Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
MC 8/16 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Nejlepší cestovní enduro?
Test sportovních pneu
TT Isle of Man 2016

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda CB500F: Milá slečna

Test

Jednoduchá, hezká, kvalitní a naprosto nezáludná motorka? Nemá smysl zapírat, že přesně tahle kombinace občas přijde vyloženě vhod. Když se chce nic moc neřešit, jen tak si jezdit nebo se někam svižně dostat. Je taková i nahatá Honda CB500F?

Asi nemá smysl vás zbytečně napínat. Rovnou ze začátku si pěkně bez okolků řekněme, že CB500F přesně taková je. Je jasné, že od pětistovky navíc za rozumnou cenu a priori nečekáte kdovíjaké zázraky, ale právě v tom je podle mě hlavní tahák malé Hondy – může jenom překvapit. Jediný způsob, jak to zjistit, je přestat koukat na její hezké tvary (fikaně ucelující designovou koncepci celé nakedové řady), zpracování nebo rudou metalízu a vyhoupnout se do jejího akorát vysoko umístěného sedla. Všechno je tam, kde to čekáte (možná kromě spínače varovných světel na pravém ovládacím panelu), zde vás nic nevyvede z míry. Ani fabricky na všechny způsoby hojně využívaná digitální přístrojovka. Ta je hezky čitelná a prozradí vám i údaje, které byste v této třídě pravděpodobně nečekali – třeba průměrnou spotřebu paliva.

To nejzásadnější zjištění nastane, až když natočíte jemně běžící řadový dvouválec, do přesné a lehce pracující převodové skříně cvaknete jedničku a vydáte se v ústrety své cestě. Pak totiž vyjde najevo, nebál bych se říct dokonalá, uživatelská přívětivost tohoto velmi efektivního strojku. Motor následuje povely vašeho zápěstí se sametovou odezvou a lineárním zátahem. Není to žádný sportovec, kterého musíte ždímat, až z něj cáká olej. Nejvíce si libuje v oblasti od 4000 do 7000 otáček (kde vrcholí točivý moment 43 Nm). Už samotné údaje o výkonu ale napovídají, že se motor nebojí vyletět do otáček, avšak rychle pochopíte, že nejlépe se cítí trochu jinde. Do oblouků zatáček všeho druhu se Honda vodí velmi lehce. Pohodlně nastavený podvozek poskytuje pomalejší, ale zřetelnou odezvu, pro vyzrání na městský a příměstský provoz je to akorát. Než zaprotestuje, nechá na sebe i docela zatlačit. Škoda, že nelze nastavit alespoň předpětí pružin přední vidlice.

Podobně transparentní odezvu jako celý bike má také přední dvoupístková brzda s efektně vykousaným kotoučem. Co tam namačkáte, to tam také máte. Nečekejte žádnou závratnou progresi nebo prvotní zákus. Nástup je jemný a účinek se zvyšuje úměrně tlaku na páčku, potřebujete-li zastavit razantněji, musíte zkrátka přitlačit. Abyste to nepřehnali, ohlídá systém ABS na přání (+13 000 Kč) s poměrně rychlým nástupem regulace. Výfuk je navzdory panujícím hmotnostně centralistickým tendencím umístěn klasicky přes zadní kolo, kde alespoň zčásti zakrývá nevzhlednou a levně působící hranatou kyvnou vidlici. Svou „nemalost“ staví jasně na odiv leštěným povrchem. Avšak svým hlasem neupozorňuje vůbec na nic, je vzorně tichý a nebasuje. Můžete tak být zcela v klidu a užívat si své výlety hluboko do noci – sousedy pozdním příjezdem rozhodně nenakrknete.

A sebe také ne – stačí, když se podíváte na palivoměr a zjistíte, jak málo vám vaše poznávání krás měst a jejich okolí usrklo z téměř šestnáctilitrové nádrže. Kdyby mi bylo krásných osmnáct let a měl bych čerstvý řidičák A2 nebo bych se po letech vracel do jedné stopy a podíval se do ceníku, neváhal bych a do „Hondičky“ šel. Musím říct, že se vyloženě těším na srovnání s konkurenční (koncepcí motoru shodnou), objemnější a výkonnější Yamahou MT-07, která vyrukovala do boje s nekompromisní zbraní – cenou 129 990 Kč za nový motocykl.

Závěr

CB500F je naprosto univerzální a na svého pilota velmi milá motorka. Nezáludnost a samozřejmost jsou ta správná slova, která ji charakterizují. V rámci své třídy vás nemá v podstatě čím zklamat, zároveň vás ale také nepřivede do nějaké závratné extáze. To ostatně vůbec není účelem její existence. Budete-li se ale hodně snažit, udělá z vás distingovaného městského rabiáta snadno a rychle tak jako tak.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 147 900,- Kč
Cena testovaného modelu 134 900,- Kč
+
Univerzalita a nenáročnost – Kdykoliv, kamkoliv, cokoliv s kýmkoliv. Tak by mohl znít slogan CB500F.
Design a zpracování – Kvalitní materiály se doplňují s hezkým zpracováním a příjemnou cenou, v tmavě červené je to opravdu fešanda.
-
Neforemná kyvná vidlice – Náklady šly nepochybně dolů, ale každý jiný tvar by CB500F sedl mnohem více.





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda CB 500 F
Technické informace:
Objem motoru 471 cm3
Výkon 35 kW při 8500 ot/min
Točivý moment 43 Nm při 7000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

H AMR pro cestovatele, špičkový Pathriot, dětský Lector, více pružinových tlumičů, oddělená ženská…

Suzuki inovovala oblíbené malé cestovní enduro a V-Strom se nyní podobá svému většímu sourozenci.…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: