MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki GSX 750F - ojetina

Ojetina

Je Suzuki GSX 750F stále dobrý motocykl pro všechno?

Suzuki GSX 750 F je typický „dobrý“ motocykl. Díky slušné ochraně před větrem a sedlu s velkorysou nabídkou prostoru je dobrým společníkem na dlouhých cestách. Stejně tak se dobře hodí i pro sportovní jízdu, protože silný řadový čtyřválec (do roku výroby 1997 s výkonem 100 k, potom 92 k) i stabilní podvozek s mnohostranným nastavením dovolují na okruhu razantní styl. Vzhledem k postaru vzpřímené pozici sezení však nelze očekávat žádné skvělé časy. Tento spolehlivý stroj s obsahem 750 kubických centimetrů lze zato získat za velmi příznivou cenu - alespoň v porovnání s mnoha supersporty. Model „GSX 750F“ byl v programu Suzuki pozoruhodných 17 let.

 Motocykly Suzuki GSX 750F


Nabídka převážně v sousedním Německu je ohromná, evidováno je tam přes 8000 kusů. Model Suzuki GSX 750F se prodával až do roku 2006 a mezi inzeráty na ojetiny se jich nachází spousta. Velká nabídka, dobrý poměr ceny a výkonu – vlastně by mělo jít o velmi žádaný motocykl. Tak tomu ale není. Čím to? Řečeno na rovinu a bez nějakých výmluv za to může jeho vzhled. Měla by to sice být věc vkusu, ale v případě Suzuki GSX 750F se vkus většiny populace zřejmě příliš neliší - opulentně kulaté tvary, v roce 1998 značně přepracované, nechávají chladnými většinu bikerů. Přitom právě tento typ od Suzuki je pro moudré kupující jasným doporučením, protože na rozdíl od starých, pohlednějších modelů „F“ (viz také bod Prohlídka) u něj nejsou známy žádné opravdové slabiny. Pokud se člověk dokáže navzdory všemu ze vzhledu novější GSX 750 radovat a povznese se nad chybějící prestiž, je GSX 750F opravdu dobrou nabídkou.  
 


U starého GSX 750F vyráběného do roku 1997 byly často kritizovány špatný chod za studena a vysoká spotřeba oleje. Chod za studena vyžaduje výrazné použití sytiče s příslušně tučnou směsí, z čehož vyplývají zbytky při spalování, které za určitých okolností mohou negativně ovlivňovat mazání pístů. Každopádně při dlouhodobém testu bylo zjištěno zjevné opotřebení pístů. Ani vačková hřídel a převodová kola nezanechaly po 40 000 kilometrech žádný dobrý dojem. Choulostivé nastavení ventilů je věcí profesionálů, jinak hrozí drahé následné škody. Litr oleje na 1000 kilometrů je u starého typu GR 78 A zcela normální, jeho hladinu je třeba stále pečlivě kontrolovat. U novějších typů AK a WVAK nejsou známy žádné typické slabiny, zásadně je však třeba dbát na škrábance na plastové kapotáži, které naznačují nedobrovolný kontakt se zemí. Žádaná je také kompletně vyplněná servisní knížka. 







Suzuki GSX 750F si většinou získá sympatie svých majitelů až po první jízdě, příjemné ovládání i jízdní vlastnosti působí vzhledem k těžkopádnému vzhledu jako polehčující okolnost. Malé poptávce a vysoké nabídce odpovídají také cenové relace. Obecně platí, že opravdu pěkný kousek z let 2000 a výše lze pořídit do 70 000 Kč. Počet najetých kilometrů povětšinou nepřekročí hranici 45 000 km. Exempláře z přelomu století jsou na našem trhu k mání za částku kolem 50 000 Kč, starší „efka“ před modernizací (1998) pořídíte za směšný peníz kolem 30 000 Kč. V sousedním Německu je situace obdobná – mezi 2000 až 3000 eury je nabídka zachovalých strojů s počtem najetých kilometrů do 30 tisíc skutečně obrovská. Vzhledem k již beztak nízké ceně tohoto modelu už při dalším prodeji mnoho tratit nebudete.  

 Motocykly Suzuki GSX 750F 1988-1998



 1989:  Čtyři roky po představení supersportu GSX-R 750 zamontovala Suzuki jeho čtyřválec do nové sportovně cestovní GSX 750F (typ GR 78 A). Cena: 12 280 marek (6279 eur).
 1994:  Výkon 98 místo 100 k, tišší výfukový systém, jiná řídítka. Cena: 13 790 marek (7051 eur).
 1998:  Rozsáhlá modelová péče GSX 750F (typ AK). Motor na základě Banditu 600 s větším vrtáním, nové karburátory, nerezový výfukový systém čtyři do jednoho, výkon nyní 92 koní. Kromě kompletně jiného vzhledu (nová plastová kapotáž, reflektor, kokpit) došlo i k technickým změnám, jakými jsou nový rám, mírně změněná geometrie podvozku, širší ráfky a pneumatiky (vpředu/vzadu 3,50/4,50 místo 3,00/3,50 a pneumatika 120 místo 110 vpředu). Cena: 12 990 marek (6642 eur).
 2003:  Typ WVAK za 7260 eur se sekundárním vzduchovým systémem pro splnění emisní normy Euro1. Novinka: Kapotáž zadní části rámu, držadlo spolujezdce a zadní světlo, trvalé světlo při jízdě a výstražné blikače. Cena zůstala až do ukončení výroby v roce 2006 nezměněna.
 2004:  Přídavný neřízený katalyzátor s novým zapalováním a mírně upraveným nastavením karburátorů pro splnění emisní normy Euro-2. Suchá hmotnost se zvýšila o jeden kilogram.
 2006:  Poslední rok výroby GSX 750F, s blikači s čirým sklem. 


 Motocykly Suzuki GSX 750F


Suzuki GSX 750F (typ AK; modelový rok 1999)

MOTOR
Vzduchem a olejem chlazený čtyřdobý řadový čtyřválec, čtyři ventily na válec, mazání s mokrou klikovou skříní, karburátory, bez katalyzátoru, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky.
Vrtání x zdvih 70 x 48,7 mm
Zdvihový objem 750 cm3
Jmenovitý výkon 68 kW (92 k) při 10 500 1/min
Max. točivý moment 67 Nm při 9500 1/min

PODVOZEK
Dvojitý ocelový rám, teleskopická vidlice, nastavitelný tahový útlum, dvouramenná kyvná ocelová vidlice, kompletně nastavitelná centrální pružicí jednotka s pákovým systémem, dvojitá kotoučová brzda vpředu, kotoučová brzda vzadu.
Litá hliníková kola 3,50 x 17; 4,50 x 17
Pneumatiky 120/70 ZR 17; 150/70 ZR 17

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
Rozvor 1465 mm, úhel hlavy řízení 64,5 stupně, stopa 100 mm, hmotnost s plnou nádrží* 235 kg, náklad* 205 kg, objem nádrže/rezerva 20/3 litry.

ZMĚŘENÉ HODNOTY
Maximální rychlost 225 km/h
Zrychlení
0-100 km/h 3,6 s
Elasticita
60-100 km/h 5,4 s
Spotřeba
5,9 l/100 km (mimo město); 7,7 l/100 km (při 160 km/h), Natural 95
*změřené hodnoty  



Článek v tištěné podobě naleznete v časopise MOTOCYKL 7/2010

MOTOCYKL 7/2010







Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: