Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 6/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki V-Strom po 50 000 km
Abaja: MotoGP vs. WSBK
Rozhovor: šéfdesignér KTM

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda Integra: Chytrá horákyně

Představení

Ani motocykl, ani skútr – Integra si z obou segmentů bere sebevědomě to nejlepší. A ve své druhé generaci to nejlepší pro vás.

Sprvní generací Integry, představené před dvěma lety, oslavila Honda na jihu Evropy rekordní prodeje. Řeč je především o velkých městech na jihu Francie či Itálie, kde se maxiskútry těší stále rostoucí popularitě. Kvůli vysokým cenám nájmů se centra vylidňují, velká část populace za prací dojíždí z vesnic vzdálených i několik desítek kilometrů. Praktický skútr na velkých 17palcových kolech se silným dvouválcovým agregátem, automatickou převodovkou DCT a stabilním „motocyklovým“ podvozkem byl proto zajímavou alternativou k variátorovým maxiskútrům. Ne však dokonalou: dvouspojková převodovka nedokázala řadit hladce a bez cukání, podvozek byl nastaven příliš měkce a stroj se v zatáčkách pohupoval (viz srovnávací test v MC 11/2012), motor působil ve srovnání s konkurencí poněkud ospale a pod sedlem mnoho místa na aktovku s laptopem také nezůstalo. Až na zmíněný malý podsedlový prostor, jenž je dán konstrukcí stroje, je dnes vše jinak. Mnohem lépe.

Stejně jako ostatní sourozenci generace NC (New Concept) obdržela Integra motor
s o 7 mm větším vrtáním a díky tomu se zdvihovým objemem navýšeným o solidních 75 cm3 (z 670 na 745 cm3). Vzrostl výkon i točivý moment (o 5 kW a 8 Nm) a díky druhé vyvažovací hřídeli se též zlepšila kultura chodu. Obojí za jízdy také skutečně pocítíte. Další dobrou zprávou bylo důkladné přepracování hardwaru i softwaru převodovky DCT. Nyní má delší stupně, řadí hladce, zcela bez cukání a nechá vás vstupovat i do automatického režimu. Její ovládání je navíc velmi intuitivní – tlačítkem na pravém řídítku můžete volit režim D (Drive – turistická jízda) či S (Sport – automat pustí motor do maximálních otáček), anebo něco mezi tím, tedy tlačítky na levém řídítku vstoupit do automatického režimu a např. o dva stupně před zatáčkou podřadit. Funguje to opravdu skvěle, jako u luxusního vozu s automatem, jen s tím rozdílem, že tady jezdíte do 3,5 l/100 km jako my při svižném testování.

Změn doznal také podvozek: jeho tužší nastavení nově v kombinaci s hliníkovou zadní kyvnou vidlicí propůjčuje stroji s vizáží nenápadného dopravního prostředku doslova motocyklové jízdní vlastnosti. Vliv na to má přirozeně také rám a uložení motoru hodně nízko a hned za předním kolem a v neposlední řadě – absence mohutného variátoru nad zadním kolem, který i u tak sportovně střižené konkurence, jako je např. BMW C 650 či Yamaha TMAX, narušuje dojem z jízdy.

Bonusem navíc je z mého pohledu přepracování kapotáže, jež nyní působí subtilnějším a v testované „trikoloře“ také značně sportovnějším dojmem. Úložný prostor pod sedlem zůstává bohužel stejný, díky přepracované kapotáži a sedlu je však komfort i pro vzrostlé jezdce a jejich končetiny nesrovnatelně větší, plně srovnatelný s konkurencí.



TECHNICKÉ ÚDAJE

Čtyřdobý kapalinou chlazený dvouválec se čtyřmi ventily na válec, zdvihový objem 745 cm3, jmenovitý výkon 40,3 kW (55k) při 6250 1/min, vstřikování, šestirychlostní dvouspojková převodovka DCT, rám z ocelových trubek, elektrický startér, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, systém ABS v základu, výška sedla 790 mm, objem nádrže 14,1 l, pohotovostní hmotnost 237 kg, spotřeba v testu 3,4 l/100 km.
Barva: červená, černá, stříbrná, šedá, trikolora
Cena: 229 900 Kč

Závěr

Za velmi férovou cenu 229 900 Kč nám Honda nabízí pečlivě vychytaný strojek do města i na dovolenou, jenž kombinuje praktičnost a ochranu skútru a skvělé jízdní vlastnosti motocyklu. Včetně ABS a nastavitelných páček již v základu. Nechme se překvapit, zda na takovou nabídku dokáže zareagovat svou cenovou politikou konkurence.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 229 900,- Kč
Cena testovaného modelu 229 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Je asi nejobletovanějším jezdcem současnosti. Mistr světa, elitní spurter a bavič davů. To je Peter…

Africa Twin, kam se podíváš. I tak bychom mohli charakterizovat mediální vřavu kolem jedné z…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: