MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Značka Indian žije

Představení

Přehled historie i současného života značky


Ano, značka Indian je stále na světě. Nosným modelem nabídky, vlastně jediným vyráběným modelem, je Indian Chief (tedy náčelník), který je prodáván v modifikacích Standard, DeLuxe a v cestovněji laděných Bomber, Roadmaster a Vintage, které se vzájemně liší stupněm výbavy. Pohonnou jednotkou musí být dvouválcové véčko chlazené vzduchem, tady jde o motor PowerPlus OHV 105 cui (tedy 1720 cm3) vybavený vstřikováním paliva a šestistupňovou převodovkou. Samozřejmě je zaměřen na krouťák, jak se na američana sluší.
Nejen motor, ale i zbytek stroje je dělán s ohledem na vzhled. Kožené sedlo, autentické materiály, tak jak lze očekávat, a co tu nesmí chybět, je hlavička indiánského náčelníka na předním blatníku. Cenovka na základním modelu Chief hlásá 35 999 dolarů, DeLuxe je o pět tisíc dražší, Roadmaster o tři a nejvybavenější Vintage obdržíte za 35 499 USD. To představuje ceny mezi 620 000 a 770 000 korun, takže harlejáři mohou být v klidu, tolik totiž stojí nejdražší Electra.




 www.indianmotorcycle.com


Indiánská historie:




Roku 1901 cyklistický závodník G. M. Hendee a jeho partner inženýr C. O. Hedstrom předvedli svou první kreaci. Roku 1904 získali Gold Medal for Mechanical Excellence, o rok později překonal Indian americký kontinent za pouhých 31 dní a policie New York pořídila dva stroje k pronásledování splašených koní. Roku 1912 závodí s Indian osmiventilovým motorem, v roce 1914 zaměstnává na 3000 lidí u 7 mil dlouhé výrobní linky.




Během války dodává na 41 000 strojů armádě a poté rozšiřuje svou modelovou řadu: Scout, Chief, BigChief, Prince a čtyřválec Four. Proslavené hluboké blatníky přichází až ve čtyřicátých letech. Po válce má Indian problémy s odbytem na civilním trhu, v roce 1951 přichází zlepšený Chief, ale to nestačí a Indian je v roce 1953 nucen zastavit výrobu. Značka zažívá mnoho pokusů o oživení, ale až od roku 2004 se začíná výroba série, o které byla řeč výše.      . .









Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: