Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 7/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Velký test naked biků
Rozhovor: Projdu STK?
500 mil s Harleyem

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki SV650: Pořídit ojetou?

Ojetina

Polokapota, nebo naháč? Je to záležitostí vkusu. Obě verze SV650 totiž nabízejí hodně radosti z jízdy. A nepřicházejí o ni ani v ojetém stavu. SV je stále ve formě!

Je zbytečné chodit okolo horké kaše. SV650 je levný motocykl, který navzdory své ceně nabízí hodně zábavy. Potvrdila to už jeho první generace, uvedená na trh v roce 1999. Se svými sedmdesáti rozjařenými koníky, kteří bohatě stačili k tomu, aby 190kilový stroj prohnali spletí zatáček, nabídl absolutně dostačující výkon. A co víc, SV650 nechyběla ani výborná ekonomika provozu a velmi slušná ergonomie i pro piloty naprosto odlišných postav. K univerzálním schopnostem „esvéčka“ navíc přispíval i jeho design, který měl k nudě daleko. Jedinou potíž v podobě příliš měkké přední vidlice šlo jednoduše vyřešit za pár stokorun výměnou pružin za tvrdší. Ve své době všechny tyto argumenty stačily k tomu, aby přesvědčily početný zástup bikerů, kteří si SV pořídili. Mezi nimi byli jak absolutní nováčci, tak ostřílení borci, kteří přišli na chuť sportovnímu biku s absolutní schopností zvládnout každodenní používání. Suzuki si díky tomuto modelu zkrátka mohla mnout ruce.

Po zásadních úpravách v roce 2003 (typ WVBY) se však masivní vlna obliby vytratila. Vzhledem k tomu, že inovace měly smysl a jejich výsledkem byl pozitivně lepší motocykl, šlo o překvapující fakt. Uznejte sami: vstřikování, lepší rám a podvozek, od roku 2007 možnost ABS apod. (více viz Historie modelu). Jenže ostřeji řezaný design a náklady spořící tlakově litý rám už tolik příznivců řady SV neoslovily. Navíc nezaspala ani konkurence. V roce 2005 vyrukovala Kawasaki se stejně silnou ER-6 s neotřelým vizuálním pojetím a prodeje Suzuki se o to víc zmenšily. Při případné koupi ojetiny však stále bez ohledu na prodejní úspěchy platí: SV650 je levný motocykl, který navzdory své ceně nabízí hodně zábavy.

 

Servis a údržba

Ve velkém množství nabízených ojetin nezřídka kdy narazíte na kusy, na které vztáhla ruku vysoce neodborná síla. Zvláště neostřílení kupující se tak vystavují nebezpečí, že po čase zjistí, že jejich vysněný bike je jakýmsi kompilátem složeným z levných a značně opotřebovaných dílů, nakoupených v internetových aukcích. Namístě je tedy opravdu důkladná kontrola. Nejčastěji neodborným zásahem kutila domácího utrpěla výfuková soustava a zejména koncovka. Vzhledem k tomu, že je svarem pevně spojena s kolektorem, často se neubránila zásahu rozbrušovačky. Pozor je také třeba dát na spínací skříňku, která se ráda zasekává. Jinak je ale V2 považována za velmi spolehlivou techniku, která bez mrknutí oka snese i 50 000 km. Při testovací projížďce myslete také na seřízení spojky, které je schopné připravit zdání nefungujícího mechanismu.

Seznam kapitol

Situace na trhu

Modely SV650 či SV650S patří k typům, na které mezi ojetinami narazíte velmi často. Jednoznačně mezi nimi převládá polokapotovaná varianta S. Je ale třeba počítat s tím, že velmi často pořizujete stroj z rukou druhého, třetího, někdy dokonce čtvrtého majitele, a patřičně se tak mít na pozoru a důkladně prověřovat případné nedostatky. Nabídka je široká i co do roků výroby a počtu najetých kilometrů. Na málo jetý stroj je třeba vyčkávat, pak narazíte i na kusy s pouhými 8500 km. Výjimkou však nejsou ani exempláře s více než 70 000 km. Cenové rozpětí ojetin je jasným důkazem výhodnosti SV650. Absolutně nejdražší kusy lze koupit do 80 000 Kč. Minimální investice do pořízení „esvéčka“ se pak pohybuje na hranici velmi lehce stravitelných 30 000 Kč. Málokteré biky zůstávaly v naprosto sériovém stavu. Běžně tak s ojetinou jako „bonus“ dostanete i úpravy typu jiného plexi, páček, zrcátek, výfuků či podmotorových klínů.

Cena ojetin (tis. Kč) Rok výroby Stav km
Nízká 30-50 1999-2003 22 000-70 000
Střední 51-65 2004-2006 23 000-60 000
Vysoká 66-80 2003-2007 8500-38 000
Typ Ve výrobě Prodáno v ČR (ks)
AV 1999-2002 75
WVBY 2003-2008 258

 

 

 

 

Dostupnost na trhu: vysoká

Seznam kapitol

Historie modelu

1999 Uvedení na trh. Typ AV s karburátorem, 71 koní. Suchá hmotnost 185 kg (verze S 189 kg) Cena: 254 900 Kč; 264 900 Kč (verze S)
2002 Přední vidlice s nastavitelným předpětím Cena: 227 900 Kč; 237 900 Kč (verze S)
2003 Nový typ WVBY s odlišným designem, novým litým hliníkovým rámem, vstřikováním paliva a katalyzátorem. Výkon 72 koní a upravené podvozkové komponenty. Suchá hmotnost 188 kg (verze S 192 kg) Cena: 205 000 Kč; 215 000 Kč (verze S)
2004 O 40 mm snížený podsedlový rám, jiná ergonomie posazu, odlišně umístěné stupačky a výfuk, menší zadní blatníček Cena: 199 900 Kč; 209 900 Kč (verze S)
2005 Úpravy na spojce a napínáku rozvodového řetězu. O 40 mm menší chladič. Malý štítek nad přístroji standardem i pro verzi SV650 Cena: 200 000 Kč; 210 000 Kč (verze S)
2007 Větší facelift. Motor s dvojitým zapalováním, upravené vstřikování a výfuk. Suchá hmotnost 197 kg (199 verze S) Cena: 159 900 Kč; 169 900 Kč (verze S)
2008 Poslední rok výroby Cena: 149 900 Kč; 159 900 Kč (verze S)

 

 


Seznam kapitol

Stránky příznivců

www.suzukisv.cz
www.svrider.de

Seznam kapitol
+
Dostupnost díky nízké ceně
Dvouválcový funfaktor
-
Časté neodborné zásahy do techniky motocyklu





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Suzuki SV650 2003-
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 52 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 84 Nm při 7200 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki SV 650
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 52 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 62 Nm při 7500 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Suzuki SV 650 S
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 52 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 62 Nm při 7500 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nová Brutale trochu přibrala a přišla o nějaký ten koník výkonu. Jenže na kráse, efektivnosti a ještě…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: