Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 7/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Velký test naked biků
Rozhovor: Projdu STK?
500 mil s Harleyem

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Husqvarna FE 350: Jako med

Představení

Jak funguje nová Husqvarna zkonstruovaná pod křídly rakouského koncernu na podmáčeném lesním trailu?

Endurová trať, kde naše testování probíhalo, je namotána v lese v okolí motokrosové dráhy na Kavčáku. Povrch byl po předchozích deštích hodně podmáčený, do velké rokle nás pořadatel raději ani nepouštěl – zřejmě z obavy o osud čerstvě zajetých motocyklů v rukou novinářů. Lesní trail byl ale pro první ochutnávku třistapadesátky zcela dostatečný a velmi zábavný.

Na „třipade“ je z pohledu hobíka fascinující její vyváženost – je skvěle ovladatelná, má dostatečný výkon i pro hodně rychlé časy, ale pokud nechcete (nebo už nemůžete – což byl po několika kolech třeba můj případ), nechce vás motorka lidově řečeno zabít jako agresivní čtyřistapadesátka, která tahá odspodu naprosto nemilosrdně a pořád. Jak píše ve svém boxu Jakub – FE 350 charakterizuje ovladatelnost dvěstěpadesátky a výkon čtyřistapadesátky. Nerad bych, aby to vyznělo, že je FE 350 nástrojem pouze pro hobíky, tak tomu ani v nejmenším není. Tento motor je oblíbený mezi endurovou a ve variantě MX rovněž motokrosovou světovou špičkou. Ale díky tomu, že výkon nastupuje až s vyššími otáčkami a lze jej citlivěji dávkovat, je tato kubatura k jezdci méně zkušenému prostě milosrdnější, dává mu víc času a leccos odpustí. Mně osobně vyhovuje charakter motoru také více než čtyřdobá dvěstěpadesátka, kterou bylo v některých výjezdech třeba více točit, zatímco „třipade“ si vše pobrala vlastně jen „vrknutím“. Na FE 350 nebylo nutné tak často řadit a pomáhat si spojkou (ta hydraulika je opravdu skvělá!) – i technické pasáže projížděla, pokud jsem jí to vysloveně nekazil, zcela suverénně sama. Motor je jako med: dole měkký a příjemně gumový, nahoře kousne, jen když chcete vy. Ale nikdy ne agresivně jako třeba mezi endurojezdci velmi oblíbené dvoudobé „tříkilo“.

Podvozek testovaného stroje byl nastaven standardně podle údajů výrobce a nedával sebemenší podnět ke kritice, plavně překonával rozbité trialové pasáže i rychlejší úseky tratě. Přínos přepákování je podle špičkového závodníka a testovacího kolegy Jakuba především v jistějším vedení stroje v rychlých úsecích na trati, jeho nevýhodou pak v polních podmínkách endura obtížnější servis než u přímo přikloubené jednotky PDS, kterou používá u endur KTM. I z tohoto důvodu jsou krosové speciály oranžových přepákováním osazeny.


 

POHLEDEM Profesionála
Jakub Horák, 26 let, mistr ČR v enduru a off-roadový expert časopisu Motocykl

Čtyřtaktní třistapadesátka je ideální motorka, ve které se snoubí výkon „čtyřipade“ s lehkostí „dvěpadě“. Motor si navzdory nižšímu objemu nechá spoustu věcí líbit a v případě potřeby je výkon okamžitě k dispozici. Jeho nástup je příjemný, dobře dávkovatelný a předvídatelný. Ve srovnání se svou objemnější sestrou motorka v lese netrpí těžkopádností, jde krásně zabrzdit, okamžitě rozjet a překlápět ze strany na stranu. Svezení na této motorce pro mě bylo svátkem, protože to, co jsem na motorce zažil, lze jen těžko popsat. Ona hravost, se kterou Huska zdolávala nástrahy benešovského Kavčáku, mě naprosto odzbrojila a toužil jsem po tom, abych si mohl motorku odvézt domů. Sériové nastavení podvozku bylo pro jízdu v lese tak akorát, kola neodskakovala a dokonale kopírovala terén. Dle mého názoru fungovalo všechno už v základním nastavení perfektně, a proto bych „třipade“ doporučil každému, kdo chce lehkou, hbitou motorku se skutečně závodními ambicemi. Enjoy it!

Závěr

Čtyřdobá FE 350 se jeví jako ideální kubatura jak z pohledu profesionála, kterému šetří síly, tak z pohledu hobíka, kterému šetří výraznou měrou také nervy a jako bonus mu dává pocit, že to je stále a vždy on, kdo motocykl řídí. Husky nás učí, že i kompromisy mohou být skvělé!

Celkové hodnocení

3.5





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Husqvarna FE 350
Technické informace:
Objem motoru 350 cm3
Výkon kW při ot/min
Točivý moment Nm při ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nová Brutale trochu přibrala a přišla o nějaký ten koník výkonu. Jenže na kráse, efektivnosti a ještě…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: