Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 9/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Pneumatiky na cestovní endura
Bety RR 2017
Testy, rozhovory, reportáže

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki V-Strom 650: Shrnutí

Dlouhodobý test

Jak už samotný název napovídá, dlouhodobě testované Suzuki V-Strom přibyl během jejího působení v naší redakci na kmeni jeden letokruh. Co všechno Strom během roku zažil?

Autor:redakce MCFoto:archiv

Rok redakčního života s V-Stromem pro nás byl jednoznačně přínosným obdobím. Znovu jsme si totiž uvědomili, že i relativně levná a obyčejná motorka bez asfaltrvoucího výkonu a pěti počítačů na decimetru čtverečním může být naprosto skvělým parťákem. A jestli byl roční pobyt u nás v redakci přínosný i pro V-Stroma? To raději nerozebírejme. Vzhledem k tomu, že si vyzkoušel snad všechny druhy povrchů, na které si vzpomenete, poznal nejeden kontinent, několik typů pilotů a zažil tolik dopravních situací, co málokterý motocykl zvládne za svůj „život“, o tom totiž úspěšně pochybujeme. Jenže co je na tom nejzajímavější? Že to všechno ustál bez ztráty jediné kytičky. Překážkou mu nebyla alpská horská sedla ani marocká poušť. Nelekl se pražského provozu ani sosnovského autodromu. Nezastavil ho sníh, bláto, v dešti jsme se schovali za velké plexi s deflektorem. Vždy nás zkrátka dovezl, kamkoliv jsme potřebovali. Bez odmlouvání, v pohodlí a za minimum benzinu. No a co si vlastně přát víc. Chcete adventure junior za pár korun (cena u dealera je 211 900 Kč)? Zkuste V-Strom 650, je to hodná „holka pro všechno“, která vás nikdy nezklame!

Na silnici

Klidná síla, dalo by se říci. Cestování ve dvou je se Stromem jedna velká pohoda. Ať již díky velkému plexi s deflektorem, nebo bohatě polstrovanému sedlu. Využívali jsme také praktický systém plastových kufrů, do kterých toho sbalíte opravdu hodně. Jenom pak musíte zapomenout na protahování se zácpami. Znát byla také modernizace motoru, který disponuje velmi jemnou odezvou na plyn a na šestsetpadesátku dobře využitelnou silou. Nejvíce asi překvapí síla motoru od spodních otáček, která se v mnoha případech pocitově vyrovná bikům s dvojnásobným zdvihovým objemem.

Seznam kapitol

V terénu

Oblast, kde nás Strom jednoznačně překvapil. Ostatně většinu svého působení v Motocyklu byl obutý na „špalkách“ (Mitas E-10, E-07), takže frekvence výletů mimo asfalt byla hodně vysoká. V terénu jsme ocenili přesnou a krátce poskládanou převodovku. I podvozek tuto disciplínu ustál bez úhony. Zde je ale nutné dodat, že má své limity. Takže se Stromem neplánujte žádné velké polety à la Libor Podmol. Zlomeninou byste to nemuseli odnést jen vy, ale také hliníkový rám (někteří „stromaři“ by mohli vyprávět).

Seznam kapitol

Na okruhu

Na autodromu v Sosnové se cestovní enduro také neztratilo. Se šikovným pilotem za řídítky zdatně nahánělo i 70koňový motard. Nejvíce ho asi brzdily časem již značně „okoralé“ sériové puky Bridgestone Battle Wing. Brzdové desky s více než 28 000 najetými kilometry Stromu také neposkytovaly zrovna zásadní výhodu. Opět přišla vhod jemná reakce motoru na přidání plynu, jeho chuť vytáčet se a vysoká úroveň obratnosti stroje. V zatáčkách jste se Suzuki zkrátka schopní nahnat nejednoho „sportovce“!

Seznam kapitol

Expedice

Šestsetpadesátka jako expediční adventure bike? Proč ne! Na vlastní kola si Strom zkusil třítýdenní expedici do marocké pouště. Celou cestu absolvoval ve dvou s nákladem a po vlastní ose – vyjma převozu trajektem přes Středozemní moře. Zde se na něm bohužel znatelně projevila síla mořské soli, která odhalila místa se špatnou ochranou proti korozi. Ve skvělém světle se Strom ukázal z hlediska ekonomiky provozu. Vzhledem k jeho nízké spotřebě (stabilně ve všech podmínkách pod 6 l/100 km) se nemusíte bát infarktových stavů ani v oblastech s řídkým výskytem čerpacích stanic.

Seznam kapitol

Servis a doplňky

Jedna z nejsilnějších Stromových stránek. Po celou dobu testu nevypověděl ani jednou službu (a že dostával za uši). Na to, že jsme ho přebírali již ve stavu ojetého testovacího motocyklu (cca 10 000 km v podání novinářů a vás, zvídavých motorkářů), klobouk dolů! Jediné servisní úkony, které jsme provedli, byly pravidelné prohlídky, výměny oleje, brzdové kapaliny apod. Zásahy do motorky jsme také šetřili. Pouze pojistka ABS byla permanentně vytažená, protože Strom jezdil hlavně v terénu a protože je občas třeba si trochu zazlobit. Kluzké originální gumové stupačky jsme nahradili endurovými od SW-Motechu a místo plastového krytu zastoupil pořádný „šucplech“ od stejného výrobce. Suma sumárum: za zhruba 20 000 km, které jsme Stromovi přidali, z něj nic neupadlo a nic nevypovědělo službu. Bravo!

Od roku 2014 má V-Strom i velkého „bráchu“ V-Strom 1000, představení najdete zde!

Seznam kapitol





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Suzuki V-Strom 650 (2013)
Technické informace:
Objem motoru 645 cm3
Výkon 49 kW při 8800 ot/min
Točivý moment 60 Nm při 6400 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nejdéle kontinuálně vyrábějící evropská značka Moto Guzzi dospěla: přestala nebo v brzké době…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: