Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 6/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki V-Strom po 50 000 km
Abaja: MotoGP vs. WSBK
Rozhovor: šéfdesignér KTM

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ducati Diavel 2015: Čertovsky dobrý!

Představení

Po třech letech působení ďábelského power cruiseru na scéně se Ducati rozhodla, že je čas na změnu. Z čerta má být čert ještě větší.

Výkonově zůstává při starém – co si budeme namlouvat, komu by 162 koní v cruiseru nestačilo, měl by asi přemýšlet o návštěvě psychologa… Příliš mnoho takových asi nebude, soudě alespoň podle prodejních čísel, která nám Ducati na své prezentaci v Monaku s hrdostí sdělila: v roce 2013 prodali Boloňští lehce přes 8000 kousků Diavelu. Tahle cifra zarazí i ty méně racionálnější z nás, na každý pád ale vezme vítr z plachet všem rouhačům a skeptikům, kteří dávali svéráznému stroji maximálně sezonu dvě, než bude v tichosti stažen z výroby. Opak je pravdou – Diavel se stal v průběhu svého tříletého pálení pneumatik nosným pilířem sportovně orientované značky. A nyní nastupuje na scénu v lehce pozměněném kabátě a se zcela novou technikou.

Jak už bylo řečeno, hodnoty maximálního výkonu zůstávají stejné, nový motor Testastretta 11° DS s dvojitým zapalováním (známe jej dobře z modelu Multistrada a nově také z Monsteru) garantuje nárůst točivého momentu především v nízkých a středních otáčkách. Pro potřeby Diavelu byl kompletně přepracován tvar pístů a ojnice, nová je rovněž výfuková soustava s masivními krátkými koncovkami výfuku, díky nimž Diavel působí ještě agresivnějším dojmem. Image je jedna věc, pohodlí druhá – podle průzkumu, který Ducati podnikla mezi svými zákazníky, prý majitele Diavelu na producírování před bary překvapivě mnoho neužije. Většina z nich se svým „desmodémonem“ jezdí, a to často a daleko a překvapivě také ve dvou. Což je asi nejenom pro mě zajímavé zjištění. Designové změny se tak ubíraly směrem k většímu komfortu (pohodlnější a širší sedlo) a celkové praktičnosti (např. výkonný světlomet s LED). Elektronické vychytávky, jako jsou tři elektronicky volitelné jízdní režimy, osmistupňová kontrola trakce, ride-by-wire či ABS, nalezneme na palubě obou nabízených modelů – standardní verze Stealth i příplatkové varianty Carbon, jež jsme mohli otestovat.

Předně, Diavel není cruiser. Říkejte mu, jak chcete, klidně si něj pro něj vymyslete novou škatulku, ale tohle prostě není cruiser – to už raději custom superbike… Že to zdánlivě dost absurdní označení docela sedí, mi potvrdil nejen Giulio Malagoli z vývoje: „Nebudu zastírat, že s Diavelem cílíme na všechny stárnoucí superbikery, které už trochu bolí záda, ale pořád rádi zatahají za plyn,“ ale také hned první zatáčky nad Monte Carlem. Podvozek Diavelu je od počátků top. Komfort, ale jasná zpětná vazba podvozku (vpředu Marzocchi, vzadu Sachs) s možností kompletního nastavení, radiálně uchycené čtyřpístkové brzdy Brembo s neuvěřitelně ostrým, ale transparentním nástupem – je fascinující, jak si s jejich pomocí váš ukazováček poradí s 234 kg! Co dříve vadilo, obzvláště pokud jste se s Diavelem vypravili třeba do alpských serpentin, byl ucukaný charakter motoru. Diavel zkrátka konstantně a s vehemencí zatahoval až ve vyšším spektru otáček.

Takže sbohem město, běda vracečky, nic na Passo di Stelvio. Jenže přesně tam bych se s novým Diavelem teď vypravil. Ani ne tak kvůli pohodlnějšímu sedlu, ale především kvůli motoru: je fantasticky jemný a přitom zatahuje jako ďábel. A pěkně od 2000 otáček! Kdybych tohle napsal někdy o nějaké ucukané a „pojančené“ Ducati dříve, asi bych za to musel do novinářského pekla, ale dnes to prostě sedí. Jako by Diavel ani nebyl z Boloně! Serpentiny pod vrcholem Col de Braus vykružoval zcela samozřejmě na dvojku bez nutnosti použití spojky – a to i v režimu Sport (dříve záležitost pro opravdové masochisty)! Desmo se nádherně sbírá a agilně bez protestů reaguje na každé přidání plynu, do místního kasina byste si za Bondem klidně „dohudlali“ na čtyřku…
O tom, že má Diavel blíže ke kategorii naked než chopper, svědčí kromě jeho performance dané opravdu skvěle vyladěným motorem také volnost jeho náklonu. Pokud nebudete opravdu rychlí, nemusíte se bát, že si odřete stupačky. Bike se bude na svůj rozvor překvapivě ochotně překlápět z náklonu do náklonu a ponoukat vás k ještě větším akcím. Pořád je to Ducati, s otáčkami vášeň stoupá, proto díky za kontrolu trakce (každý režim má trakci již přednastavenou, lze ji ale nastavit i samostatně), zasahuje jemně a ve sportovním režimu opravdu jen tehdy, když je třeba. Když už jsme u těch režimů: při současných uživatelských kvalitách motoru si mohli konstruktéři režim Urban s přiškrcenými 100 koni zcela odpustit. I ucpanou Nice jsme projeli s komfortem na plnohodnotný (162 koní) Touring. U Ducati opět nevídané.

To vše, ale jinými slovy: pokud budou inovace, modelová péče a progres této luxusní boloňské dílny pokračovat v tomto duchu, nedělám si o její budoucnost nejmenší starosti. Nový Diavel překvapil zřejmě i ducatisty samotné. Náš guide Bepe Gualini (několikanásobný „dakarák“ 80. a 90. let, opravdu vynikající pilot) považuje právě „čerta“ za nejlepší Ducati vůbec. Pod to se rád podepíšu také já a jenom doplním – za mě je rozhodně tou nejkrásnější.


 

Rozhovor: Giulio Malagoli (39), vedoucí produktového oddělení
Ducati, o změnách a potenciálu nového Diavelu

Co si slibujete od faceliftu Diavelu?
Zaprvé více točivého momentu tam, kde ho opravdu potřebujete – tedy v nízkých a středních otáčkách. Zadruhé více komfortu na cestách a zatřetí modernější optiku díky LED světlometu a výfukové soustavě.

V minulosti jsme kritizovali cukání Diavelu pod 2500 1/min – jak se vám jej podařilo odstranit?
Novým motorem – díky dvěma svíčkám na válec dochází k lepšímu spalování směsi. Je to důležité, protože pokud s Diavelem cestujete, pohybujete se často právě v těchto otáčkách, nyní je cruising s Diavelem mnohem pohodovější.

Jaká jsou celková prodejní čísla Diavelu?
Překvapivá: od uvedení na trh v roce 2011 jsme ve světě prodali něco přes 20 000 kusů. A paradoxní je, že poptávka byla v roce 2013 větší než v roce 2012.

Napadá vás, proč tomu tak je?
Spousta bikerů byla zpočátku vůči Diavelu dost skeptická – prý byl označován za Harleye do zatáček… Postupem času ale spousta zákazníků pochopila, že Diavel s H-D nic společného nemá. Je to plnokrevná Ducati se vším všudy a jsem si jistý, že Diavel bude ve výrobním programu Ducati ještě hodně dlouho.


 

Závěr

Vypadá fantasticky a přesně tak také funguje. Pokud jste po Diavelu už v minulosti váhavě pošilhávali, nemáte nyní nač čekat – zavřete oči, otevřete peněženku a běžte pro něj. Tahle motorka je hotová, lepší už nebude. Nemůže být. Jen doma nikdy neříkejte, kolik vás stála…

Celkové hodnocení

4





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Ducati Diavel Carbon/Carbon Red (2013)
Technické informace:
Objem motoru 1198 cm3
Výkon 119 kW při 9500 ot/min
Točivý moment 128 Nm při 8000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Je asi nejobletovanějším jezdcem současnosti. Mistr světa, elitní spurter a bavič davů. To je Peter…

Africa Twin, kam se podíváš. I tak bychom mohli charakterizovat mediální vřavu kolem jedné z…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: