Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 6/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki V-Strom po 50 000 km
Abaja: MotoGP vs. WSBK
Rozhovor: šéfdesignér KTM

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Něco pro slečny: Honda SH Mode 125

Test

Čas od času se stane, že se Honda utrhne ze řetězu a popustí uzdu uniformitě, která je pro ni charakteristická. Zářným příkladem je SH Mode 125 v barvě, která má jasný cíl – zaujmout vaše polovičky.

Ale nejen je. Levnější a sníženou variantu k oblíbenému modelu SH125i (členů rodiny SH se prodalo už přes milion kusů) totiž můžete pořídit i v černé a pro méně odvážné dámy i v bílé perleti. Lak však tvoří pouze vnější dojem, nás zajímá, co „móděnka“ ve skutečnosti zvládá barva nebarva. Začněme třeba tím, čím je oproti „standardnímu“ SH odlišná. U Modu se zkrátka vše zorientovalo na něžné pohlaví, takže konstruktéři nasadili menší, 14“ kolo a ubrali polstrování sedáku, tím snížili výšku posazu o plných 34 mm. Poměrně citelnou změnou je obutí užších pneumatik (80/90-16 vpředu, 100/90-14 vzadu). Mode je tak díky tomu a o celých 18 kg (!) nižší váze pěkný čipera, který se nelekne ani proplétání zácpou na Malé Straně… Až na ty kostky. Podvozek je totiž poměrně tvrdě naladěn, zvládne tudíž s bravurou ostřejší rytmus jízdy, ale na některých rozbitých úsecích toho vašemu pozadí moc nedaruje.

Pohonná jednotka se také dočkala drobných změn – má sice o 0,5 koně nižší výkon, točivý moment však povyrostl o 1 Nm a posunul se o 1500 otáček níže na 5000. Nechybí ani „úsporný a ekologický“ systém Idling Stop, který při stání na světlech zhasne motor, aby se po otočení plynem při rozjetí zase nahodil. Naštěstí jde v mžiku vypnout tlačítkem na pravém řídítku.

Závěr

Za odvážně barevným a nepřehlédnutelným závojem se skrývá velice schopný a agilní skútr, který vyjma velmi vysoké užitné hodnoty plní i roli módního doplňku. Dobrému, místy až sportovnímu výkonu podvozku zdatně sekunduje také hbitý jednoválec a příjemně dávkovatelná a účinná propojená brzdová soustava. O kvalitě zpracování nemluvě.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 63 900,- Kč
Cena testovaného modelu 63 900,- Kč
+
Agilita – velká a úzká kola splnila svůj účel.
Velmi nízká spotřeba – dosahuje mizivých 2 l/100 km.
-
Tvrději nastavený podvozek – vymetání výmolů vám moc neodpustí.





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda SH 125i
Technické informace:
Objem motoru 124 cm3
Výkon 9 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 11,5 Nm při 7000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Prověřit si výkonnost v kopcích, ale taky získat další znalosti o běhání v horách můžete v neděli na…

Sportovní třístovky byly v posledních letech doménou Kawasaki a Hondy. stojaté vody agilních žihadel…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: