Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 10/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Vybíráme naked do 200 000 Kč
Rozhovory: Marquez, Staša
Test sportovně-cestovních pneu

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha MT-07: Agent 07

Představení

Zadání mise 07 z Hamamacu znělo jasně – dostat mladé jezdce do sedla a těm ostříleným nabídnout hodně muziky za málo peněz. A tím se potažmo pokusit změnit vnímání nás ostatních: může být dobrý motocykl cenově dostupný?

Nebo jinak: „Může být motocykl za 129 000 Kč opravdu dobrý?“ Kolega Michael Pfeiffer, respektovaný šéfredaktor našeho mateřského časopisu Motorrad, se ptá bez obalu a vzápětí si sám odpovídá: „Yamaha MT-07 nás učí, že ano – ještě nikdy v historii bodového hodnocení našeho časopisu neobdržel žádný z testovaných strojů čistou jedna za poměr ceny a výkonu.“ A tím bychom dnes mohli tuto kapitolu uzavřít a s klidným svědomím vám doporučit: běžte si ji rychle objednat, protože ze skladů je MT-07 po celé Evropě beznadějně vyprodána. Nebude ale od věci ukázat si, jak se výrobce s poslední dobou značně pošramoceným renomé dokázal znovu vyšvihnout do sedla. Jinými slovy, proč je MT-07 tak dobrá?

Je hezká

Na první pohled je plná ostrých hran. Vyžaduje čas, musíte si ji „nakoukat“ a nechávat se stále překvapovat novými a nečekanými linkami (nenápadně krásná je třeba partie pod sedlem). Obcházíme motocykl ze všech stran a hledáme problém, někde se přece šetřit muselo. Na designu a jeho zpracování to však nebylo. Naopak – detaily, které bývají i u mnohem dražších strojů „odfláknuté“, jsou top: čisté svary na trubkovém rámu, plasty lícují, boční krytka rámu v oblasti nad stupačkami je zhotovena z hliníku, modře lakovaná paprsková kola potěší i oko estéta. Zadní kyvná vidlice (dlouhá pouhých 530 mm) – prubířský kámen levných motocyklů (u Hondy by vám mohli vyprávět…) je efektně tvarovaná. I tato je sice zhotovená z oceli, ale alespoň vypadá k světu. Stejně jako sériová koncovka výfuku a oba ocelové svody. Nebo třeba odlitky stupaček spolujezdce – pěkná práce, začištěné hrany, je vidět péče. Páčka brzdy je nastavitelná – opět milý standard z vyšší třídy –, vykousané brzdové kotouče efektní. Aby přední vidlice působila dospěleji, je na její horní část usazena plastová krytka – opticky ji dělá masivnější. Držák zadní RZ uchycený na vzdušných ocelových prolisech působí jako od výrobce tuningových doplňků. Stejně jako nenápadná plastová „křidélka“ umístěná pod sedlem spolujezdce, jež mají posádku uchránit před odlétávající kapkami vody. Líbí se nám také nové ovladače na řídítkách, jsou subtilní, jejich ovládání je přitom pohodlné.

Seznam kapitol

Má techniku, která osloví a která funguje.

Hluboký zvuk motoru CP2 (Cross Plane – tedy paralelního dvouválce s ojničními čepy přesazenými o 270 stupňů) vás nadchne při prvním otočení plynu. Charakterem upomíná na dobrosrdečné dvouválce Super Ténéré či TDM. Žádné cukání, ale solidní nárůst točivého momentu od 2000 otáček až do 6500 1/min, kde dává k dispozici plných 68 Nm. Točit jej lze i více (až do 10 500 1/min), ale v běžném provozu budete řadit výše už kolem 4500 otáček. A jezdit klidně i za 3,6 litru. Také to byl úmysl – oproti čtyřválcové XJ6 je tu o 18 % pohyblivých součástek méně, menší je tření motoru, a tudíž také opotřebení dílů, potažmo i spotřeba, zůstávají příjemné dvouválcové vibrace. Brzdy pocházejí z první generace R1, tedy recyklace, ale v tomto případě ku prospěchu věci.

Známe ostřejší brzdy, ale tyto čtyřpístky lze skvěle dávkovat a svým nástupem nezastraší ani začínající – ze 100 km/h zastaví na 39,4 metru, což je hodnota srovnatelná s těmi nejlepšími v dané třídě (Husky Nuda či KTM 690 Duke!). Místem, kde se šetřilo, je podvozek – je to naprostý základ, který dnes můžeme dostat, ale díky svému vyváženému a komfortnímu nastavení nedává na české silnici důvod ke stížnostem. Potěší komfortní posaz na vykrojeném a nízko (810 mm) uloženém sedle. Dosáhnout na zem nedělá problém ani drobným slečnám. Řídítka jsou patrně dimenzována také na ně, jsou relativně úzká, ale vzhledem ke skvělé vyváženosti stroje s nízkým těžištěm není dlouhé páky do zatáček potřeba – stačí se podívat a MT se položí do náklonu zcela automaticky. Kdo chce, může vysedat, ostatní se mohou vozit – volnost pohybu v sedle je skvělá.

Seznam kapitol

Je zábavná a vypočitatelná.

Kouzlo MT-07 tkví v samozřejmosti, s jakou vás jízdou provede. Ať se budete loudat či podtáčet, nebude protestovat, točivý moment bude na vaší straně. Stačí jen bike překlápět pohledem z náklonu do náklonu, proč také řadit. Intuitivnost a agilita ovládání stroje jsou bez nadsázky famózní, stejně tak elasticita motoru. Nasadíte-li ostruhy, MT se vzpouzet nebude – nechá vás vyždímat všech svých 76 koníků pěkně nadoraz, aniž by protestovala, naopak, radost sdílí s vámi. A dokonce ani na zadní ji plynem nemusíte dvakrát pobízet, stačí vrknout. Mezní situace (v náklonu či při tvrdém brzdění) ohlašuje čitelně, téměř kamarádským poklepáním na rameno: „neblbni, přece to tu nesložíme…“ Jsou biky, které vám nedají nic zadarmo a které vás napumpují testosteronem už při vyjíždění z garáže, 07 je jejich protikladem. Usnadní vám jízdu, kde může, ale nesebere vám to nejdůležitější – radost z každého kilometru. To už neumí jen tak někdo a přesně o to tady jde. Ať už po městě, za ním, v rychlých zatáčkách, nebo na dovolené – nebudete-li mít nesmyslné požadavky, bike zvládne s chutí všechny vaše životní polohy. Že je to naháč a nad 130 km/h tu je logicky poněkud větrno a že si tu spolujezdec nepohoví jako na cesťáku, asi nemá cenu rozebírat. Příjemnou třešničkou na dortu je maximální dojezd téměř 400 kilometrů. Yamaha o MT-07 píše: „Budoucnost patří motocyklům, které dokáží nadchnout už na první pohled a při jízdě veškerá očekávání ještě překonají.“ K tomu není co dodat, v tomto případě nejde o zavádějící marketing (jak tomu ve většině případů bývá), nýbrž o pravdivé konstatování. Více motocyklu za vaše peníze vám dnes nikdo jiný nabídnout nedokáže. Aplaus.




Dlouhodobý test časopisu MOTOCYKL
Jsme rádi, že se nám Yamahu MT-07 podařilo získat na celou sezonu, a o to více jsme zvědaví, jak v našem všedním a náročném motocyklovém životě obstojí. Jednu zkoušku už má za sebou: využili jsme prvních tréninkových jízd agentury Racetrack, se kterou náš kolega Petr již třetí sezonu závodí, a sklouzli jsme se se sedmistovkou na mosteckém motodromu. První dojmy? V technických pasážích potěší velmi agilní podvozek, skvělá trakce (sériové obutí Michelin Pilot Road 3), hladký nárůst výkonu, pro naked dostatečná max. rychlost 206 km/h (na cílové rovince, hmotnost jezdce 85 kg), nepříliš ostré, ale zato dobře dávkovatelné brzdy (dvěma prsty). Zkrátka ostudu si neuděláte, i tady se v sedle malého dvouválce bude co učit. Tip pro střelce: kupte si tvrdší pružiny. Až na předpětí zadní jednotky není podvozek MT-07 nastavitelný. Pro všední den (i provoz ve dvou) je vše v pořádku, na okruhu by ale tvrdší podvozek a díky němu transparentnější chování stroje v náklonech přišly vhod.


 

Seznam kapitol

Závěr

Přestaňme spekulovat a hledat skryté nedostatky – i kdyby Yamaha nasadila cenovku na hladinu konkurence, tedy na nějakých 180 000 Kč, MT-07 by za to pohříchu stála. Bez debat: je to chytře vymyšlený, kvalitně zpracovaný a zábavný motocykl, férový parťák pro začínající (bude rovněž ve verzi A2) a neutuchající zdroj dobré nálady i pro ostřílené borce. Více takových motocyklů!

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 129 990,- Kč
Cena testovaného modelu 129 990,- Kč





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Yamaha MT-07
Technické informace:
Objem motoru 690 cm3
Výkon 55 kW při 9000 ot/min
Točivý moment 68 Nm při 6500 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Africa Twin sklidila v prvních testech výhradně pozitivní recenze, až to vypadalo, jako kdyby neměla…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: