Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 8/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Nejlepší cestovní enduro?
Test sportovních pneu
TT Isle of Man 2016

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Kafíčko pro každého: Royal Enfield Continental GT

Přestavba

Podobných projektů je v našich končinách jako šafránu. Vzít už tak celkem přitažlivou sériovku, vymazlit ji a stejnou možnost dát komukoliv, kdo bude podobnou úpravu chtít – počin, který si žádá pozornost…

Šikulům z party okolo výhradního českého dovozce Enfieldů – Vintage Garage – přišlo „gétéčko“ stále tak nějak málo kafovaté. Proto neváhali a pustili se do úprav k obrazu svému. Péče se nevyhnula jak velkým věcem, tak nejdrobnějším detailům. Podsedlový rám neunikl polibku rozbrusky a byl zkrácen tak, aby lícoval se zadním „bobíkem“. Řídítka šla o poznání níže a byla taktéž zkrácena. Více odkryté můstky vidlic si tak vyžádaly kosmetickou péči – horní jsou chemicky vyleštěné a spodní pochromované. Do chromové lázně se ponořily jak ovládací panely na řídítkách, tak přepákování. Nešetřilo se také duralovou a nerezovou kovovýrobou. Z duralu jsou vyrobeny kryty přepákování, boční držák poznávací značky a nové uchycení přístrojů. Nerez byl pak použit na mezisvod otevřené výfukové koncovky a kryt řetězu. Řada komponentů byla vyměněna za ty s větším retro nádechem, mezi nimi například zrcátka, blinkry a zadní světlo. Co bezpochyby zaujme na Vintage-prototypu nejvíce, je krásné červené lakování v kombinaci se stříbrnými plochami. To se díky airbrushi a linkování obešlo bez jediné nálepky. Lakovnou prošly všechny plechové díly včetně předního blatníku a přístrojů. Další povedenou úpravou je přešité kožené sedlo s červeným lemem a všitou ratolestí se symbolem „GT“ – oproti originálnímu sedlu mílový krok kupředu.

Ideální výhled pro každého fanouška café racerů...

Výsledkem těchto zásahů je unikátní kus motocyklu, který se oproti svému základu hodně vyšvihl. Ale rozhodně o unikát jít nemusí. Pokud se vám líbí natolik, že byste ho chtěli mít i ve své garáži, není nic jednoduššího, než si ho ve Vintage Garage nechat postavit. Oželíte-li zadní Öhlinsy (sériové tlumiče Paioli rozhodně nejsou k zahození), tak byste kafáče, který určitě nebude stát na každém rohu, mohli mít za cenu pohybující se lehce za hranicí dvou set tisíc korun. A to není tak špatné, co myslíte?

Pak už stačí jen nasadit přilbu, zapnout originální koženou bundu, kterou k motorce od prodejce dostanete, nožní pákou či zbaběle startérem nahodit půllitrový jednoválec, kterému byste od pohledu nehádali současný rok výroby a elektronické vstřikování, a za vibrací a prskání vyrazit do kavárny na šálek něčeho dobrého. Cestou oceníte zejména pozornost, kterou vám díky příjemně odladěnému dusotu jednoválce a nepřehlédnutelné barvě bude okolí věnovat, v případě potřeby dobře pracující přední brzdu a ve městě tolik užitečný přehled o dění za vámi. Navzdory svému jménu není GT nejvhodnějším nářadím na mezikontinentální výlety. Úprava směrem k ještě radikálnějšímu café raceru s jízdní pozicí hodně orientovanou na přední kolo tento pocit jenom umocňuje.

Přední vidlice je naladěna komfortně, o zadní dvojici tlumičů Öhlins to ale říci nelze. Místy se dostavuje téměř hardtailový pocit (nic neřešitelného) – má to však i své výhody: motocykl musíte neustále řídit a užívat si tak každý kilometr jízdy. A kolikrát je třicetikilometrová projížďka bez jasného cíle na kousku stylového železa více naplňující než tisícikilometrová dovolená na technicky dokonalém biku, který vás už ničím nemůže překvapit…

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 175 000,- Kč
Cena testovaného modelu 250 000,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Royal Enfield Café Racer
Technické informace:
Objem motoru 499 cm3
Výkon 16 kW při 5500 ot/min
Točivý moment 35 Nm při 3000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Royal Enfield Continental GT
Technické informace:
Objem motoru 535 cm3
Výkon 21 kW při 5100 ot/min
Točivý moment 44 Nm při 4000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

H AMR pro cestovatele, špičkový Pathriot, dětský Lector, více pružinových tlumičů, oddělená ženská…

Suzuki inovovala oblíbené malé cestovní enduro a V-Strom se nyní podobá svému většímu sourozenci.…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: