MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

SUZUKI V-STROM 1000 - ojetina

Ojetina

Působení firmy Suzuki na poli velkých cestovních endur bylo krátké. Model DL 1000 V-Strom se v programu udržel pouhých šest let. Mezi ojetinami je naopak velmi žádán.

Strategie Suzuki nebyla v zásadě špatná. BMW s řadou GS učinila velká cestovní endura extrémně populární. To přirozeně přivedlo konkurenci k plánu, jak si z tohoto terénního koláče také ukrojit nějaký kousek. Stejně jako u mnichovského originálu byly i za alternativy od KTM, Hondy nebo Triumphu požadovány příliš vysoké ceny. Proč tedy v tomto segmentu nezabodovat u kupujících strojem za rozumný peníz? Zvláště když byl k dispozici nanejvýš atraktivní pohon v podobě vidlicového dvouválce z nešťastného modelu TL 1000.

 Motocykly Suzuki V- Strom 1000
Suzuki DL 1000 V-Strom 2002

Od roku 2002 tak byl u prodejců Suzuki vystaven model V-Strom 1000. A rozhodně nebyl jen ošizenou kopií GS. S hliníkovým mostovým rámem a litými koly se na poli endur postaral o nekonvenční nástup.

Přesto nebyla tato kombinace stoprocentně úspěšná. Navzdory ceně pod hranicí 300 000 Kč (rok 2004) nedokázal V-Strom 1000 rozhodujícím způsobem přesvědčit potenciální zákazníky ke koupi. Ve srovnávacích testech se totiž projevily některé slabiny. Tak tomu bylo například ve velkém srovnávacím testu cestovních endur v roce 2007, kdy byl tento litrový stroj naposledy prodáván. Dvouválec selhal právě v oblasti, na kterou cestovatelé kladou největší důraz. Bilance testu: „V  Motocykly Suzuki V- Strom 1000principu dobrý motocykl. Ale bez ABS a s drobnými nedostatky. Neklid při jízdě se zavazadly, necitlivá vidlice.“ To znamenalo páté a poslední místo. Litrový model se dostal do nesnází zvláště v důsledku konkurence z vlastních řad: Menší V-Strom 650, který byl na trhu od roku 2004, se rázem ukázal jako vyzrálejší koncepce a pořádně to ukázal dokonce i mnohem oceňovanějším strojům: Při velkém srovnáváku Alpen Masters stál malý V-Strom hned dvakrát zcela nahoře na stupních vítězů (2005 a 2006). 




Modelová péče

2002 Start prodeje pod označením DL 1000 V-Strom; cena: 337 900 Kč.
2003 Menší změny: Aby se odstranilo klapání spojky, byl přepracován její koš. Vidlice měla nastavitelné předpětí a sedlo bylo změněno. Cena: 309 900 Kč.
2004 Změněné označení modelu: V-Strom 1000. Nový kokpit s digitálním displejem, výškově třístupňově nastavitelný štít. Přepracování kapotáže motoru, chráničů rukou, zrcátek a blikačů. Menší řídicí jednotka s novým konektorem. Změny na upevňovacích šroubech motoru, benzínovém a vodním čerpadle, převodovce a mechanizmu řazení. Cena: 294 900 Kč.
2005 Modifikace spínače světel.
2006 Změněná kliková skříň a trysky oleje. Cena nadále 269 900 Kč.
2007 Poslední rok modelu a bílá skla blikačů. Cena nezměněna.        

 Motocykly Suzuki V- Strom 1000 Motocykly Suzuki V- Strom 1000

Suzuki DL 1000 V-Strom 2007


 Motocykly Suzuki V- Strom 1000
Suzuki DL 1000 V-Strom 2002

 

 

Agent Orange. Kdo chtěl, mohl si V-Strom koupit dokonce i u Kawasaki. Tam se nazýval KLV 1000. Pomocí joint venture chtěli oba výrobci vytvořit synergie, které by prospěly paletám modelů obou značek. Prodejní úspěch byl skromný, doba prodeje velmi krátká (2004 až 2006). 

 Motocykly Suzuki V- Strom 1000
Kawasaki KLV 1000


 
 
 

Detaily

Budíky v původní formě – kokpit V-Stromu při nástupu modelu v roce 2002. 
Motocykly Suzuki V- Strom 1000Vliv digitálního světa byl ještě velmi zdrženlivý.  



 Motocykly Suzuki V- Strom 1000V rámci modelové péče 2004 byl kokpit vzhledově oživen digitálním displejem. Stejný vzhled měly mimochodem i přístroje u V-Stromu 650.  



 
Motocykly Suzuki V- Strom 1000

Více komfortu, prosím. Rovněž novinka u provedení 2004: ve třech stupních nastavitelný čelní štít. 



 Motocykly Suzuki V- Strom 1000Dva výfuky pro velký model. V-Strom 1000 lze jen těžko odlišit od jeho menšího protějšku. Jistotu přinese pohled na výfuk.  



 Motocykly Suzuki V- Strom 1000

Neobvyklý vzhled. S mostovým rámem z lehkých kovů platí V-Strom na scéně endur za exota.  



 Motocykly Suzuki V- Strom 1000Problémy čelní partie. Při testech byla stále znovu nápadná měkká vidlice s horší odezvou. Brzdám chybí pro tyto stroje typické ABS.



 Motocykly Suzuki V- Strom 1000
Velká konkurence z vlastních řad: Suzuki DL 650 V-Strom (na obrázku model 2009)

 

 

 
 
 

Prohlídka

Žádný strach není třeba mít z motoru. Po použití v modelu TL 1000, zatíženém mnohými nedostatky, byl pohon pro V-Strom 1000 přepracován a od té doby platí za vyzrálý a odolný. Drobné chyby se přesto najdou: V prvních dvou letech byla nápadná klapající spojka v důsledku příliš slabých torzních pružin, spojkový válec měl navíc sklon k netěsnosti. Pokud již zahřátý motor na volnoběh častěji zhasínal, byla většinou příčina v příliš malé vůli ventilů. A stále se opakující téma pohonné jednotky nastavené na chudou směs: konstantní cukání při určité rychlosti a tvrdá reakce na plyn. Zde pomáhala jen pečlivá synchronizace škrticích klapek. Někdy si prodejci pomáhali úpravami managementu motoru – což však vedlo ke ztrátě povolení k provozu.  




Video Suzuki DL 1000 V- Strom z amerického motocyklového serveru MotorcycleUSA.com: 








Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: