam kapitol

Historie modelu

2003 Na trh uveden model Z1000 se zvětšeným motorem ze superbiku ZX-9R (953 cm3, 127 k při 10 000 1/min). Upravená hlava motoru a jiné vačky, ocelový rám, USD vidlice, hliníková kyvná vidlice, leštěné výfukové svody s katalyzátorem a systémem sekundárního vzduchu, šestipalcový ráfek, zadní pneumatika 190. Barvy: zelená, modrá, oranžová Cena: 329 000 Kč

2005 Sériový imobilizér, změny na převodovce, alternátoru a benzinové pumpě. Barvy: zelená, černá, stříbrná Cena: 319 000 Kč

2007 Kompletně přepracovaný model s pozměněným motorem (za účelem vyhovění normě Euro 3), objem nezměněn, výkon 125 k při 10 000 1/min, kratší převody, kompletně přepracovaný podvozek a rám, brzdy s ABS a radiálními třmeny. Barvy: černá, oranžová, modrá Cena: 279 000 Kč

2008 Nová řídicí jednotka, blinkry s čirým sklem. Barvy: zelená, modrá, bílá Cena: 269 000 Kč

2010 Nový model s 1043cm3 motorem (viz Technické údaje). Barvy: černá, hnědá, bílá Cena: 299 000 Kč

2014 Kompletně přepracovaný model, objem 1043 cm3, 143 koní, k dispozici speciální barevná edice. Cena: 299 900 Kč

Svolávací akce: Výměna brzdových hadic u modelu ZR1000 EAF (2010)

Seznam kapitol

Stránky příznivců

www.z1000forum.com

www.z1000-forum.de

www.z1000.de

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
+
Originální design
Spolehlivá technika
-
Hlasitý šestý převodový stupeň u prvních modelů





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Kawasaki Z 1000 SX (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 101 kW při 9600 ot/min
Točivý moment 110 Nm při 7800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z 1000 SX (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 104 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 111 Nm při 7300 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z1000SX
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 101,5 kW při 9600 ot/min
Točivý moment 110 Nm při 7800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z 1000 2010
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 101 kW při 9600 ot/min
Točivý moment 110 Nm při 7800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z 1000 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 102 kW při 9600 ot/min
Točivý moment 110 Nm při 7800 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z 1000 (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1043 cm3
Výkon 104 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 111 Nm při 7300 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z 1000
Technické informace:
Objem motoru 953 cm3
Výkon 91 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 99 Nm při 8200 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Kawasaki Z1000 2003-
Technické informace:
Objem motoru 953 cm3
Výkon 92 kW při 10000 ot/min
Točivý moment 99 Nm při 8200 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: