MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda PCX125: Domácí mazlíček

Test

Vždycky mi přijde fér, když něco tak malého a levného dovede vyrobit tolik radosti a veselí. PCX svět skútrů doslova válcuje a nejinak je tomu v tuzemsku.

PCX je doslova fenoménem, jeho design a poctivé zpracování ve spojení s víc než rozumnou cenou jsou lidem sympatické. Stroj navíc funguje, jak má, což znamená velmi vlídně a spolehlivě. Mnohým jeho vzhled evokuje spíš nějaké zvířátko, které následně celá rodinka bere jako svého dalšího člena. Dají mu jméno a o sobotách při slunném dni ho pak na dvoře „kartáčují a drbou na bříšku“.

 Motocykly Honda PCX 125


Během letního dne při cestě do práce skrz Prahu potkávám průměrně čtyři tyto malé Hondy, přičemž toto nemohu říct o žádném jiném skútru a už vůbec ne o nějakém modelu dospělého motocyklu. „Pécéixa“ zaplavila Prahu, jezdí na nich mladá děvčata i kluci, ale i šmrncovní čtyřicátnice, a dokonce jsem na tom viděl jet i kohosi v obleku. Mnozí z nich jistě využili verzi 125, kterou mohou jako ostatní skútry používat na „béčkový řidičák“ a kterou jsme my také měli na test. Stopětadvacítka dává 8,6 kW a 12 Nm, stopadesátka 10 kW a 14 Nm, což je prý znát především při jízdě ve dvou. Stopadesátka je také o rovných 5000 Kč dražší.

 Motocykly Honda PCX 125


Přestože jsem u skútrů vždycky pokládal za dobré mít pod nohama rovnou podlahu z hlediska převážení batohu či basy minerálek ze supermarketu, musím uznat, že tunel, skrývající pevný rám, má i své výhody. Především vám chodidla, ale ani celé nohy tolik „neplavou“ v prostoru, cítíte lepší propojení se strojem a v krizových situacích nebo při sportovnější jízdě se můžete sevřením kotníků v plastových výdutích okolo stupaček krásně chytnout. Navíc se počítá s oděrem od bot při každodenním používání, proto tmavý plast bez laku v okolí stupaček. Spodní bočnice kapoty jsou již v barvě stroje, ale prostor za předním kolem, který oprýskají kamínky, je již opět černý a z odolnějšího materiálu. Celý tento napůl futuristický a napůl retrostroj je fištrónsky promyšlený. Zadní stupačky jsou výklopné a dostatečně velké, spolujezdec má navíc po ruce výtečné madlo. Jezdec má bederní oblast řádně podepřenou o malý bochánek, který zároveň spolujezdkyni brání ve sklouzávání dopředu při brzdění. Vtipný je stop-start systém, který funguje díky dynamostartéru. Ten se točí s motorem stále, takže při startování malý jednoválec naskočí jakoby nic – žádné cvaknutí, najednou prostě běží. Ve výbavě jsou velký i malý stojan, kombinované brzdy, jemně dílkovaný palivoměr a brutálně svítící přední dvoulampa tvaru X.

 Motocykly Honda PCX 125


Jedinou nevýhodou je zavazadlový prostor menší hloubky, pojme tak tak jednu otevřenou přilbu nebo smáčknutý batůžek, na větší nákup nebo integrální přilbu zapomeňte. Jízda je moc fajn. Podvozek je tužší, ale slušně vytlumený, na dlažbě výborný, na plátovaných úsecích ale umí kopnout do zad. Spotřeba paliva nestojí ani za řeč – jezdili jsme celé odpoledne a dolili sotva dva litry naturalu!
TECHNICKÉ ÚDAJE:

Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec OHC, zdvihový objem 125 cm3, max. výkon 8,6 kW (11,6 k) při 8000 1/min, max. točivý moment 12 Nm při 6000 1/min, el. vstřikování, variátor, spouštění motoru: elektrický systém stop-start, vpředu kotoučová brzda Ø 220 mm, vzadu bubnová brzda Ø 130 mm, výška sedla 760 mm, objem nádrže 5,9 litru.

Barva: bílá, stříbrná, černá, modrá, červená
Cena: 59 900 Kč

+
silný bezvibrační motor s příjemně nastavenou spojkou a variátorem
Pohodlné sedlo z kvalitního materiálu
Image
design
zpracování
pocit při řízení
Nejlepší stroj na loupeže – není slyšet cvaknutí startéru
-
relativně malý podsedlový prostor
Nenastavitelné (proto tvrdší) zadní pružicí jednotky





Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Honda PCX
Technické informace:
Objem motoru 124,9 cm3
Výkon 8,33 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 11,56 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: