MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Čiperánek KTM Duke 125

Test


 KTM Duke 125


DRŽ SE ŘÍDÍTEK…
… a Duke 125 bude vždy držet při tobě.
 Motocykly KTM Duke 125

V akváriu čestlického akvapaláce, kde se náš příběh začal odehrávat, prý chovají malého žralůčka. A tenhle drobek jim koncem dubna uprchl, konvertoval na suchozemce a v běžném provozu předváděl věci hodné dospělého lidožrouta.


 Motocykly KTM Duke 125


Nemůžeme říci o každém motocyklu, že by se jeho design mohl stát kultovním záhy po představení. Nejmenší Duke je nejen ambiciózně výkonný, ale má i dar upoutat jindy tak laxní pozornost soudobého člověka. Dospělé proporce, moderní informační centrum kokpitu (obsahuje i tzv. shiftlight a ukazatel zařazené rychlosti), široké pneumatiky, 43mm trubky vidlic upside-down a úderná grafika, která osciluje mezi pouličním graffiti a motardovou úderností oranžových. Zkrátka povedený streetart.

Dobře připraven: kokpit zahrnuje digitální otáčkoměr, palivoměr, shiftlight, teplotu chladící kapaliny, ukazatele zařazené rychlosti, průměrné spotřeby a také hodiny. Brzdy fungují na jedničku.

Kvalita zpracování je na vysoké úrovni, o čemž navenek přesvědčují i zalakované a hodnotně působící samolepky. Nevídané v této objemové kategorii jsou též diody použité ve směrovkách, zadní lampě, a dokonce i v osvětlení RZ. A konečně samotný jednoválec, který v trubkovém rámu vyčkává jako pořádně rostlý trestanec stojící za mřížemi cely a odpočítávající své poslední minuty do útěku. Žádná polovičatá řešení, alespoň na pohled ne – takový je nový Duke 125.   


 Motocykly KTM Duke 125


Hned po dvou projetých zatáčkách se dere na povrch pravé já nové stopětadvacítky. S Dukem není nutné jezdit klidně, má rád mrštný silniční pohyb zatáčkami a chvíle rovin vyplněné kdejakými alotrii. Sportovní tuhý podvozek a silné brzdy s jasným tlakovým bodem vycházejí vstříc všem ztřeštěným nápadům, které vás v sedle napadnou. O žádném velkém komfortu se během jízdy mluvit nedá, na druhou stranu motocykl podrží jezdce i v případech, kdy v největším náklonu přímo vjede do bezedného výmolu, kterých je na našich cestách nespočet.

Velké plus nového Duke 125 spočívá také v tom, že si ostrou jízdu užívá spolu s vámi a nevypouští přitom duši tak, jako to dělají některé jiné malorážky. À propos svého výkonového maxima dosahuje Duke při 10 500 1/min, což není v této třídě nic výjimečného. A povím vám – těch jeho patnáct koní, které už na poměry kategorie výjimečné jsou, je tam vskutku znát! Maximální rychlost 127 km/h a deset minut soustavné jízdy v levém pruhu po dálnici D1 nám posloužily jako vzrušující stvrzení papírových údajů.

O dynamice jízdy bych vám mohl vyprávět ještě dlouho. Chcete slyšet, jak na Duku neustále někoho dojíždíte a předjížděcí manévr dopadne dobře i v případě, kdy má řidič předjížděného vozidla pedál plynu zabořený až v podlaze? Pocit pilotáže dospělého biku sílí i v okamžiku, když potkáváme kolegy, kteří si testovací trasu „dávají“ v protisměru. Až na třetí, vlastně čtvrtý a leckdy i pátý pohled člověk pozná, že se jedná o „náš“ Duke 125, ne o nějakou neznámou oranžovou sedmsetpadesátku. Dospělý bike se ale musí vyznačovat i patřičně dospělou akustickou produkcí.


 Motocykly KTM Duke 125
Na KTM Duke 125 se nešetřilo, LED diodami disponují směrovky, zadní lampa i osvětlení registrační značky.


A jak je na tom KTM Duke 125? Dole příjemně cvrliká a s přibývajícími otáčkami tvrdí muziku dutým zvukem vycházejícím z výfukového boxu ukrytého pod motorem. Nadšení z jízdy na novém Duku neskrýval ani borec freestylového motokrosu Petr „Pilník“ Pilát, jenž na otázku, zdali by si podobný stroj pořídil pro běžné silniční ježdění, bez zaváhání odpověděl, že pořídil. Nutno podotknout, že jak on se svými 193 centimetry, tak i já s o osmnáct centimetrů menší hodnotou vzrůstu jsme se na rakouské stopětadvacítce cítili jako doma.




 
  Doplňky, kam se podíváš:


 - velice efektní diodové pásy na boky nádrže
  (illumination kit)

 - agresivní přední maska se světlometem + polepy
 - sada polepů „sticker kit race“ a tankpad
 - blastery v mnoha barevných provedeních
 - kit pro přestavbu sedla spolujezdce na „monopost“
 - oranžové brzdové kotouče, řetěz, krytky, víčka,
   padací špunty

 - tankbag, seatbag, držák navigace, stupačky atd.

 Motocykly KTM Duke 125


Dnešní konkluze bude znít jasně. Kluci a holky, kteří s motocykly teprve začínají, dosáhnou skrze KTM Duke 125 až na stav duše, který by se dal označit jako splněný sen. Jednostopí navrátilci, jedno jak staří, zakoupí s Dukem svižný stroj umožňující velice ekonomický provoz a dříve či později začnou vnímat jízdní emoce. A skoro bych se příliš nedivil, až jednou vedle mě ukázkovým stoppiem zaparkuje prošedivělý tatík od rodiny.
 
                 KTM: "Mladí jsou naše budoucnost, pojďme jim naproti…"                
 Motocykly KTM Duke 125
Nám, vyšším objemům přivyklým jezdcům, se Duke 125 postaral o krásné odpoledne a zavedl nás do kolotoče fantazírování o jeho potenciálu. Myslím si, že s větším objemem motoru má šanci stát se jediným strojem v garáži zkušeného jezdce – to už ale budeme vážně potřebovat pilník z tvrzené oceli, abychom utekli z oranžového vězení, do kterého nás značka KTM nejspíš již brzy uzamkne…     . .

 Motocykly KTM Duke 125
 Superovladatelný, sportovní podvozek
 Rozdováděný motor libující si v otáčkách
 Dospělý design
 Bohatá nabídka příslušenství
 
 
 Občas není snadné najít neutrál.





 

KTM DUKE 125


MOTOR
Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec, dvě nahoře uložené, řetězem poháněné vačkové hřídele, čtyři ventily na válec, mazání s
mokrou klikovou skříní, vstřikování Bosch, akumulátor 12 V, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová
převodovka, řetěz s X-kroužky.
  Motocykly KTM Duke 125
Vrtání x zdvih 58 x 47,2 mm  
Zdvihový objem 124,7 cm³
Stupeň komprese 12,6:1
Jmenovitý výkon 11,3 kW (15 k) při 10 500 1/min      
Max. točivý moment 12 Nm při 8000 1/min

PODVOZEK
Příhradový rám z ocelových trubek, teleskopická vidlice WP, upside-down, Ø 43 mm, dvouramenná
kyvná ocelová vidlice, centrální
pružicí jednotka WP, jednoduchá kotoučová brzda vpředu,
Ø 280 mm, čtyřpístková plovoucí radiální čelist, kotoučová brzda vzadu,
Ø 230 mm, jednopístková plovoucí čelist.

Litá hliníková kola 3,00 x 17; 4,00 x 17
Pneumatiky 110/70 R 17; 150/60 R 17

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
Rozvor 1350 mm, stopa 100 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 150/150 mm, pohotovostní hmotnost
(bez paliva) 118 kg, výška
sedla 810 mm, objem nádrže 11 litrů.

Záruka
dva roky
Barvy oranžovočerná, modročerná
Cena 99 900 Kč


Závěr


Článek v tištěné podobě naleznete v časopise MOTOCYKL 6/2011.






Nahoru

Komentáře

Motokatalog
KTM 125 Duke
Technické informace:
Objem motoru 125 cm3
Výkon 11,3 kW při 10500 ot/min
Točivý moment 12 Nm při 8000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: