MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda CBF 125 kontra Yamaha YBR 125

Srovnávací test


 Honda CBF 125 & Yamaha YBR 125
 

                                                                                             . .        BACK TO SCHOOL     

 Do naší on-line poradny nám začalo chodit stále více  zvídavých dotazů směřujících ke čtyřdobým stopětadvacítkám. Zájem mladých jezdců nás těší, a právě proto jsme se rozhodli pro pozdně letní srovnání těchto dvou sympatických modelů od Hondy a Yamahy.

 Motocykly Honda CBF125 2009

Honda CBF 125 a Yamaha YBR 125, dva motocykly, při jejichž testování zavládla naprostá pohoda a spokojenost. Možná tato praxe zatím do světa malorážek nepřešla, ale silniční kapotované stroje pomalu přestávají být v módě. V reakci na to jsme sáhli po Hondě CBF 125, která má pouze polokapotáž, a po Yamaze YBR 125, která je naháčem se vším všudy a přední plexi nabízí jen v příplatkové výbavě.

 Motocykly Honda CBF125 2009 

Honda CBF 125 vypadá díky většímu zastoupení plastů jako dospělejší motocykl a Yamaha YBR 125, pro rok 2010 výrazně inovovaná, zase jako zmenšenina stylové Yamahy XJR 1300. Optikou teenagera by mohlo být o vítězi rozhodnuto ihned – Honda CBF je prostě více cool. Kdysi jsem někde napsal, že je jízda v provozu se čtyřdobou stopětadvacítkou svým způsobem hazard, hlavně kvůli nepříliš výkonným motorům. Budu si na konci testu sypat popel na hlavu, nebo se nechám pyšně poplácávat po rameni, jako důkaz uznání své pravdy?

 Motocykly Honda CBF125 2009

 Motocykly Honda CBF125 2009 Motocykly Honda CBF125 2009 Motocykly Honda CBF125 2009 Motocykly Honda CBF125 2009

Ve dvou se to lépe táhne: Dvoupístek nemá problém se zpomalením 128 kg lehkého stroje. ::: Světlomet Hondy CBF 125: vidět, být viděn, být in ::: Už na pohled jednoduchý kokpit nabízí základní informace. Nechybí palivoměr, hodinky naopak ano.

###
  
Život je s Hondou CBF i Yamahou YBR velice snadný: Přijdete k motocyklu, otočíte klíčkem zapalování, nastartujete, necháte motůrek minutu prohřát a můžete vyrazit. Díky elektronickému vstřikování paliva nemusíte řešit vážně nic víc. Yamaha YBR 125 (modelový rok 2010) má již na letmý pohled bohatší palubní desku, kde oproti Hondě dřímá navíc pěkný otáčkoměr. Honda CBF 125 se mimo tachometr spokojí jen s analogovým počítadlem ujetých km, počítadlem celkových km a palivoměrem, jejž u těchto biků není nutné příliš sledovat – oba dva totiž benzin z nádrže jen drobně usrkávají.
Při shodném objemu 13 litrů vám tak Honda CBF 125 i Yamaha YBR 125 zaručí opravdu poctivou porci najetých kilometrů bez tankování. Jedinou věcí, která mi v jejich kokpitech docela chyběla, byl ukazatel času, chcete-li hodinky. Pro mladého člověka vcelku důležitá věc, hodící se obzvláště při dojíždění do školy nebo při sprintu na rande či k mamince na večeři. Za jízdy toho v displeji mobilu moc nevykoukáte a chromované hodinky na zápěstí už nejsou právě v kurzu.

 Motocykly Yamaha YBR125 2009

 Motocykly Yamaha YBR125 2009 Motocykly Yamaha YBR125 2009 Motocykly Yamaha YBR125 2009 Motocykly Yamaha YBR125 2009

Být single je někdy fajn: Jednopístek na YBR 125 je bezpečnou zárukou zpomalovací síly. ::: Světlomet Yamahy YBR 125: líbivá klasika s příkladnou svítivostí ::: Na tohle se dobře dívá! Pohyb dvou ručiček současně, to už se dnes tak často nevidí. Rovněž zde ale chybí ukazatel času.
 Motocykly Honda CBF125 2009
Jízdní projev je rozdílný: Nadčtvercový motor Hondy CBF 125 je tahoun, jede si kopec nekopec osmdesátkou ve dvou lidech jako nic. Jednoválec Yamahy YBR 125 zase působí podobným dojmem jako čtyřventily – vespod se mu vpřed moc nechce, ale nad sedm tisíc otáček táhne parádně a má velice zajímavý, dutý zvuk. Nechybí mu výkonová špička, což se o Hondě říct nedá, přestože má o jeden kůň vyšší max. výkon. Při 80 km/h točí oba motory na pátý rychlostní stupeň 5500 1/min, při stovce je to kolem 8000 1/min, z čehož vyplývá, že osmdesátka je naprosto ideální cestovní rychlost pro vás i pro motor. Maximálka se u obou pohybuje s mými 75 kg někde kolem tachometrových 115 km/h, ovšem jen při komickém zalehnutí za řídítka.

 Motocykly Yamaha YBR125 2009

 Motocykly Yamaha YBR125 2009
Obě motorky skvěle zatáčejí a neméně skvěle brzdí, úzké pneumatiky a muší hmotnost prostě dělají své. Zadní bubnová brzda u Hondy CBF 125 má pomalejší (klasický bubnový) nástup a pak se doslova rafne, u Yamahy YBR 125 zabírá ihned po sešlápnutí pedálu. Kotoučové brzdy na předních kolech mají síly nadbytek a spíše než vozidla před sebou bych si hlídal ta za zády, neboť zpomalovací účinek je vskutku výborný. Není divu, pohotovostní hmotnost Hondy i Yamahy je nižší než 130 kg, a to dává formulaci „ovladatelnost bicyklu“ úplně nový rozměr. Vyvaroval bych se snad jen velkých náklonů, neboť tyto motocykly evidentně nebyly stavěné na ostrou sportovní jízdu.

###
 Motocykly Honda CBF125 2009

 Motocykly Honda CBF125 2009

K neutahání: Dlouhozdvihový jednoválec Hondy CBF 125 překvapí svou silou v nízkých otáčkách.

Co se spolehlivosti týče, tady bych se vůbec ničeho nebál – nejde přece o dvoudobé stopětadvacítky! Tyhle jednoduché motory jsou velmi vyzrálé konstrukce, a pokud nebudete malý čtyřtaktík vyloženě trápit, pak na něm s nadsázkou řečeno můžete učit jezdit svá vnoučata. Další úspory a úsměv na tváři vykouzlí třeba objem olejové náplně, který se pohybuje jen těsně nad jedním litrem – občasná výměna bude tedy vážně za hubičku. A mohl bych pokračovat - Honda CBF 125 a Yamaha YBR 125 nebudou nikdy ničitelkami vaší peněženky.

 Motocykly Yamaha YBR125 2009

 Motocykly Yamaha YBR125 2009

Emoce tu jsou: Dvouventilový jednoválec Yamahy YBR 125 působí trochu jako čtyřventil - zabírá až ve vyšších otáčkách, má výkonovou špici a potěší ostrým zvukovým projevem.

Tak kterou a pro koho? Mlaďoch by asi naskočil na Hondu CBF 125, i kdyby Yamaha YBR 125 jezdila 190 km/h a na zadním ráfku odvalovala sportovní, devatenáct centimetrů širokou pneumatiku. Dynamický design Hondy CBF je prostě trendy, mně ale více oslovila Yamaha YBR, neboť ji můžete ovládat ještě snáze než CBF a také mě potěšil relaxovanější posaz v jejím sedle. Po stránce designu mě stroj od tří ladiček také zaujal více: Klasické linie jednoduchého motocyklu, které budou oko mé těšit ještě hodně dlouho. Možná už stárnu. Vítězem testu ale musí být Honda CBF 125, neboť nabízí více motocyklu za méně peněz.    . .

    Náš závěr                                                                                                           

Co je nejdůležitější: Ani s Hondou CBF 125, ani s Yamahou YBR 125 nebudete brzdou provozu, jakkoli jsem se před začátkem testování domníval, že tomu tak bude - sypu si tedy popel na hlavu.
V sedle Hondy i Yamahy se prostě budete skvěle bavit, nebude vás to stát ranec a vaši jízdu nemusí zdobit strašák všudypřítomného zpoždění. Na cestu do a hlavně ze školy se budete vyloženě těšit!


 Motocykly Honda CBF125 2009


Závěr

Článek v tištěné podobě naleznete v časopise MOTOCYKL 11/2010.

MOTOCYKL 11/2011



     WALLPAPER KE STAŽENÍ:  











Komentáře

Motokatalog
Yamaha YBR 125
Technické informace:
Objem motoru 124 cm3
Výkon 7,4 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 9,6 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CBF 125 2009
Technické informace:
Objem motoru 124.7 cm3
Výkon 8 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 11.2 Nm při 6250 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: