MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha XJ 600 N/S Diversion - ojetina

Ojetina

Praktická, nenáročná a cenově dostupná – Yamaha XJ 600

 Motocykly Yamaha XJ600N / S Diversion 1992-1999
„N“ jako naháč – nekapotovaná varianta Yamahy XJ 600 se rovněž stala bestsellerem.

V loňské sezoně 2009 přišla Yamaha s velkou slávou s reinkarnací osvědčeného evergreenu – se zcela novým modelem Diversion 600. Mezi ním a jeho předchůdcem Yamahou XJ 600 N/S Diversion leží pět let, a to není málo. Uvidíme, zda se podaří novince navázat na prodejní úspěchy svého dávného vzoru Yamahy XJ 600 F z osmdesátých let, který si přízeň zákazníků získal svou spolehlivou technikou, nízkými pořizovacími a provozními náklady a cestovatelskými kvalitami. Výše jmenované dokáží i dnes ocenit nejen mladí začátečníci s nízkým rozpočtem, ale především pragmaticky zaměření motocyklisté hledající st Motocykly Yamaha XJ600N / S Diversion 1992-1999roj na každodenní dojíždění do práce. Vzhledem k hladkému nárůstu výkonu a uvolněné jízdní pozici mají Diversion v oblibě také ženy – ty uvítají rovněž kit na snížení sedla a vypočitatelné chování podvozku. Shrnuto a podrženo je Yamaha XJ 600 stále tím sympatickým praktikem, který nabízí hodně muziky za málo peněz – i když designově se svým moderním následovníkům nemůže rovnat ani v nejmenším. 




Konvenčně stavěný řadový čtyřválec XJ platí obecně jako velmi spolehlivý motor a při pravidelné údržbě mu nedělá problém najet bez závad přes 50 000 kilometrů. Spotřební díly, jako jsou například pneumatiky o malém průměru (na dnešní poměry), nevyžadují žádné velké výdaje. Jako typický nešvar Yamahy XJ 600 by mohly být jmenovány pazvuky ozývající se z motoru – ve valné většině případů vycházejí z rozvodového řetězu – nastavit správně jeho napnutí je pro zručného mechanika otázkou několika minut. U modelu Diversion se lze častěji setkat s klepáním vycházejícím z podkapotáže – v tomto případě se většinou jedná pouze o chybějící gumové podložky, které se časem vibracemi uvolnily. Starší modely XJ mívaly problémy se studenými starty, a proto byly často dovybavovány karburátorovými kity, které problém zcela odstraňovaly – doporučujeme poohlédnout se právě po takovém motocyklu. Přítomnost systému zavazadel rovněž potěší, protože s polokapotovanou verzí Diversion lze velmi komfortně cestovat.


 Motocykly Yamaha XJ600N / S Diversion 1992-1999




Ani na českém trhu není problém natrefit na udržovanou Yamahu XJ 600 s počtem kilometrů do 30 000 za částku lehce přesahující 30 000 Kč. Motocykly vyrobené po roce 2000 s počtem najetých kilometrů do 20 000 Kč jsou však k mání již za větší finanční obnos (kolem 50 000 Kč) a jejich výběr již není tak pestrý – málokterý majitel se chce vzdát svého spolehlivého a prověřeného stroje. Motocykly vyrobené v posledním roce produkce 2003 jsou na našem trhu vzácností ještě větší. Objeví-li se však takový bike v nabídce, má najeto povětšinou kolem 15 000 km a majitel za něj požaduje částku lehce přesahující 70 000 Kč, což je cena vzhledem k vysoké užitné hodnotě zcela přiměřená. Nové XJ 600 vyráběné od letošního roku totiž stojí o mnoho více – téměř 165 000 Kč.





  www.yamaha-xj.net



      //// MODELOVÁ PÉČE ////                                                                                                              
    


 

1991 Zavedení modelu XJ 600 S Diversion (typ 4BR) do výroby za cenu 4397 eur ve výkonových variantách: 27 a 50 koní (61 koní pouze za příplatek).
1993 Vyztužení zadní kyvné vidlice, zadní jednotka obdržela tvrdší pružinu, rozměrnější kapotáž       s modifikovaným čelním štítem. Cena 4827 eur.
1994 Zavedení nahé varianty XJ 600 N na trh za cenu 4903 eur. Jediným patrným rozdílem je absence kapotáže a jiný zámek řízení.
1996 Pozměněný design kapotáže, hranatý světlomet, elektricky vyhřívané světlomety a elektrická benzinová pumpa, olejový chladič, nové armatury. Cena 197 076 Kč za verzi „S“ a 187 965 Kč za verzi „N“.
1997 Lépe polstrované sedlo, varovné blikače.
1998 Poslední modelová péče: nové brzdy, vpředu s dvojicí plovoucích brzdových třmenů, pevnější přední vidlice o průměru 41 namísto 38 mm. Cena verze N – 190 519 Kč, cena modelu Diversion –  200 631 Kč.
2003 Doprodej modelů XJ 600 S a N za 187 281 Kč a 182 146 Kč.








Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: