MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Aprilia RSV Mille - ojetina

Ojetina

Kompletní informace o ojetých motocyklech Aprilia RSV. Jak je na tom Mille s kondicí dnes?




Když se dnes řekne Aprilia
, každého napadne okamžitě jeden jediný motocykl – Aprilia RSV4. Zcela nový superbike vyzbrojený kompaktním a výkonným čtyřválcovým agregátem do V. Po jeho starší sestře s litrovým dvouválcem do V se dnes v podstatě nikdo ani neotočí.

Ve zcela jiném světle se nám ale dvouválcová RSV ukazuje jako ojetina. A to ani nemluvíme o tom, že první supersportovní Aprilia od noalského výrobce je bezesporu zajímavým sběratelským objektem. V takovém případě je ale třeba pátrat po originálním stavu, a to je u tohoto „závoďáku“ obzvláště obtížné. Většina majitelů si totiž svou RSV patřičně poladila – ať už úmyslně či neúmyslně. Úmyslným laděním máme na mysli veškeré úpravy týkající se zvýšení výkonu či přizpůsobení stroje provozu na okruzích. No a tím neúmyslným pak poškození stroje při pádu, o které není na okruzích nouze. Naštěstí se jedná většinou o stopy dobře viditelné. Při prohlídce proto doporučujeme zaměřit se na rám a případné stopy po opravách, poškození se při pádu nevyhne ani víko klikové skříně a zadní kyvná vidlice. To samé platí o dorazech na řídítkách – nesou-li stopy poškození či chybí-li úplně, je jasné, že motocykl ležel a že skvěle vypadající kapotáž zřejmě nebude tou původní. Jinak by ale proti koupi ojeté Mille nemělo hovořit nic– po technické stránce to byl od prvopočátku přesvědčivý bike. Zpracování je neitalsky kvalitní, podvozek hraje první ligu, pohon vyvinutý a vyráběný u rakouského Rotaxu boduje výkonem i trvanlivostí (Mille absolvovala dlouhodobý test kolegů z Motorradu na 50 000 km bez nejmenšího problému) a ve srovnávacích testech se dokonce umisťovala před svou boloňskou konkurencí.

 
Motocykly Aprilia RSV Mille
Je libo sport? RSV Mille v „erkovém“ podání disponovala podvozkem Öhlins a lehkými ráfky OZ.





 
  Aprilia RSV Mille 1999
   Motocykly Aprilia RSV Mille     
  Aprilia RSV Mille R 2001
     Motocykly Aprilia RSV Mille     
        Aprilia RSV Mille 2002
    Motocykly Aprilia RSV Mille
      Aprilia RSV Mille R 2003
     Motocykly Aprilia RSV Mille
        Aprilia RSV 1000R 2004
    Motocykly Aprilia RSV Mille
 Aprilia RSV 1000R Factory 04
     Motocykly Aprilia RSV Mille
  Aprilia RSV 1000R Factory 05
    Motocykly Aprilia RSV Mille
  
      Aprilia RSV 1000R 2009
 Motocykly Aprilia RSV Mille
   



 Motocykly Aprilia RSV Mille
Spokojená rodinka modelového roku 2001.





Nejprve se v každém případě vyplatí pořádně kouknout do papírů. Na trhu s ojetinami se točí jen dobrých pár tisíc motorek s datem výroby před rokem 2001. Doporučujeme ale zaměřit se na stroje vyrobené až v roce 2001 a později, a to z těchto důvodů: dvouválec do V se sklonem válců 60 stupňů je mnohem kultivovanější a má mnohem spontánnější reakci na plyn, na změnu zatížení reaguje naopak s menší nevolí a v nízkých turistických otáčkách neznepříjemňuje jízdu cukáním za řetěz. Změn doznaly také brzdy, které jsou mnohem ostřejší, díky změnám v nastavení podvozku se zlepšila i celková ovladatelnost stroje. Takřka žádných změn se nedočkala optika – verzi Aprilie Mille vyrobenou před rokem 2001 a po něm od sebe na první pohled nerozeznáte. Motory Rotax platí obecně za velmi robustní a spolehlivé – samozřejmě za podmínky pravidelné péče. Zvýšenou péči je dobré věnovat brzdovým destičkám a jejich výběru, některé kusy se potýkají s kolísáním volnoběžných otáček.


 Motocykly Aprilia RSV Mille

   Motocykly Aprilia RSV Mille







Po převzetí Aprilie pod ochranná křídla koncernu Piaggio stoupl konečně kredit noalských motocyklů na patřičnou úroveň. Netýká se to ani tak celkové kvality, ta byla v případě Mille vždy velmi dobrá, ale spíše strachu zákazníků o dostatek náhradních dílů apod. Zdá se to neuvěřitelné, ale ještě před pár lety na tom Aprilia finančně opravdu moc dobře nebyla. Každopádně co se ojetin týče, výběr je i na našem trhu opravdu pestrý. Exempláře z prvních let výroby lze pořídit už od 70 000 Kč – počet najetých kilometrů se v takových případech pohybuje kolem 35 000. Stroje vyrobené v letech 2001 a mladší se pohybují kolem 90 tisíc a výše. Uvážíme-li, že jde nezřídka o velmi zachovalé superbiky s počtem najetých  kilometrů pod 20 000, jedná se o ceny opravdu akceptovatelné. Modely Mille s posledním datem výroby 2003 a s počtem najetých kilometrů 6 až 7000 v perfektním stavu jsou k mání už od 155 000 Kč.



 Motocykly Aprilia RSV Mille




  Nabídka ojetin:
  www.tipmoto.cz, www.sauto.cz, www.mobile.de

 



 






     Ani já jsem kouzlu RSV Mille neodolal a v roce 2006 si pořídil černočervenou Mille R z roku 2001 (koupeno s 12 000 km). Perfektní kousek s extra výbavou od Aprilie v ceně jednoho sta tisíc mi po celou dobu dělal jen a jen radost. Ale co také jiného čekat od motocyklu, jehož původní cena byla cca 550 tisíc korun!

     RSV jsem vlastnil téměř tři sezony (mnou najeto 17 000 km) a za tu dobu pouze měnil olej a pneumatiky. Motorový olej bylo také nutné v letních měsících občas dolít, ale o žádné enormní spotřebě mluvit nemůžu. Vyskytl se jeden jediný problém s nábojem zadního kola, který by se dal po zásahu předchozího majitele označit jako značně nestandardní. Výměna za originální a nijak neposlepovaný díl přinesla do chování zadního kola naprostý klid. Je to dvouválec a o vibrace nebyla nouze, počítejte tedy s tím, že se občas něco povolí a roztřese.  

     Jestli mi něco dodnes utkvělo v paměti, pak jsou to úchvatné přední brzdy spolu s vedením celého předního  kola a také ten nezapomenutelný nástup motoru na 7000 otáčkách. RSV Mille doporučuji - je to svéhlavý sporťák, který má styl a spolehlivost.       . .
                                                                                                                              
                                                                                                                             - misik -








Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: