MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda VTR 250

Představení

Až do loňského roku si nechávala Honda své úspěšné malé VTR 250 pro domácí, respektive pro severoamerický trh...

Konečně, chtělo by se říci a zahudrovat něco o japonské hamižnosti, protože krásných maloobjemových strojů, které nám stále zůstávají zapovězeny, jezdí v okolí Fudži ještě mnohem, mnohem více.

 

Honda VTR 250 má šmrnc: pohlednější maloobjemový bike dnes na trhu nenajdete. 

 

Honda tak správně vytušila příležitost a představila sympatického naháče VTR 250 i na evropském trhu. Až na drobné designové změny a přepracovanou záď se jedná v podstatě o ten samý motocykl, který brázdí japonské silnice pod stejným označením už od roku 1997. O jeho pohon se stará dospělým dojmem působící vidlicový dvouválec (V 90) se vstřikem o zdvihovém objemu 250 cm3, s rozvodem ventilů OHC a maximálním výkonem 30 koní při 10 500 1/min. Na takového drobka vážícího i s náplněmi lehce přes 160 kg jsou to celkem úctyhodné výkony, nemyslíte?

 

Točivý dvouválcový motor působí velmi mohutným dojmem.

 

Ale Honda VTR 250 vzbuzuje mužný dojem i svým vzhledem: ano, milujeme příhradové rámy a tento budiž přímo ukázkou jeho precizního provedení. Levnému velkosériovému motocyklu navíc spolehlivě dodá nádech luxusu a až italského espritu. Čisté svary, čisté linie, vkusné detaily. I ti největší rýpalové (ke kterým se mohu směle počítat) tu mají omezený prostor pro kritiku. Nechte svůj zrak směle klouzat od kulatého světlometu s chromovanou obroučkou k bíle podsvíceným retrobudíkům, minete elegantně tvarovanou nádrž a skončíte u jedné z nejpovedenějších zádí u sériově vyráběných biků vůbec.

 

 

Mně osobně u VTR 250 zaimponovalo i provedení stupaček spolujezdce ve stejném laku jako příhradový rám. Celek vkusně doplňují rovněž černě lakovaná pětipaprsková litá kola a výrazný kryt tlumiče výfuku z oceli. Pravda, zadní kyvná vidlice z ocelového profilu už tolik neladí, ale nezapomeňme, že jsme ve třídě, kde se hledí na každou korunu.

 

Palubní přístroje s dvojicí budíků vynikají čistým provedením- působí opravdu stylově.

 

Typická Honda, řekli byste už po prvních metrech s dovětkem, že zkušeného neurazí a začátečníka potěší. Motorka dělá takřka vše sama, rychlosti pětistupňové převodovky řadíte jako po másle, do náklonů se vrhá naprosto samozřejmě a navíc skvěle brzdí. Zdařilá ergonomie umožňuje zaujmout i sportovnější posaz, komfort je ale v pořádku, jen to sedlo by mohlo být více polstrované – po 100 km si vaše pozadí o přestávku řekne samo. Co mi však vadilo mnohem více, byl tvar a šířka řídítek. I když je VTR 250 prezentován jako motocykl pro slečny či -náctileté, širší řídítka by určitě snesl…

 

VTR 250: opravdu vyvážené jízdní vlastnosti.

 

Po nastartování vás překvapí bublání dospělého dvouválce, které přechází s narůstajícími otáčkami do divokého ryku – tahle VTR 250 otáčky fakt miluje! Klouzání po městě projde do 7000 1/min, ale pokud se budete chtít svézt svižněji, nebudete ji pouštět pod 8000 1/min. Akcelerace do 140 km/h je velmi příjemná, dál už to jde ztuha, ale což, jízda na naháči není ve vyšších rychlostech beztak žádným ternem.

 

Zadní pružina je nastavena velmi komfortně- přístup k nastavovacím maticím  je horší.

 

Podvozkové nastavení VTR 250 odpovídá vybrané klientele, je velmi komfortní a při jízdě městem žehlí nerovnosti zcela suverénně. Ani ostřejší průjezdy zatáček nejsou vétéerku proti srsti, při mé nadváze (85 kg) si ale pohupující záď o přitvrzení pružiny přímo říkala. V praxi je to bohužel hůře proveditelné – nastavovací matice jsou rafinovaně ukryty pod sedlem. Daní za suverénní agilitu v provozu a zatáčkách je zvýšená citlivost a lehká nervozita v max. rychlostech. Nic dramatického za tím ale nehledejte.

 

Přední dvoupístek Nissin se do kotouče zakusuje s nebývalou razancí.

 


Biky pro lidi – kvůli tomuto typickému rysu můžete motocykly Honda milovat, nenávidět, případně vám mohou být úplně lhostejné. Tyto rysy nepostrádá ani nové VTR 250, což je jistě v pořádku. Jeho kupci budou totiž zejména začínající jezdci své zkušenosti teprve sbírající, a ti tento lidumilný charakter modelu VTR 250 jenom ocení. Cena je stanovena na rozumných 119 000 Kč, jako bonus navíc dostanete skutečně skvělý design. Ostatně hezčí přípravku pro mladé italofily nenajdete ani v okolí Říma.

 


 

Oficiální video Honda VTR 250:

 

 








Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: