MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha Xmax 250

Test


Yamaha Xmax 250

   """  MERRY XMAS  """                                                                                              

Atraktivní skútr Yamaha Xmax prodělal v letošním roce jemný, leč velmi účelný facelift, jenž malého maxíka výrazně přiblížil k ikoně všech sportovních skútrů, modelu Tmax 500

 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Motocykly Yamaha Xmax 250
Model Xmax 250 ukrývá svůj potenciál již v samotném názvu – velké X je symbolem  přestupu, křižovatkou mezi dvěma světy, kde na jedné straně leží svět malých, převážně městských skútrů a skútříků, svět padesátek a stopětadvacítek. Na druhém konci pomyslného žebříčku leží svět velkých maxiskútrů s objemem motoru začínajícím na hranici čtyř set kubických centimetrů, jenž v dnešním bláznivém světě sahá u některých výrobců až k osmsetpadesátce. V případě Yamahy je však zcela dostatečných vrcholem tohoto světa všemi opěvovaný Tmax. Sportovní pětistovka se svými jízdními výkony bezesporu natrvalo zapsala do dějin skútringu, ale ne každý její potenciál naplno využije, a ani cena blížící se k hranici, za kterou pořídíte dospělý motocykl, neosloví každého.
Nejspíš proto vznikl před pěti lety model Xmax 250 – skvělý kompromis spojující oba tyto poměrně vzdálené světy. Midiskútr, nebo chcete-li skútr střední třídy, který umí skoro všechno jako ti velcí, ale za poloviční peníze – ať již mluvíme o pořizovací ceně či konzumaci paliva.

 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Nové palubní přístroje jsou naprosto parádní, jejich design se asi nejvíce blíží legendárnímu Tmaxu. +++ Hliníkové stupačky spolujezdce podtrhují sportovní ambice.

Skútr Xmax 250 byl od počátku vnímán jako mladší i menší bráška velkého pětikila a současný facelift ho k Tmaxu výrazně posunul. S trochou nadsázky se dá říct, že nový Xmax 250 v letošním roce dospěl… Nová optika čelní partie s dvojicí kruhových světlometů koresponduje s designem pětistovky stejně výrazně jako inovovaný kokpit kombinující dva velké analogové přístroje s digitálním displejem vloženým mezi oba kruhové přístroje. K celkovému dojmu nové tváře přispívají do kapot integrované přední blikače, vyšší, napevno ukotvený plexištít či výraznější boční linie plastů. Pocit velkého luxusu podtrhuje řada jemně vyvedených detailů, jako příklad uvádím krásné, rudou nití vyvedené prošívání pohodlného a prostorného sedla, pod které mimochodem zcela bez problémů schováte dvě dospělé integrální přilby, laptop či jiné potřebné věci a oblečení. Dle svých dlouholetých zkušeností se skútry mohu potvrdit, že málokterý skútr nabízí tak královsky koncipovaný podsedlový prostor.

 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250

Pod sedlem se otevírá ohromný prostor pro dvě přilby dospělých rozměrů a další užitečné věci…

 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Motocykly Yamaha Xmax 250
Praktické: dodatečný úložný prostor pod řídítky nabízí řadu praktických přihrádek.

###

Se svými poměrně velkými koly – vpředu patnáct a vzadu čtrnáct palců, dobře vyladěnými pružicími a tlumicími elementy a prvotřídními brzdami předvádí ve městě i mimo něj Xmax tanec hodný velkého motocyklu. Jízdní vlastnosti, stejně jako dynamika motoru jsou prvotřídní, další kladné body sbírá Yamaha Xmax 250 za velkorysou nabídku místa pro pilota i spolujezdce, posádka usedá do pohodlného křesla, jímž by nepohrdl ani sám kníže pán… Spolujezdec má navíc k dispozici dvojici velkých madel. Také ochrana proti větru a nepřízni počasí je vysloveně dobrá, zpracování je u Yamahy tradičně špičkové, stejně jako výběr použitých materiálů.


 Motocykly Yamaha Xmax 250

 


Yamaha Xmax 250 je vybavena hlavním i pohotovostním stojanem, pilot najde pod řídítky další úložný a samostatně uzamykatelný prostor na mobil, peněženku, rukavice a externí zásuvku vhodnou například pro dobíjení vašeho mobilu.

 Motocykly Yamaha Xmax 250

 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250 Motocykly Yamaha Xmax 250

Xmax se vodí zcela sebejistě, jeho vyšší hmotnost není téměř nikdy znát. Krásné detaily nejdete úplně všude.

Důkazem toho, že Japonci myslí na každý detail je nová krytka pod spínací skříňkou, jenž zamezuje nechtěnému poškrábání laku dalšími klíči (například od zámku) či přívěšky. Také mocné upínací oko pro bezpečné zajištění lanovým zámkem či řetězem, jež najdete na zadním pravoboku, má své výhody a nenechavce zcela jistě odradí od pokusů vyjmout přední kolo ze stroje a nechat vám ho spolu s řetězem u dopravní značky či zábradlí jako smutnou vzpomínku na krásné časy v sedle Xmaxe…

 Motocykly Yamaha Xmax 250
Rozumné: mocné a také tak pevné oko pro bezpečné a bezproblémové zamykání

Živý, čtyřdobý čtyřventil s přímím vstřikem paliva disponuje výkonem 22 koní a točivým momentem 21 Nm při 7000 otáčkách za minutu. To sice při hmotnosti blížící se k hranici stoosmdesáti kg v pohotovostním režimu zprvu nevypadá na raketový start, opak je ale pravdou. Yamaha Xmax vyráží z každých světel zcela neohroženě a ve zpětných zrcátkách rychle mizí ostatní řidiči i starosti všedního dne. S příznivě nastavenou cenou v moderním bílo-černém kabátě je Xmax 250 připraven odvézt i velmi náročnou klientelu daleko za hradby metropole, stačí chtít!       . .



 Motocykly Yamaha Xmax 250



Závěr

        YAMAHA XMAX 250                                                                                                            


MOTOR
Kapalinou chlazený čtyřdobý, čtyřveltilový jednoválec OHC s přímím vstřikováním paliva, mazání s mokrou klikovou skříní, automatická převodovka V-Belt (variátor), elektrický startér.

Vrtání x zdvih               69,0 x 66,8 cm
Zdvihový objem            249,8 cm3
Jmenovitý výkon        15,6 kW (22 k) při 7500 1/min
Max. točivý moment   21 Nm při 6500 1/min

PODVOZEK
Kombinovaný rám z ocelových profilů a trubek, vpředu teleskopická vidlice o zdvihu 110 mm, vzadu kyvná vidlice s dvojicí pružicích a tlumicích jednotek o zdvihu 95 mm, jedna kotoučová brzda vpředu o průměru 267 mm, dvoupístkouvý plovoucí třmen, jedna kotoučová brzda vzadu o průměru 240 mm, dvoupístkový plovoucí třmen.

Litá hliníková kola                    2,5 x 15, 3,5 x 14
Pneumatiky                     120/70 ZR 15, 140/70 ZR 14

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI

Rozvor 1545 mm, délka 2200 mm, šířka 776 mm, výška 1337 mm, výška sedla 792 mm, min. světlá výška 135 mm, pohotovostní hmotnost 180 kg, objem palivové nádrže 11,8 litrů.

Záruka          dva roky
Barva            bílá s černými kontrasty
Cena             122 990 Kč       



Test v tištěné podobě naleznete v časopise MOTOCYKL Č. 7/2010.
MOTOCYKL 7/2010








Nahoru

Komentáře

Motokatalog
Yamaha X-Max 250
Technické informace:
Objem motoru 250 cm3
Výkon 15 kW při 7500 ot/min
Točivý moment 21 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: