MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Rychlá Kawasaki ZZR 1200

Ojetina

Sportovně-cestovní střela s proklatě pružným motorem

 Motocykly Kawasaki ZZ-R1200 2005

                                                      
Pozor, dnes pro vás máme tajný tip. V devadesátých letech tak populární Kawasaki ZZ-R 1100 (od r. 1990 až do r. 2002) byla svého času špičkovým tryskáčem a takto se na ni s nostalgií vzpomíná dodnes, zatímco v roce 2002 uvedená ZZ-R 1200 se všeobecně pokládá za mnohem méně výrazný stroj. Nutno podotknout, že neprávem – ostré vracečky sice dvanáctistovka moc ráda nemá, nicméně drzá jízda na rychlostních komunikacích s ní opravdu stojí za to.


A zvládá to ještě lépe než její předchůdkyně, protože zatímco jedenáctistovku dokázali v plné rychlosti pilotovat jen odvážní, ZZR-1200 je se svými 150 koni i při rychlosti 250 km/h dostatečně stabilní. Ochrana proti větru při vysokých rychlostech je za nově navrženou kapotou a štítem rovněž dostatečná – co by si tedy měl člověk přát více? Odpověď by mohla znít následovně: ještě víc síly a rychlosti. A právě to je důvodem poměrně nenápadné existence ZZ-R 1200, v roce 2003 přejmenované na ZZR 1200. Supersilná ZX-12R ze stejné stáje a Suzuki Hayabusa totiž téměř současně prolomily magickou hranici 300 km/h a fanoušci jízdy na plný plyn proto nebyli až tolik okouzleni sice svižnou, ale nakonec přece jen ne tak rychlou ZZR.


 Motocykly Kawasaki ZZ-R1200 2005


Příznivci sportovního cestování zase postrádali ABS, G-katalyzátor či vstřikování a začali vzhlížet ke stále rychlejším motocyklům BMW. Kdo se však ještě dnes obejde bez hi-endových vymožeností, zato ale rád a rychle cestuje, nebo se chce dokonce vydat se sadou kufrů na dovolenou, pro toho je solidně postavené ZZR žhavým tipem z druhé ruky, nyní odtajněným.
                                        


V první řadě je nutné zkontrolovat hladinu oleje, pokud byl totiž stroj často hnán na plný plyn po dálnici, způsobilo by nedostatečné mazání přirozeně fatální konec. Pokud po důkladné zkušební jízdě (pozor na mechanický hluk!) vykazuje měrka oleje jen minimální hladinu, je něco špatně. Jeden či více předchozích majitelů se zřejmě o zásobování olejem a jeho výměnu starali lajdácky. Při kompletní servisní dokumentaci a dobré údržbě si naopak zájemci o ZZR nemusejí dělat velké starosti. Motor bez problémů zvládne i více než 50 000 kilometrů. Jednotlivě se objevovaly problémy s vačkovými hřídelemi, načež Kawasaki sice neprovedla svolávací akci, ve své době však byly škody rychle odstraňovány v rámci záručních prohlídek. Pozitivem ZZR ze druhé ruky jsou systémy kufrů a softbagů, vysoký cestovní štít, vytápěné rukojeti nebo automatické mazání řetězu. Pro vylepšení stroje na dlouhé trasy byl model ZZR často vybaven vyššími řídítky.

 Motocykly Kawasaki ZZ-R1200 2005
Z dravce cestovatelem: ZZR 1200 umí být nejen rychlá, ale dokáže toho i hodně převézt.




ZZR 1200 si získá vaše sympatie hned při prohlídce nabízených ojetin, jen zřídkakdy se totiž cena dvanáctistovky z druhé ruky přehoupne přeš hranici jednoho sta tisíc Kč, Průměrně mají ZZR 1200 inzerované v ČR na tachometru hodnotu 33 000 km. Konkurence v podobě Suzuki GSX1300R Hayabusa si v cenovém srovnání stojí hůře, a při stejném stáří motocyklu za ni zaplatíte v průměru o dvacet tisíc Kč více.

A co konkurence ve vlastním domě? Výkonnější a sportovnější model ZX-12R stejného ročníku seženete za podobné či dokonce menší peníze než ZZR 1200, ovšem ruku na srdce: Ohromnou devizu velké Ninji, tedy nukleární výkon, už dávno překonaly litrové superbiky a pro cestování je ZZR 1200 neskonale lepší. ZX-12R se tedy profiluje jako stroj pro nadšence do vysokých rychlostí, kteří mají problém se „složit“ na moderní litry. Nástupce dvanáctistovky, bolid ZZR 1400, je v současné době na trhu ojetin spíše vzácností. Ale zpět k ZZR 1200, kterou bychom charakterizovali jako pohodlný cestovní motocykl se spolehlivým a extrémně pružným motorem. A navíc za skvělé peníze!  
 

 




2002 ZZ-R 1200 příchází na trh jako typ ZX1200-C1H za cenu 399 000 Kč. Barvy: modrá, stříbrná, černá. 
2003 Změna názvu modelu: již ne ZZ-R 1200, nýbrž ZZR 1200. Nový typ ZX1200-C2H
měl funkci automatického spouštění potkávacího světla a upravené brzdové kotouče (tloušťka
osm místo šesti milimetrů a 36 místo 72 vývrtů). Stroj nyní splňuje emisní normu Euro-2,
cena a barevné varianty zůstaly zachovány.

2004 Např. v sousedním Německu je nabízen model Jackpot za speciální cenu 10 499 eur.
2005 Konec výroby a výprodej ZZR 1200 (ceníková cena: 389 000 Kč), následující rok byl stroj nahrazen nově koncipovaným modelem ZZR 1400.    


 Motocykly Kawasaki ZZ-R1200 2005


 


Stránky příznivců: www.kawa.cz, www.kawasakiclub.net, www.zx11.de, www.kawasakiownersclub.com
Nabídka ojetin: www.tipmoto, www.motoinzerce.cz, www.smoto.cz         
           






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: