Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 9/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Pneumatiky na cestovní endura
Bety RR 2017
Testy, rozhovory, reportáže

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Koráb silnic ze sekáče? proč ne!

Ojetina

„Zlaté křídlo“ je oázou cestovního pohodlí v nabídce největšího výrobce motocyklů na světě. Luxus s cenovkou nového stroje, s cifrou daleko přesahující sedm set tisíc korun. Ojetinu však pořídíte už za dvě stě tisíc. Je ale všechno zlato, co se třpytí?

Dodávka, náklaďák, pojízdný obývák nebo kredenc. Ani jedno z těchto pojmenování, často používaných ve spojení s Gold Wingem (a nezřídka pejorativně myšlených), však nedokáže vystihnout to, co Honda s tímto modelem vnesla do segmentu dálkových tourerů. Čtyřsetkilovému parníku většinou stačí jedna projížďka, aby dal rychle zapomenout na všechny tradované pomluvy. Pravý fanoušek brumlání šestiválcového boxeru navíc ani podobné průpovídky nepotřebuje slyšet. Zůstává tak nějak nad věcí, a má proč. Většina majitelů Gold Wingů jsou totiž pravověrní bikeři, které před hltáním tisíců kilometrů nezastaví ani rozmary počasí. Důkazem toho budiž průměrné nájezdy okolo 15 000 kilometrů ročně.

Komfort, který Honda při zdolávání dálek nabízí, je zkrátka neoddiskutovatelný. Jedním z hlavních zdrojů je její sametově, ale od téměř nulových otáček silně zatahující boxer. A vibrace? V případě GL1800 sprosté slovo. Například konkurenční šestiválec BMW K 1600 GT/L je oproti Gold Wingu vysloveně raubíř, který chvíli nezůstane v klidu. Pravda, nabízí také ale násobně větší sportovní vyžití. To ale do světa Hondy Gold Wing prostě nepatří. Jakmile se ocitnete na její palubě, hned vycítíte, že sedíte na stroji, který koncepčně patří do zcela jiné doby. Svého pasažéra rozmazluje, jak jen je to možné, a snaží se být co nejpříjemnějším korábem na poznávání světa. Svým způsobem tak nabízí dokonalý únik ze stresu všedních dní. A to je přesně ta vlastnost, která Gold Wing činí přitažlivým i dnes.

Servis a údržba

Pořídit import z USA, nebo regulérní verzi pro evropské trhy? To zůstává otázkou, na kterou není jednoduchá odpověď. Na jednu stranu, modely dovezené přes oceán jsou zpravidla o poznání levnější. Jsou s nimi sice spojeny některé další náklady v podobě nutnosti řešení záležitostí jako rychloměr v mílích, ukazatel teploty ve fahrenheitech či jiná norma pro rádiový příjem. Na stranu druhou, americké modely byly již z výroby lépe vybaveny – vyhnula se jim evropská ekonomická seškrtávací kúra například v podobě absence zadních reproduktorů apod. I přes zařazení do segmentu luxusních strojů se Gold Wing nevyhnul problémům a svolávacím akcím: svary na rámu, regulátor brzdné síly, sekundární brzdová pumpa. V případě pořízení tak zůstává velkou výhodou pečlivě vedená servisní kniha. Kontrolu opotřebení a vůle si žádá také kloub zavěšení kardanu.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Výběr ojetého Gold Wingu si žádá jedno: trpělivost. Co ale překvapí u takto drahého modelu, je jeho dostupnost na trhu. V zásadě je z čeho vybírat. V nabídce narazíte i na „anomálie“ s cenou okolo 200 000 Kč, nájezdem 11 000 km a rokem výroby 2009. Cena nejdražších kusů se blíží klidně k půlmilionu korun. Povětšinou také převažují mladší modelové ročníky od roku 2003 výše. Co vás nesmí překvapit, jsou celkem standardní nájezdy okolo 100 000 km, přičemž se jedná o relativně nové stroje okolo roku 2007. Poměr strojů dovezených ze zahraničí a s původem v tuzemsku vyznívá jasně ve prospěch biků z dovozu. U nich platí omšelé: Důvěřuj, ale prověřuj (viz Servis a údržba). Velmi širokou nabídku GL1800 najdete také na německém trhu.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 200-300 2001-2009 11 000-110 000
Střední 301-400 2003-2010 13 000-70 000
Vysoká 401-480 2006-2011 2000-21 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
GL 1800 (SC47/68) od 2001 neuvádí se

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: střední

Seznam kapitol

Historie modelu

2001 Uvedení GL1800 Gold Wing na trh (Typ SC 47) jako nástupce GL1500 (1988 až 2000). Nový 1832cm3 šestiválcový boxer se vstřikováním, nový hliníkový rám, elektronicky řízený podvozek, hydraulické nastavování zadního předpětí, tlačítkem aktivovatelná zpátečka. Barvy: červená, modrá, stříbrná metalíza. Cena: 919 000 Kč

2003 Nové barvy: červená metalíza, stříbrná metalíza, černá. Cena: 919 000 Kč

2004 Podsvícené ovladače na řídítkách, plexi s regulovatelným průtokem vzduchu. Cena: 819 900 Kč

2005 Model k třicátému výročí Gold Wingu – jubilejní plaketa a potah sedla se vzhledem karbonového vlákna. Nová barva: modrá metalíza. Cena: nezměněna

2006 Změny na motoru kvůli normě Euro 3, komfortní paket – vyhřívaná, nezávisle nastavitelná sedla, vyhřívání/odvětrání prostoru pro nohy, nová barva: červená metalíza. Cena: 719 900 Kč

2007 Integrovaný navigační systém, integrovaný airbag řidiče za příplatek. Cena: 699 900 Kč

2012 Důkladná modelová péče: podvozek a styling. Typové označení SC 68, produkce se přesouvá z Marylandu do Kumamota v Japonsku. Cena: 679 900 Kč

2013 Sériově montovaný airbag řidiče. Cena: 697 900 Kč

 


Seznam kapitol

Stránky příznivců

www.goldwing.cz
www.honda-goldwing.cz
www.gwcd.net
www.gwrra.org

Seznam kapitol
+
Pohodlí na dlouhé cesty
Spolehlivý šestiválcový boxer
-
Svolávací akce kvůli problémům s brzdami





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda Gold Wing F6B (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1832 cm3
Výkon 87 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 167 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Gold Wing 2006
Technické informace:
Objem motoru 1832 cm3
Výkon 88 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 167 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Gold Wing (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1832 cm3
Výkon 87 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 167 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nejdéle kontinuálně vyrábějící evropská značka Moto Guzzi dospěla: přestala nebo v brzké době…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: