Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 10/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Vybíráme naked do 200 000 Kč
Rozhovory: Marquez, Staša
Test sportovně-cestovních pneu

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Husqvarna TE 300: Palba na dvě doby

Test

V soutěžáckém světě jsou dvoudobé třístovky jakýmsi ztělesněním ideálu pro maximální radost z jízdy v lese a extrémním terénu. Jednu takovou v modrobílých šatech pro nás exkluzivně otestoval současný mistr ČR v enduru a náš stálý spolupracovník Jakub Horák. Jak se mu líbila?

Své místo na slunci si tyto motorky skutečně zaslouží, protože v sobě dokázaly skloubit výkon velkého čtyřtaktu a ovladatelnost dvoutaktu. Právě kvůli těmto vlastnostem jsem si dovolil zavést výstižný termín „čtyřtaktní dvoutakt“. Uvedené definici odpovídá také námi testovaná Husqvarna TE 300, jejíž letošní modely vycházejí z loňských Husabergů. Na hodnotě jim to ale určitě neubírá, ba naopak, motorka je vybavena skutečně kvalitními komponenty a ve srovnání s modely mateřské KTM také nadstandardní výbavou. Jedná se především o přepákování zadního tlumiče, přední tlumiče WP se systémem 4CS, pevnější frézované brýle či kryt pod motor a kryty rukou. Za zmínku stojí také dle mého názoru hodně povedené grafické zpracování polepů, které jsou navíc zality přímo do plastu technologií „inmold plastic decals“, a v neposlední řadě krásný design víka spojky.

Raketový start

V dnešní době, kdy za člověka téměř vše udělá stroj nebo mu alespoň hodně pomůže, je již vybavení velkých dvoutaktů elektrickým startérem jakousi samozřejmostí a také Husqvarna ho dodává v základní výbavě. Kouzelné tlačítko se nachází na pravé straně řídítek, a protože červená je barva ohně, motorka okamžitě chytá. Hydraulická spojka jde krásně zlehka a od chvíle zařazení prvního rychlostního stupně je při práci se strojem nutné dbát zvýšené opatrnosti. Základním poznatkem totiž je, že motorka jede. A nejede jako ledajaká motorka. Jede moc a jede pořád! Motor má skutečně mohutný „spodek“ a je skoro jedno, jestli je zařazená dvojka nebo trojka. Stačí prostě přidat plyn a Huska vypálí. Přesto však není důvod ke zbytečným obavám o jezdcovu bezpečnost. I mírně pokročilý hobík dokáže tříkilo bez potíží zkrotit a využít jen tolik výkonu, kolik bude potřebovat.

Seznam kapitol

Lesa pán

Testování probíhalo převážně v endurové části benešovského Kavčáku, s jehož strmými výjezdy a úzkými pěšinami se motorka potýkala absolutně bez problémů. Výborné ovládání při rychlé jízdě mezi stromy je jedna věc, ale to pravé potěšení přijde při zavítání do úseků podobných extreme testům na závodech mistrovství světa. Právě pro tato místa je motorka stvořena! Do kopce si motor nechá hodně líbit, a když už to vypadá, že zhasne, lehké přidání plynu zajistí příjemné postrčení kupředu. Obratnost a perfektní ovladatelnost motorky je znát také při přejezdu klád, kamenů, pneumatik a jiných překážek, na které lze v moderním enduru narazit. Všechny tyto vlastnosti ve spojení s opravdu funkčními brzdami i měkkým a předvídatelným pérováním umožňují využít endurový potenciál motorky na maximum.


Seznam kapitol

Pohledem hobíka

Martin Tománek, šéfredaktor Motocyklu
Psal jsem to už v minulém čísle u testu nových motocyklů Beta – dvoutakty mám moc rád, ale neumím to s nimi. Zatím. Na dvoudobou 250 mohu zapomenout rovnou, režim zapnuto nebo vypnuto je pro mne jasným pokusem o sebevraždu. Třístovky jsou celkově mnohem milosrdnější, platí to i o Husce, se kterou se mi na Kavčáku jezdilo nejlépe, paradoxně lépe než se čtyřdobou 350. Milosrdnější v tom, že díky ohromnému potenciálu jejich motoru je můžete bezmezně podtáčet a ony neprotestují a s hlubokým bručením táhnou jako mezci pořád dál. Jsou lehké, obratnější než čtyřtakty, z kopce nebrzdí, což mám rád, když si vrknete, kde zrovna nechcete (což se občas stane, že…), nehodí vás dnešní dvoutakt hned na nejbližší větev.

Jenže pro moje podtáčení dvoudobé motory konstruovány nebyly – pár kol jsem se vezl za naším Kubou a řeknu vám, přál bych každému slyšet, jak dvoutakt krásně zpívá, když se to s ním opravdu umí! Tak přesně takhle se má „tříkilo“ vodit! Je to střelba. Na stranu druhou, když se k Husky budete chovat slušně, neublíží vám, bude vám naopak pomáhat v trénování a vy budete mít stále obrovskou výkonovou rezervu na zlepšování se. Co více si přát? Koupi TE 300 bych své paní zdůvodnil jako skvělou investici do budoucna, navíc velmi šetrnou vůči domácímu rozpočtu – vydrží vám dlouho, než ji zcela zvládnete. Kvalita je top, servis dostupný, na Kubu je podvozek asi měkčí, ale mně vysloveně vyhovoval. Možnosti jeho nastavení jsou vyčerpávající.

Seznam kapitol

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 244 350,- Kč
Cena testovaného modelu 215 000,- Kč





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Karel Abraham přesedlal z produkční Hondy RC213V-RS třídy Open MotoGP na superbikovou verzi BMW S…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: