MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Nehynoucí klasika: Honda CB1300/S z druhé ruky

Ojetina

Kvalitně udělaná, nepřemáhaná a téměř vždy dobře udržovaná. Big bike jako CB1300 je zkrátka dobrou investicí. Hraje tento majestátní parník díky typickému „Honda faktoru“ i po letech první housle?

Ne všechny modely, které Honda představila, okamžitě zapadly takříkajíc „do rodiny“. V případě CB1300 o tom však nemůže být nejmenších pochyb. I přes kapalinou chlazený agregát ze třináctistovky dýchá cosi, co připomíná slavnou dobu čtyřválců v čele s CB750 a tradicí Bol d´Or. Honda tuto tradiční auru navíc posílila bílo-červeným lakováním na jedné straně odkazujícím na úspěchy právě ve vytrvalostních závodech, na straně druhé na japonské národní barvy.

Kupodivu nebyla třináctistovka v Evropě mezi lety 1998 a 2003 k dostání. Starý kontinent zaplavila vlnou točivého momentu až ve své druhé generaci s elektronickým vstřikováním. Mezi 3000 otáčkami a omezovačem hodnota zátahu nepadla pod 100 Nm – motor tak zvládl i úctyhodných 264 kilogramů hmotnosti Hondy. Ba co víc, pokud jste bolid dostali do série zatáček, dal vám na svá kila navíc velmi rychle zapomenout a propletl se jí s úrovní ovladatelnosti vysoce nad rámec své třídy. První modely se neubránily kritice, co se stability ve vyšších rychlostech týká. Honda však zlé jazyky umlčela modifikacemi v roce 2005 (včetně změny továrního obutí) a přidáním polokapotované varianty S do nabídky. V rámci modelové péče bylo také možné za příplatek vylepšit již tak dost efektivní brzdy systémem ABS.

Zejména polokapota byla trefou do černého. CB1300S jako by legendární CB1100R z oka vypadla, avšak s příslibem zvládnutí mnohem delších cest. I přes svou citelnou žíznivost ve vysokých rychlostech zvládlo „cébéčko“ korzovat po silnicích za příjemných 5,5 litru na sto kilometrů. Pilotovi se přitom dostávalo komfortu z vysoko umístěné jízdní pozice, sametově, ale silně zatahujícího motoru a lehce ovladatelné převodovky. Pouze spolujezdec nezřídkakdy spílal vysoko umístěným stupačkám. Nicméně každý příběh má svůj konec. Ten, jehož hlavní roli hrála Honda CB1300 a 1300S, skončil loňským rokem, kdy i přes oblíbenost tohoto big biku v očích zákazníků továrna ukončila jeho výrobu.

Servis a údržba

Jelikož Honda CB1300 před útokem na evropský trh prošla pětiletým vývojem v Japonsku, netrpěla žádnými typickými „dětskými nemocemi“. Jedinou zásadní slabinou prvních modelů roku 2003 byl svazek kabelů, který se rád prodíral o nevybroušený svár na rámu. Odstranění tohoto problému na sebe ale nenechalo dlouho čekat. Svár byl zabroušen a kabelový svazek dále fungoval bez úhony. Při případné koupi je také vhodné zkontrolovat stav cívek zapalování, které mohou mít v některých případech to nejlepší za sebou. Kontrole se nevyhne ani tlumič výfuku, který při špatné montáži dře svodem o kyvnou vidlici. Majitelé polokapotované CB1300 si často stěžovali na příliš velký hluk za plexištítkem, a tak nejsou výjimkou stroje osazené větším plexi. Příslušenství v podobě plexištítku je poměrně časté i u varianty bez polokapotáže.

Seznam kapitol

Situace na trhu

V nabídce ojetin na tuzemském trhu jednoznačně převažuje polokapotovaná varianta S. Nejčastěji jsou k mání modely v ročníkovém rozpětí od 2005 do 2012. Některé z nich v top stavu a s minimem najetých kilometrů. Nakedy napočítáte na prstech jedné ruky. Nejčastějším ročníkem nahaté verze v nabídce je rok 2003. Nejlevnější exempláře pořídíte za 85 000 Kč. Za luxusní ojetinu s ABS pak necháte klidně i 190 000 Kč. I mezi jetými stroji je většina nabízena bez extra výbavy navíc. Nejčastějším bonusem tak zůstává (zejména u naháčů) přední plexi. Velmi široké spektrum ojetých CB1300 a 1300S je pak k mání na německém trhu s cenami od 3500 eur.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 85-115 2003-2005 17 000-71 000
Střední 116-145 2005-2012 6000-47 000
Vysoká 146-190 2008-2009 5500-17 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
SC 54 2003-2013 neudáno

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: nízká

Seznam kapitol

Historie modelu

1998 Představení CB1300 v Japonsku s modelovým označením SC 40. Karburátory dopovaný motor včetně dekorativně vyvedených chladicích žeber si vzal to nejlepší z na domácím trhu velmi úspěšného modelu X10. Do Evropy zamířilo pouze pár šedých dovozů.

2003 Model SC 54 s elektronickým vstřikováním, katalyzátorem a systémem sekundárního vzduchu zamířil na evropský trh. Vyplnil tak mezeru vzniklou v roce 1998, kdy se přestal dovážet oblíbený model CB1000. Cena: 309 900 Kč

2005 Přichází varianta S vybavená slušivou polokapotou ke zmírnění náporu větru. Přidává se z CBF600 vypůjčené dobré ABS (zatím za příplatek 20 000 Kč). Inovací procházejí užší boční krycí plasty, díky kterým se dá lépe dosáhnout na zem. Od často kritizované ukvapené reakce motoru na přidání plynu a nevyrovnaného chodu při konstantní jízdě ulevily nové vstřikovače a změněný software řídicí jednotky. Cena: 289 900 Kč; 319 900 Kč (verze S)

2009 Dochází k úpravám s ohledem na plnění emisních limitů – výkon klesá o dva koně na 114. Nová přední vidlice s delším zdvihem – 120 místo 106 mm. Cena: od 298 900 Kč

2013 Poslední modelový ročník pro tuzemský trh (od roku 2010 již pouze varianta S). Cena: 342 500 Kč

Seznam kapitol

Stránky příznivců

www.hondacb1300.estranky.cz

www.hondacb1300.net

www.cb1300.de

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
+
Spolehlivost
Na svou hmotnost velmi dobrá ovladatelnost
silný točivý moment
-
Reakce při změně zatížení
U prvních modelů k prodření náchylný kabelový svazek





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda CB 1300
Technické informace:
Objem motoru 1284 cm3
Výkon 86 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 117 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CB 1300 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1284 cm3
Výkon 85 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 117 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CB 1300 2008
Technické informace:
Objem motoru 1284 cm3
Výkon 85 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 117 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CB 1300 S
Technické informace:
Objem motoru 1284 cm3
Výkon 85 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 117 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CB1300 2007
Technické informace:
Objem motoru 1284 cm3
Výkon 85 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 117 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: