MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Nadčasové BMW R 1100 S - ojetina

Ojetina

Tohle BMW vypadá a jezdí stále skvěle!

 Motocykly BMW R1100S


Jako fénix vstávající z popela působí znovuzrození modelu S bavorské značky, naposledy s motorem objemu 1200 cm3. Starší provedení BMW R 1100 S vyráběné mezi lety 1998 a 2006 můžeme stále častěji vídat za zajímavé ceny v inzerátech. Zdařilá kombinace sportovního ducha a turistických kvalit funguje, sportovní boxer má dostatek talentu na řezání zatáček i na poklidné cestování světem. Tomu odpovídaly prodeje, sice není S žádný bestseller, ale přesto šlo o oblíbený model.

BMW R 1100 S


Technické fajnšmekry
potěší pohledem na nádherné detaily, jako jsou třeba kola s jemnými paprsky, ale může je i vyděsit. To při pohledu pod kapotáže změť kabelů a černých elektronických krabiček. V domácích podmínkách neopravitelné. Poloha těla je pohodlná, leč tíha leží znatelně na zápěstích – to na delší cestě unaví. Umístění zavazadel je, nepočítáme-li originální kufry, také trochu problematické.
   
Ačkoliv v Čechách se prodalo jen nemnoho nových esek, ojetin je dostatek díky německému trhu, kde je jich stále přihlášeno na jedenáct tisíc. Ačkoliv cena nového motocyklu nebyla nízká (v ČR se pohybovala kolem 400 tisíc Kč dle výbavy), jsou ojetiny k mání již od 100 000 korun. Horní hranice není omezena, ale nad dvě stě tisíc se dostávají jen opravdu pěkné kousky s malým proběhem kilometrů a dobrou výbavou. Dobrá výbava tu znamená: ABS, vyhřívané rukojeti, kufry i s držákem, krytka sedla (sériová výbava), karbonové díly. To vše a další dodávalo BMW jako originální příslušenství. Od roku 2003 byl v prodeji technicky vyzrálý model s dvojitým zapalováním, které odstranilo kritizované pocukávání motoru při konstantním plynu.

 Motocykly BMW R1100S
BMW R 1100 S Boxer Cup


Na špici stojí zvláštní model Boxer Cup ve válečných barvách a se zvláštní výbavou, inspirovaný okruhovými závody tohoto modelu. Leč výkon motoru 98 koní není bohužel pro sportovní jízdu dostatečný, navíc se vibrace šíří až do řídítek. Proto zůstává BMW R 1100 S stát na pomezí – pro sportovce trochu slabá, pro cestovatele lehce nepohodlná. Kombinovaná spotřeba v cestovním režimu je na úrovni 6 litrů, ale u některých kusů je třeba počítat i se spotřebou oleje (0,5 l/1000 km). Přesto je sportovní boxer zajímavou variantou k dálněvýchodní unifikaci a italské záři reflektorů.







Při řádně a v autorizovaném servisu prováděné údržbě většinou nebývá co vytknout. Některé dílny ale upozorňují na častěji se vyskytující netěsnosti v oblasti kardanu a problematické senzory ABS. Součástí opravdu dobré nabídky je i vyplněná servisní knížka, ABS a minimální množství dřívějších majitelů. Vyhřívané rukojeti, komfortní řídítka nebo ráfek šíře 5,5 palce se stoosmdesátkou vzadu ještě atraktivitu zvyšují. Často se také můžeme setkat s doplňky od specialistů, jako je Wüdo nebo Wunderlich. Kdysi drahé karbonové díly měla edice Boxer Cup v sérii, ostatní si je museli dokoupit, v prodejních cenách ojetin se to ale příliš neodráží. Sportovní podvozek (zvýšený) najdeme standardně také na zvláštním modelu, jinde byl za příplatek. Spojler znemožňuje montáž hlavního stojanu. Některé modely jsou vybaveny kombinovaným systémem brzd s posilovačem. Pozor na havarované a nekvalitně opravené stroje.



V ČR najdeme standardně v nabídce desítky kusů v cenách od 100 000 Kč, s různou výbavou a najetými kilometry. Lze si tedy dobře vybrat i doma. Velkou nabídku ojetých S najdeme i u dealerů BMW hlavně v Evropě, bývají sice dražší, ale s jistou zárukou. Většina v ČR nabízených strojů mívá najeto do 50 000 km, pouze ty nejstarší tuto hranici překonávají. Ačkoliv by boxer motor měl bez problému najet minimálně sto tisíc km, je rozhodující spíše rok výroby, vybavení a stav motorky. Ceny pod 140 000 lze u novějších ročníků označit za atraktivní, motocykly nad touto hranicí by již měly být ve špičkovém stavu, jelikož ceny klesají rychle. Provedení Boxer Cup se tak často nevidí a to se odráží i ve vyšších cenách.



BMW R 1100S, model 2003

MOTOR
Vzduchem a olejem chlazený čtyřtaktní plochý dvouválec, rozvod HC,

čtyři ventily na válec, mazání s mokrou skříní, vstřikování paliva, řízený katalyzátor,
hydraulicky ovládaná suchá jednokotoučová spojka, šestirychlostní převodovka,
kardan.

Vrtání x zdvih        99 x 70,5 mm
Objem                  1085 cm3

Maximální výkon                 72 kW (98 k) při 7500 1/min
Maximální točivý moment    97 Nm při 5800 1/min

PODVOZEK
Mostový rám z hliníku, vpředu zavěšení Telelever s podélným ramenem

a centrální pružicí a tlumicí jednotkou, nastavitelné předpětí, vzadu letmo uložené
kolo
s centrální jednotkou bez přepákování, nastavitelné předpětí a útlum. Dvojitá
kotoučová
brzda vpředu, Ø 320 mm, vzadu jeden kotouč Ø 276 mm.

Alu litá kola    3,50x17, 5,00x17
Pneumatiky    120/70 ZR 17, 170/60 ZR 17


ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
Rozvor 1478 mm, úhel hlavy řízení 65 stupňů, závlek 100 mm, tlumící dráhy p/z
110/130 mm, výška sedla 830 mm, pohotovostní hmotnost 243 kg, náklad 207 kg,
objem nádrže 18 l.

ZMĚŘENÉ ÚDAJE
Maximální rychlost         226 km/h
Zrychlení 0-100 km/h    3,7 s
Zátah    60-100 km/h    5,0 s
Spotřeba  90 km/h        4,4 l/100km           
              110 km/h        5,2 l/100 km


 Motocykly BMW R1100S
Výměna řídítek za turistická byla jednou z mála úprav, jež se na BMW R 1100 S prováděly.


 


1998 V září roku 1998 bylo S uvedeno na trh za základní cenu 411 000 Kč. ABS
a sportovní podvozek jsou nabízeny za příplatek. Barvy: červená, žlutá, černá. Od
roku 1999 také stříbrná.

2001 Změny na brzdové soustavě, kotouče průměru 320 mm vpředu (namísto
305 mm), větší pístky, za příplatek nové, částečně integrované ABS s posilovačem.
Končí černá a přichází modrá barva. Cena 449 900 Kč

2003 Přepracovaná převodovka, nové dvojité zapalování, zvláštní edice
Boxer Cup se speciálním lakem, sportovním podvozkem, širším kolem vzadu,
karbonovým spojlerem a kryty ventilů (limitovaná série 1250 kusů), cena standardního
R 1100 S: 395 000 Kč
 
2004 Imobilizér, elektrická zásuvka, zvýšení sedla na 820 mm za příplatek. Nová
edice Boxer Cup (1100 kusů) je naposledy ve výrobě, ale už bez ABS jako radikálnější
sportovní stroj, výfuky Lazer. Cena: 391 100 Kč, Boxer Cup: 13 712 euro

2005 Poslední rok výroby R 1100 S, v příštím roce se doprodávají poslední kusy ze
zásob.


 
 www.s-boxer.de
 www.boxer-forum.de







Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: