MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

DUCATI M 900 MONSTER - ojetina

Ojetina

Velký Monster naháněl dříve potenciálním kupcům strach především svou cenou. Za ta léta se ale leccos změnilo – dnes si může s trochou trpělivosti při hledání mezi ojetinami italskou legendu pořídit většina z nás.


Až donedávna nedal kamarád Jára na svoji Hondu XBR dopustit. Kromě jednoduché údržby jej při „kouřové“ pauzičce při západu slunce potěšily elegantní nadčasové linie jednoválcového a u nás celkem vzácného stroje. Jenže Jára přestal kouřit a místo kochání začal raději tahat za plyn – a tady starší dáma už protestuje. Takže výměna.

Ducati Monster 900 je alternativou pro každého bikera se srdcem na správném místě. Klasik jaksepatří, tradiční technika desmo je dochucena lahodnými nadčasovými tvary mistra Galluzziho, jízdní vlastnosti jsou i dnes na výši doby. Není co řešit, chtělo by se říci, jenže… najděte u nás velkého Monstra ve slušném stavu, nebouraného a nedotaženého bůhví odkud a navíc za slušné peníze. Opravdu pěkných a opečovávaných kousků je totiž na trhu málo – tato Ducati patří jednoznačně k těm bikům, které mění své majitele spíše sporadicky, většinou přitom setrvávají v kruhu známých a přátel v klubu. Fakt, že se za celou dobu obešel Monster M900 bez katalyzátoru (ten obdržela až M1000), na tom mění jen málo. Jedinou zásadnější modernizací tak zůstal v roce 2000 přechod na jednotku vstřikování, ten na jedinečném charakteru Monstera naštěstí žádné změny nenapáchal.


Monstery první generace (1993–1999) měly snížený výkon predevším kvůli ekologii. Druhá generace už jezdila s nosem v oblacích téměř sama.





Stejně jako všechny ostatní modely této boloňské značky je i velký Monster řazen fanoušky mezi takzvané srdeční záležitosti. Tomu povětšinou odpovídá i stav nabízených modelů – na obrázku vypadají všechny stroje jako nové. Ale nenechme se uchlácholit naleštěnými plasty a raději důkladně zkontrolujme, zda byly provedeny všechny předepsané kontroly a výměny – na údržbu je totiž Ducati tradičně háklivější, trvejte na věrohodné servisní knize. Přesvědčete se, zda byl vyměněn i rozvodový řemen a pravidelně nastavována vůle ventilů. Pokud na řemenech objevíte žluté či bílé typové značení (první verze), znamená to, že k výměně ještě nedošlo a že péče majitele nebyla zrovna nejpozornější. Znalci vzduchem a olejem chlazeného dvouventilu hovoří o schopnosti najet při kvalitním servisu 100 000 km i více bez nutnosti generálky motoru – ta trocha pečlivosti se tedy rozhodně vyplatí. Suchá spojka je věčným tématem převážně mezi začínajícími ducatisty – ano, typické chřestění zní neznalému uchu skutečně nelahodně, „rozbité“ to ale rozhodně není. Teprve v případě, že lze spojku obtížně dávkovat nebo že její ovládání vyžaduje enormní sílu, je něco v nepořádku – s největší pravděpodobností se hlásí opotřebený spojkový koš o výměnu.   


Ducati Monster 900 2001















  www.motoinzerce.cz

  www.tipmoto.cz

  www.mobile.de






Cena nabízených strojů se pohybuje nejčastěji kolem hranice 80 000 Kč. Většina starších ročníků z let 1993 až 1997 má nalétáno kolem třiceti až pětatřiceti tisíc kilometrů. Novější Monstery z let na přelomu století mívají na tachometru většinou kolem 15 000 km a pořídíte je zpravidla za částku lehce přesahující 100 000 Kč. Právě tyto modely se vstřikováním (zkratka i.e.) bývají doporučovány obzvláště začátečníkům, jejich reakce na plyn je označována jako jemnější. Častým jevem u Ducati bývá customizing – většina majitelů si díly (otevřené spojkové koše, laděné výfuky, karbonové doplňky…) vybírá přímo z katalogu značky, a tak není čeho se obávat, negativem bývá mnohdy jen neúměrně navýšená cena motocyklu při prodeji.


Ducati Monster 800 2003



  www.ducati-czech.cz

  www.mechanictoys.cz

  www.dmcb.org












Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: