MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Ducati Monster 796

Test


 Ducati Monster 796

              Ducati Monster 796: DÍTĚ STRAŠÍ DOSPĚLÉ             

Jeden historií nepříliš opěvovaný státník říkával: „Není člověk, není problém.“ Asi z něho si Ducati v roce 1992 vzala příklad, když ve smyslu kampaně „není Monster, není zábava“ představila světu svou M 900. Kam míří model 796? Je to jen kabelka pro holky, rychlý kufřík manažerů, nebo stroj pro opravdové jezdce?

 Motocykly Ducati Monster 796


Když se řekne Ducati Monster, spousta zkušených jezdců zaláteří, že už to není jako dříve, že postoj chlapáckých strojů postoupil své místo módnímu, vyšňořenému stylu pro holky a zženštilé manažery. Kdybychom neznali pravou podstatu, jež se skrývá pod slupkou 796, asi bychom jim z oleje dali za pravdu. Motocykl na první dojem působí jako kabelka z manufaktur Louise Vuittona, je relativně titěrný rozměry, Louis přece nikdy nefušoval do nákupních tašek, příjemný na dotyk, každý povrch má jinou polituru, zkrátka „Dukatka“ k pomazlení. Jaký typ jezdce si model 796 dokáže nejlépe užít – novic, dívka, či znalec?

Při usednutí na motocykl je pilot natažen k  řídítkům umístěným blízko přednímu kolu, kolena se div nedotknou jedno druhého skrze úzkou nádrž, v zorném poli zůstanou jen hrany zrcátek. Ano, Monster 796 jako by po přesednutí dočista zmizel ze světa, nabízí hodně aktivní jízdní pozici a pocit k ofenzivnímu pojetí jízdy sílí . Ale o tom až později. Spodní displej na palubě lze ovládat posuvným knoflíkem nad spínačem směrovek, obě ruční páčky jsou nastavitelné, jinak zde není možné nalézt nic nestandardního. Nestandardní je ovšem start, vzduchem chlazený dvouválec (a to se počítá) pár sekund prokuckává přes startér, nadechuje se, chroptí a poté ožívá.
 
Paráda, husí kůže jako přidaná hodnota, tohle že není chlapská záležitost, pche! Stejný motor pohání i model Hypermotard 796. Dunění motoru na volnoběh komentoval kolega externista: „Být začátečník, mám teď v kolenou třes a hlas nejistý.“ Zajímavý postřeh. Řadíme za jedna a již první rozjezd dává najevo, že je motocykl zpřevodován do rychla. Trochu déle si pohrát se spojkou (je trochu kousavá) a s plynem, řetěz párkrát drobně zachrastí, a než se pilot vůbec naděje, má na tachometru 50 km/h.

První kilometry se nesou v duchu libozvučné hry na výfukové koncovky, bez paliček a smyčce, na zrození úderné symfonie postačí jen otáčet pravým zápěstím. Cit a respekt při používání si zaslouží přední brzda, zde stačí jen položit dva prsty na páčku a pořádné zpomalení je na světě. Toto není ideální hardware pro začátečníka, zvyklého na systém brzdění všechno nebo nic. Zadní brzda velice snadno zablokuje kolo, což je u Ducati vlastně vzácnost, většinou jako by v Boloni nechali brzdovou čelist ležet kdesi opodál montážního procesu… Při monsteřím tanečku po městě jsme trochu bojovali s přeřazením na neutrál, řadicí páčka a kontrolka si hrají na kočku a myš, jezdci pak nezbývá čas na nic jiného nežli ignorovat myš a kočku pořádně vytahat za uši. Jízda v pomalých městských rychlostech není kvůli agilní geometrii stroje zrovna stabilní, do všeho ještě promlouvá motor, který chce akcelerovat, popojíždění mu příliš nesvědčí. Klid a relax na palubě 796 jsou přípustné, vyplatí se ale tlačit na pilu, jelikož jedině s pilou je možné řezat – zatáčky! Opravdu čistou radost představuje projížďka s Monsterem 796 zatáčkami kvalitních povrchů, motocykl je nutno pořádně uchopit za řídítka a povely k řízení přitvrdit.

Pro skutečnou akční jízdu vyžaduje Monster 796 decentně brachiální přístup k věci. To, co by na většině japonských motorek hraničilo s neplynulostí či iluzí epileptického záchvatu, je u pilota Monsteru (nejen 796) pouze jedním ze způsobů průjezdu zatáčkou. Sedlo Monsteru není místo po lenochy a zápecníky, rozhodně není. Stejně jako MV Agusta Brutale 920 se i Monster 796 prohání na kvalitních silnicích téměř jako supermoto, po otáčkách hladoví jezdci budou před omezovačem včas upozorněni efektním sbíháním několika varovných diod. Odměnou pro zkušenější jezdce bude prvotřídní „ground effect feeling“ v náklonech, kdy se vnitřní řídítko přiblíží neuvěřitelně blízko silnici…

A co nějaké ty machrovinky? Frajerstvím je jízda na 796 již sama o sobě, a ač nejsme pod vlivem v pořadí již několikáté ducatimanie, která cloumá motocyklovým světem, je nabíledni napsat, že jízdu na Monsteru nové generace považujeme za nevšedně vydatný zážitek. Zábava za širokými řídítky není vykoupena nepraktickými rysy, jistě, Monster není příliš pohodlný a prostor pod sedlem má rozměry muší garsonky, ale jeho průměrná spotřeba se drží v mezích sympatických hodnot a dlouhé zpřevodování (175 km/h při 6000 1/min) zaručuje, že se dálničních úseků zbavíte stejně rychle jako podomního prodejce, navíc bez trápení sebe i motoru. A machrovinky? Projet se s Monsterem po předním vyžaduje důslednou plynulost, v opačném případě přebrzdíte přední kolo či jen zastavíte „na fleku“. Pro wheelie je nutné použít spojku, na jedničku se poté „obludka“ radostně vymrští do vzduchu a po přeřazení vesele pokračuje v panáčkování dál.

S Monsterem 796 lze na první dobrou odjet i poměrně slušné kousky.


Ve své podstatě je Monster,
nezáleží, zdali 1100, 696 či testovaný 796, snem pro opravdové milovníky rustikálních motorů usazených v moderním a superovladatelném podvozku. Navzdory všeobecnému přesvědčení o poslání modelů 696 a 796 jsme nakonec dospěli k názoru, že skutečné radosti z plnohodnotné jízdy se druhým jmenovaným mohou dosíci pouze zkušení jezdci. Předchozí věta ovšem neplatí o půvabu Monsteru, ten si pro změnu mohou užívat úplně všichni.      . .

 Projev a zvuk motoru Motocykly Ducati Monster 796
 Na kvalitní silnici exceluje.
 Protipól japonských streetů
 Manipulace snadná i pro děvčata


 Čitelnost  palubního přístroje
 Nepřesnosti během řazení





DUCATI MONSTER 796
+++


MOTOR
Vzduchem chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec s úhlem válců 90 stupňů, po jedné
nahoře uložené, ozubeným řemenem poháněné vačkové hřídeli, dva ventily na válec,
desmodromické ovládání, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 45 mm, řízený
katalyzátor, alternátor 520 W, akumulátor 12 V/10 Ah, hydraulicky ovládaná vícekotoučová
suchá spojka (antihopping), šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky, sekundární převod
39:15.


Vrtání x zdvih 88,0 x 66 mm

Zdvihový objem 803 cm³
Stupeň komprese 11:1
Jmenovitý výkon 64 kW (87 k) při 8250 1/min
Max. točivý moment 78 Nm při 6250 1/min

PODVOZEK
Kombinovaný ocelový rám se šroubovanými hliníkovými odlitky, plně nastavitelná obrácená
vidlice, Ø 43 mm, jednoramenná kyvná hliníková vidlice, přímo přikloubená centrální pružicí
jednotka, nastavitelné předpětí a tahový útlum, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 320 mm,
čtyřpístkové pevné čelisti, kotoučová brzda vzadu, Ø 245 mm, dvoupístková pevná čelist, ABS.


Litá hliníková kola 3,50 x 17; 5,50 x 17

Pneumatiky 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Obutí v testu Pirelli Diablo Rosso II

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI

Rozvor 1450 mm, úhel hlavy řízení 66,0 stupně, stopa 94 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu
130/148 mm, výška sedla 800 mm, hmotnost s plnou nádrží 185 kg, náklad 200 kg, objem
nádrže/rezerva 13,5/3,5 litru.


Záruka dva roky

Záruka mobility dva roky
Servisní intervaly po 12 000 km
Barvy bílá, červená, černá
Cena 219 000 Kč


 Motocykly Ducati Monster 796

Závěr


Článek v tištěné podobě nalaznete v časopise MOTOCYKL 12/2011.






Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Ducati Monster 796
Technické informace:
Objem motoru 803 cm3
Výkon 64 kW při 8250 ot/min
Točivý moment 78 Nm při 6250 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: