MC 11/17 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Suzuki GSX-S1000F po 50 000 km
H-D Sportster slaví 60. výročí
Novinky, testy, rozhovory

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Generic Zion 125

Test

Bezesporu největšími trumfy tohoto skútru budou ve hře o přízeň zákazníka nevšední design a velice rozsáhlá síť prodejen a servisů.

Už celý rok totiž dovoz skútrů rakouské značky Generic (výroba v Číně) do České republiky obstarává všem dobře známá společnost Bikers Crown. Design Zionu si vzali na starost harcovníci z Kiska Design, výsledkem je startrekovsky působící čelní partie s obřím otvorem falešného náporového sání za plastovou žaluzií, navazuje poměrně konvenční vzezření ostatních částí.

Co si člověk od skútru této kategorie slibuje? Dostatečný prostor pro přilbu i předměty pod sedlem, stabilní podvozek, silné brzdy, schopnost střelhbitě odsprintovat od semaforů, bytelnost, ucházející úroveň zpracování a dobrou ochranu před větrem. V prvním a druhém uvedeném si Zion poněkud odporuje, podsedlový prostor pojme jen málokterou jet helmu, což je velkou měrou důsledkem použití 15“ a 16“ (vzadu) kola zaručujících klidné chování při vyšších rychlostech a v zatáčkách.

 Motocykly Generic Zion 125 2013
Batoh do školy se vejde, na integrální helmu je třeba dokoupit topcase.

Vystříhejte se však hlubších náklonů, kde zle zaskřípe boční stojan. Výbornou činnost odvádějí brzdy, na páčku zadní je potřeba při jízdě se spolujezdcem použít více síly, přední funguje bezvadně a s rezervou. Opravdu bídný odtlum má přední vidlice, již výrobce zřejmě převzal od lehčích a levnějších padesátek. Na rozbitém asfaltu a dlažbě nelze hovořit o komfortu jízdy, člověk má i trochu obavu, že otřesy předku skútr zanedlouho nenávratně poničí. Škoda, tím spíše, že zadní pérování stopětadvacítce zcela vyhovuje a nadto je lze přitvrdit pro jízdu ve dvou.

V čem je Zion opravdu zdatný, je ochrana před povětrnostními vlivy. Během testu si zima na odchodu a jaro mezi futry neustále přehazovaly žezlo, aby tak dokonale prověřily větrný zákryt, jejž skýtá přední rozložitá plocha skútru. Přidejte k tomu dojem robustního šasi i karoserie a zrcátka, ve kterých skutečně vidíte situaci za sebou, a najednou na palubě zavládne velice dobrý pocit.

 Motocykly Generic Zion 125 2013
Laděná koncovka přinesla parádní zvuk. z nižších otáček ae ale Zion hůře sbíral.

Ten je ale zčásti kalen použitím ne právě hodnotných plastů pracoviště jezdce, zejm. pro ovladače na řídítkách. Zde možná leckdo začne zpochybňovat prodejní cenu stroje. Prvky palubové desky navíc trochu „cheatují“, rychloměr nadhodnocuje, palivoměr je entita náladová… Ani odpich z místa není premiantský, což chtěl distributor kompenzovat laděným výfukem Remus a příslušným doladěním přívodu paliva.


Na skútr opravdu vydatný zážitek, skvělý zvuk, avšak testovaný kus měl na ladicí rampě pobýt o trochu déle, sem tam na rázné přidání plynu reagoval, jako by měl nečistotu v hlavní trysce karburátoru. Podtrženo a sečteno, designově atraktivní Zion je cenou nedaleko milieu takřka bezchybné Hondy PCX 125, který byť může proti Genericu působit jako skútr designem pro holky, dokáže ohromit spotřebou o 1,4 l/100 km nižší. A to může být silný argument.

 Motocykly Generic Zion 125 2013

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor:
Čtyřdobý, kapalinou chlazený jednoválec, 125 cm³
Výkon: 9 kW (12 k) při 8250 1/min
Točivý moment: 11 Nm při 6000 1/min
Max. rychlost: 103 km/h
Spotřeba: 3,6 l/100 km
Hmostnost: 140 kg*

Barvy: bílá, stříbrná, černá
Cena: 49 900 Kč
*uvedena pohotovostní hmotnost včetně paliva

+
futuristické ploché tvary výborně chrání před vrtochy počasí
Jízdní stabilita na kvalitním povrchu i při rychlé jízdě
velký rejd
-
přední vidlice na hrbolatém povrchu odskakuje
Omezený prostor pod sedlem nutí ke koupi příplatkového topcasu





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Letošní sezona – alespoň ta silniční – je u konce, ale kolotoč motocyklových novinek naopak začíná…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: