MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha WR125R

Test

Na svých webových stránkách se Yamaha hrdě pyšní, že malé objemy pro ni nejsou okrajovou záležitostí, ale opravdovou výzvou. Což je zase opravdová výzva pro nás – proklepli jsme si ji.

Starý známý – čtyřventilový kapalinou chlazený motůrek s přímým vstřikem – vyhrál v šasi radikálně střižené YZF-R několik srovnávacích testů malorážek už v době svého příchodu v sezoně 2009.

Svých 15 koní (ano, WR můžete sedlat již od 16 let) dával k dobrému v této kategorii zcela bezkonkurenčním způsobem: hebce a bez vibrací, čile se skvěle odstupňovanou šestistupňovou převodovkou a v horním pásmu otáček zcela nekompromisně. Tak má fungovat moderní motor, a fakt, že jej mají na svědomí v boloňském Minarelli a celý bike se kompletuje ve francouzském St. Quentinu u MBK, na tom vůbec nic nemění.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
15 koní neuvěřitelmé zábavy: má se čile k světu, ale potřebuje otáčky.

Terénní pneu, dlouhé zdvihy (240/170 mm) a sedlo téměř v oblacích (93 mm!) ke správnému enduru patří, tady mají navíc svůj smysl: WR off-road chutná! Vzhledem ke své nízké hmotnosti (134 kg), velkému rejdu a vynikajícímu rozložení váhy se yama vodí i těžkými kamenitými pasážemi velmi sebevědomě.

Příjemné: spojku lze dávkovat jedním prstem, přední brzda je citlivá, ale mocná, stupačky zubaté, přesně jak to má být, aby boty neklouzaly. Výborně se v nich stojí.

Původně jsme „wéerko“ podezřívali pouze z ostré image, kterou náctiletí před školními vraty ocení spíše než skutečné hodnoty, ale mýlili jsme. WR125R je opravdové endurko, nad kterým neohrne nos ani štědrý sponzor tata. I on ocení měkce nastavený podvozek a přední 21palcové kolo, díky kterému se motocykl směle vodí po šotolinových cestách. Všichni ostatní pak tichý a ekologický chod motoru. S tímto motocyklem se škodnou nestanete.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
Tak akorát: v terénu super, na silnici to chce silnější stisk.

Do města ano, na dálnici ne. Čím utáhlejší a užší silnička, tím více si ji užijete vy i vaše peněženka – jezdit budete za 2,8 l/100 km. Se zrychlením 0–80 km/h za 11 s nebudete brzdou provozu žádného města a zácpy budete objíždět s úsměvem na rtech třeba rovnou po chodníku. Dálnice je očistec s každou malorážkou, s autorem textu (80 kg živé váhy) dokázala Yamaha zlomit rychlostní rekord 110 km/h s větrem v zádech… raději rychle pryč.

Velký malý motocykl: s nejmenším WR jsme se nemazlili, přesto jsme byli jeho potenciálem velmi příjemně překvapeni. A všichni do jednoho jsme se v redakci shodli na tom, že být nám znovu šestnáct (raději už ne…), chtěli bychom začínat právě na tomto biku. WR funguje opravdu skvěle a na nic si nehraje. Prostě enduro.

 Motocykly Yamaha WR125R 2013
 Motocykly Yamaha WR125R 2013 Motocykly Yamaha WR125R 2013

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor

Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec, vyvažovací hřídel, vstřikování paliva, elektrické zapalování, šestistupňová převodovka, řetěz.

Zdvihový objem 124 cm3
Výkon 11 kW (15 k) při 9000 1/min
Točivý moment 12 Nm při 8000 1/min

Podvozek
Ocelový rám, kotoučové brzdy Ø 240 mm a Ø 220 mm, vpředu teleskopická vidlice, vzadu centrální pružicí jednotka s možností nastavení předpětí pružiny, dvouramenná zadní kyvná vidlice, pneumatiky 80/90-21; 110/80-18

Rozměry a hmotnosti
Délka 2180 mm, šířka 835 mm, výška sedla 930 mm, pohotovostní hmotnost 133 kg, objem nádrže 8,5 litru.

Barva: modrá, bílá
Cena: 94 990 Kč

+
točivý a úsporný motor
Extrémní ovladatelnost
Přesná převodovka
Dospělá vizáž
-
výška sedla pro jezdce malého vzrůstu





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: