Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 9/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Pneumatiky na cestovní endura
Bety RR 2017
Testy, rozhovory, reportáže

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Vyplatí se ojeté BMW R 1150 R?

Ojetina

Vypadá mnohem lépe a umí toho mnohem více než jeho předchůdce. Ve srovnání se svým nástupcem zase rozhodně nepůsobí jako hromada šrotu. Existuje řada důvodů, proč se podívat na zoubek právě druhé generaci čtyřventilového roadsteru.

Sbohem, kovbojské sedlo, nafouknutá nádrži a hrozivá konstrukce olejového chladiče. Nástupce původního čtyřventilu R 1100 R, vyráběného od roku 1994, zkrátka na první pohled vypadal vyspěleji a pohledněji. Povedly se také nové (širší) disky kol s dvojitými paprsky, pohlednější zavěšení vidlice Telelever a nástupnický úspěch završila adopce nerezového výfukového systému z modelu GS. Ani po technické stránce nezůstal kámen na kameni: o pět koní špičkového výkonu více a zoptimalizovaný „plnější“ průběh točivého momentu výrazně zlepšily elasticitu a udělaly z R 1150 R jak dobrého parťáka na turistiku, tak ve sprintech častého pokořitele mnohem silnějších biků. Svůj podíl na tom mělo také nasazení šesti- místo pětistupňové převodovky (šestka koncipována jako přímý overdrive).

Od roku 2001 se na „erku“ objevilo také příplatkové integrální ABS. Což o to, na aktivování zadní brzdy přední páčkou jste si zvykli snadno, na posilovač brzdného účinku však nikoliv. Jeho největší bolestí bylo, že fungoval pouze při zapnutém zapalování. Nejednomu majiteli tak při manévrování se strojem po garáži připravil horké chvilky. Vy jste brzdili, BMW ne. Když ale odhlédneme od slepé uličky v podobě posilovače brzd a do roku 2003 (zavedení dvojitého zapalování) cukavého projevu při konstantním plynu, zůstává R 1150 R i dnes výborně ovladatelným moderním motocyklem. Který je navíc vhodný i pro méně zkušené jezdce a svou agilitou přesvědčí nejednoho nedůvěřivce v motory typu boxer. Dvojnásob to platí pro „přiostřenou“ verzi Rockster.

Servis a údržba

Opakujícím se problémem bylo skřípání ozubeného V-řemene alternátoru, nic dramatického, ale okolo 40 000 km je výměna jistá. Vzhledově časem nejvíce utrpěl přední kryt klikové skříně a chromované obroučky přístrojů se také nemohou pyšnit kdovíjakou stálostí, opět nic funkčně zásadního. Mnohem důležitější je kontrola ložiska zadního kola. Uložení zadního Paraleveru je totiž téměř bez vůle a ložisko trpí rázy od zadního tlumení. Někdy dokonce docházelo k průsakům kardanového oleje okolo osy zadního kola. Kvůli citlivé elektronice ABS je třeba dbát o kondici baterie, jinak nervózní systém zareaguje na pokles napětí a spustí otravně blikající varovnou kontrolku. S ABS souvisí také nutnost dbát na pravidelné intervaly výměny brzdové kapaliny, systém je háklivý na jakékoliv usazeniny. Necháte-li to zajít příliš daleko, prodraží se to. Nejlepší koupí tedy budou stroje s kompletní servisní historií a jasným původem.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Nabídku na českém trhu by šlo pracovně označit jako velmi „schizofrenní“. Absolutně se zde nemůžete řídit rokem či počtem najetých kilometrů. Na nejvyšší cenové hranici tak najdete kusy s velkou porcí najetých kilometrů, ve střední hladině pak téměř nejeté stroje. Velmi těžko se tedy srovnávají i jednotlivé varianty výběru mezi sebou. Je zkrátka třeba posuzovat je individuálně. Jedno mají ale ojeté R 1150 R společné, na svůj věk si poměrně drží cenu. Kusy, které by stály za úvahu, se pohybují okolo hranice 100 000 Kč a výše. V tuzemské nabídce najdete také pár modelů Rockster (některé z nich ve výstavní kondici), a dokonce jednu nabídku speciální Edition 80. Výjimkou nejsou ani exempláře vybavené příslušenstvím, jako jsou plexištítky nebo brašny či topcasy. Pokud chcete vybírat z násobně širší nabídky, koukněte na německé servery, R 1150 R a Rockster se tam vyskytují velmi hojně.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 80-100 2001-2003 35 000-92 000
Střední 101-120 2001-2004 8000-84 000
Vysoká 121-140 2005 22 000-73 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
R 1150 R 2001-2006 neuvádí se
R 1150 R Rockster 2003-2005 neuvádí se

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: střední

Seznam kapitol

Historie modelu

2001 V březnu na trh uveden model R 1150 R. Cena: 396 900 Kč
2002 K dispozici je doplňková výbava jako sedlo zvýšené na 830 mm. Cena: 379 900 Kč
2003 V lednu uveden na trh sesterský model Rockster. Na R 1150 R se objevily opletené brzdové hadice, vylepšená převodovka a dvojité zapalování. Cena: 361 400 Kč
2004 Opletená hadice spojky ve standardu. Model Rockster je také vybaven opletenými brzdovými hadicemi. Koncem dubna z výrobní linky sjíždí 2003 výročních modelů Rockster „Edition 80“ (ABS, vyhřívané rukojeti, plaketka a speciální matná bílá). Cena: 353 600 Kč, 367 200 Kč (Rockster)
2005 K dispozici je příplatkový alarm. Poslední rok výroby modelu Rockster. Cena: 344 960 Kč, 367 200 Kč (Rockster)
2006 Poslední rok výroby modelu R 1150 R. Cena: 331 100 Kč


Seznam kapitol

Stránky příznivců

bmwmotoclub.cz
boxermorava.cz
powerboxer.de
rockster-forum.com
bmw-bike-forum.info

Seznam kapitol
+
Nadčasovost – i dnes působí BMW R 1150 R svěže a moderně.
-
Kombinované ABS s posilovačem – noční můra mnohých majitelů





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
BMW R1150R Rockster 2001-
Technické informace:
Objem motoru 1130 cm3
Výkon 63 kW při 6750 ot/min
Točivý moment 98 Nm při 5250 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
BMW R 1150 R
Technické informace:
Objem motoru 1130 cm3
Výkon 61,2 kW při 6800 ot/min
Točivý moment 98 Nm při 5300 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Má 160 koní v cestovním enduru opravdu smysl? Vlajkovou loď z Mattighofenu jsme otestovali na české…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: