MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

20 let od uvedení MOTO-GUZZI 1000 S

Youngtimer

Při pohledu na web-stránky různých úpravců jsou jednou z často používaných značek motocyklů MOTO-GUZZI. Krásná 80-léta vrcholí představením jednoho z prvních úmyslně postavených retro-modelů.

Guzzi1000S

Moto Guzzi 1000 S "retro bike" byl oficiálně uveden na podzim roku 1989 pro sezónu 1990. 1000 S navazuje na sportovní řadu 750S z roku 1974 a 750S3 z roku 1975. Vyráběn byl od  konce roku 1989 a poslední kusy se prodávaly v roce 1993. Celkem bylo vyrobeno 1360 kusů (proti dnešní velkosériové produkci) , 524 v roce 1990, 401 v roce 1991, 196 v roce 1992 a posledních 84 v roce 1993. Kolem dvouset kusů pak bylo v letech 91-93 exportováno do USA. 1000S byla poslední z klasických Sport - Guzzi V7 na rámu od Lina Tontiho.

Guzzi1000S

Při svém uvedení se tento stroj obracel zpět do 70-tých let klasickým designem, dlouhá nádrž, chromové blatníky, přístrojová deska, paprsková kola. Litá kola bylo možné dokoupit za příplatek. Nádrž a podsedlové kryty jsou lakovány v designu S3 s diagonálními pruhy v provedení oranžové, nebo sytě zelené. Modely se zelenými pruhy mají v této barvě vyveden i rám. Model 1000S vychází podvozkově z  Le Mans 1000. Upravená hlava řízení. Motor vzduchem chlazený 949ccm, 2 ventil 90° podélně uložený, karburátory PHM40N Dell'Orto u modelu 90‘. Vrtání a zdvih 88,0 x 78,0 mm s kompresním poměrem 10:1, 81 koní při 8000rpm. Přísnější emisní normy si vyžádaly úpravu karburátorů na Dell'Orto PHF36 u všech evropských modelů pro rok 1991-1993 a 1993 v USA. Takto upravený motor byl použit i u dalších verzí jako 1000 Strada a SPIII. Většina 40 verzí (40 mm karburace) používá alternátor Bosch a Valeo startér. Pozdní 40 verze měla alternátor Saprisa. Verze 36 (36 mm karburace) používá Motoplat elektronické zapalování v Evropě a Digiplex zapalování v USA. Motor 36 měl maximální výkon snížen na 71 koní při 6800rpm, ale byl pružnější a výrazně příjemnější ve středních otáčkách a také jeho údržba byla jednodušší. Verze 36 byla upravena pro používání bezolovnatého paliva. Přední 40mm nastavitelná vidlice má tlumící dráhu 140 mm od dodavatele BITUBO. Zadní nastavitelné tlumiče značky KONI s tlumící dráhou 75 mm. První verze používají 38 mm vidlice a lité kolo vyžaduje mírně odlišné nastavení.

Guzzi1000S

Design přístrojového panelu byl velmi podobný jako v původní 750 S3 nebo 850 T3. Během roku 1990 byla provedena změna na leštěný nerezový  plech i s úpravou kontrolek. Kromě standardních 1000 S nabízelo Mandello pro britský trh verzi SE, která je charakteristická kapotáží ve stylu Le Mans I. Model 1000S váží bez náplní 215 kg, SE 218 kg . Z továrny byl motocykl dodáván na pneumatikách Avon Roadrunner. Všechny modely používají stejnou 5-rychlostí převodovku. O zastavení se starají 3 kotouče o průměru 270 mm propojené duálním brzdovým systémem Guzzi. Maximální rychlost 210 km/h udávaná výrobcem je prakticky spíše přáním.
Tento krásný stroj je v našich končinách (tedy myslím ty středně-evropské) zcela výjimečný a vyskytuje se pouze v několika exemplářích. Je to možná i proto, že si drží cenu a motocykl s najetými cca 50.000 km pořídíte v pěkném stavu kolem 140.000,- Kč. Je otázkou, zda by podobně střižený jednoduchý motocykl nebyl pro Moto Guzzi jednou variant, jak čelit současné krizi.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: