MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

KAWASAKI W 650 - ojetina

Ojetina

Hledáte veterána, který vypadá autenticky, ale ve kterém se nebudete muset stále „vrtat“?

 Motocykly KAWASAKI W 650

Občas se stávají věci jen těžko pochopitelné. Jak je jen možné, že ukázkoví technokrati, jakými jsou japonští motocykloví konstruktéři, dokáží občas postavit na kola něco tak nádherného. Díky bohu, stalo se – v roce 1999 byl světu představen retrobike, který potěšil nejednoho estéta a milovníka starých dobrých časů - Kawasaki W 650. Rána z čistého nebe: Kawasaki sice měla v 60. letech v programu model W1, který  Motocykly KAWASAKI W 650byl v podstatě velmi povedenou kopií britské BSA A10, W 650 však můžeme jen těžko chápat jako jeho pokračovatele. Jedná se o stroj koncipovaný od počátku jako retro, který si z každé epochy vzal to hezčí - sedlo 50. léta, barevné řešení, nádrž i emblém na nádrži byly inspirovány léty šedesátými. Z formálního hlediska má Kawasaki nejblíže k Triumphu Bonneville, který byl od počátku rovněž koncipován s podobným záměrem, při bližším pohledu však zjistíme, že si oba biky až tak podobné nejsou. Jasně, paralelní dvouválec s dlouhým zdvihem, chlazení vzduchem, to vše je velmi britské, nicméně vtipná kombinace královské hřídele a vačky pohánějící osm ventilů (čtyři ventily na válec), to se přece jen hned tak nevidí. Že je v takovém případě použití královské hřídele spíše pěknou frajeřinkou než konstrukční nutností, se rozumí samo sebou, ale co – řešení je to okouzlující a spolehlivé, svou údržbou je navíc uživatelsky nenáročné. To platí ostatně o celé W 650, která snad funguje ještě lépe, než vypadá – a že vypadá opravdu dobře. Elektrický startér je pro případ nouze doplněn nožní pákou, jejíž použití je hravě snadné a vyvrací tak všelijaké historky o úrazech při startování britských a japonských jedno- a dvouválců. Úzké obutí je levné a přispívá rovněž k prima ovladatelnosti stroje v zatáčkách či ve městě. U nás patří Kawasaki W 650 k motocyklům spíše vzácným, v očích dovozce působila spíše jako exot pro podivíny, čehož umně využil Triumph s novým modelem Bonneville oslovujícím stejnou klientelu.

 Motocykly KAWASAKI W 650
Vysoká řídítka ke klidné jízdě příliš nepřispívají, doporučujeme řídítka nízká a užší varianty „C“.



Relativně měkká přední vidlice a zadní pružiny nejsou včetně nepříliš progresivního brzdného účinku nic, co by vás mělo při testovací jízdě znepokojit – u Kawasaki W 650 v sériovém stavu je to jev zcela běžný. To platí také o lehké nervozitě při rychlostech nad 120 km/h. Tento drobný nešvar lze pozorovat především ve spojení s výše uloženými širokými řídítky. Lépe padnoucí řídítka varianty C jsou vhodnější volbou. Při nesprávné reakci na plyn mnohdy stačí jen seřízení, synchronizace karburace, mnohdy za to ale může jen hadička přisávání vzduchu. Divné zvuky ozývající se z oblasti královské hřídele by se ale ozývat neměly, přihodit se to nicméně může – tady pomůže zkušený mechanik, který si s nastavením vůlí v soukolí rád pohraje. Jak už bylo řečeno, W 650 je technicky opravdu spolehlivý stroj, na kterém budete řešit spíše kosmetické drobnosti (zadní chromovaný blatníček rád praská atd.).


 Motocykly KAWASAKI W 650





Kdo ji má, ten ji už neprodá – tak by se dal asi nejvýstižněji charakterizovat vztah majitelů ke své Kawasaki W 650. Na domácím trhu jich je jako šafránu, pokud se v internetové nabídce náhodou nějaká objeví, je většinou hned pryč, bez velkých ohledů na cenu. Zájemcům proto doporučujeme poohlédnout se v sousedním Německu, kde existuje početná základna fanoušků. Většina nabízených strojů pochází z prvních roků výroby 1999 až 2000 a nachází se překvapivě ve velmi dobrém stavu a s minimem změn (povedených přestaveb Scrambler nebo Café Racer si majitelé náležitě cení a neprodávají je). K tomu přispívá i fakt, že naprosté většině majitelů je 35 a více, a takoví si kvalit svého stroje již náležitě cení a nepodceňují jeho údržbu. Cena stroje, jenž má najeto kolem 50 000, se pohybuje kolem 75 tisíc Kč, exempláře s polovinou najetých počtů naleznete za 95 tisíc Kč a více. Najeté kilometry ale v tomto případě hlavní roli nehrají. U W 650 se cení celkový stav a jasný původ.







www.w-650.de
- přehledné stránky německých fanoušků nabízejí spoustu návrhů na přestavby caféracer, vynikající je fórum plné tipů, rad a nápadů.








Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: