MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Honda CBR 600 RR ABS

Test


Honda CBR 600 RR ABS

   Rychlý supersport pro každý den   

O Hondě CBR 600 RR už toho bylo všude napsáno dost a dost. Osobně zastávám názor, že pokud nemáte hned za domem krásnou a čistou silnici plnou rychlých zatáček, pak nemá vlastnictví sportovního motocyklu žádné skutečné opodstatnění.

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010

Pojem krásná silnice se samozřejmě vztahuje i na závodní okruhy a já jen tiše závidím těm, kdo mají Most a Brno v dobré dostupnosti – dnešní sportovní biky totiž naplno využijete právě na závodním okruhu, rychlá jízda na běžné silnice představuje velký hazard se životem svým i životy ostatních účastníků silničního provozu. A právě nyní, v době, kdy se nám léto skokově přesunulo do podzimu, jsem měl možnost poznat Hondu CBR 600 RR s ABS. Díky pověsti o dobromyslné povaze, která tuto Hondu předchází a také díky ABS, mi na chuti jezdit neubrala ani olověná obloha a černá mračna kdesi v dálavách. Déšť mě nemine, ale proč bych se ho měl bát? Mám přeci ABS, které Honda začala s velkým úspěchem montovat do šestistovky v roce 2009, a mou další jistotu do deště představují lepivé pneu Bridgestone Battlax BT-016. Zajímá mě hlavně použitelnost a zábava s tímto motocyklem na běžných cestách, velký srovnávací test s kompletními tabulkami jste mohli na našich stránkách nalézt před nedávnem.  


 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010


Jak na mě po stránce vzhledu celé Cebro šestikilo 2010 působí? Vesele! Trikolora ne nepodobná české vlajce motorce propůjčuje svěží vzhled a za sychravého počasí bike doslova prozářil a obveselil svou přítomností všechny benzinky a cesty, které jsem s ním navštívil. Lidem se Cebro velice líbilo a motorkáři uznale přitakávali, že jsem si vybral velice povedený stroj. Pověst rychlé, dobře zkonstruované a použitelné motorky prostě CBR 600 předchází.
 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010
Nutnost postavit nový bike nebo obměnit co možná nejvíce dílů na modelu současném – to jest trend, jenž sportovní biky provází pěknou řádku let. Ne vždy je to ale ku prospěchu věci, například loňská výměna bočních kapot CBR 600 RR za korpulentnější plasty tomuto motocyklu moc nesluší, číní jej těžkopádnějším z pohledu jezdce i pozorovatele a odpusťte mi to přirovnání – vypadá trošku jako zakuklený pučmeloud. Zkrátka méně je někdy více a CBR 600 RR model 2007 a 2008 budiž toho jasným důkazem. Tady změna nutná nebyla, opak bych viděl v případě ovládacích prvků na řidítkách, které by si zasloužily výměnu za modernější krabičky – přeci jen, podobný design tu byl již v polovině devadesátých let. Fungují ale dobře a padnou vám hned do ruky a to je zřejmě důležitější než vzhled. Stručně řečeno: CBR 600 RR je v této trikoloře opravdu fešáček, nicméně v dnešní stále se měnící době už nezapře svůj skutečný věk. Nástupce by měl již kopírovat stále nevšední design Firebladu, nebo dokonce sáhnout po X-designu světlometu nové VFR, který se u Hondy prokousává ke stále většímu počtu modelů.

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010

Ovládací prvky měly být modernizovány. Kontrolka ABS je na supersportu stále nevšední záležitostí.

Proč ale sebeméně hořekovat nad vzhledem, když ten motocykl tak dobře a plně v duchu doby funguje? Jízda, to je to po čem šestistovka touží a již první kilometry mne přesvědčují, že tento bike je využitelný nejen na okruzích, ale i pro běžné projížďky – za nákupem (batoh nutností), za děvčaty a na krátké projížďky kolem bydliště vůbec. Chlapce podobného vzrůstu jako jsem já (175 cm) potěší i titěrné rozměry biku a velice příjemná výška sedla – manipulace na místě je s touto Hondou hračka hračička. Prostě jen nasednete, vycouváte a frčíte si světu vstříc. Předchozí zmiňované má také na svědomí, že častým leštičem sedadla Cebra budou vaše kamarádky, protože další z pověstí, která šestistovku předchází, je ta o tom, jak se kdysi Cebro stalo holčičím bikem. Podle mě je to dobrá vizitka, ne každý potřebuje jednostopého vraha, který jezdí kudlu, aniž by to jeho jezdec považoval za zábavné.

 

    Velice rychlá, ale také hodná a pohodlná – taková prostě je
Honda CBR 600 RR.   



 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010


###
 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010
Déšť? Šotolina? Tenhle supersport se jen tak něčeho nezalekne!


Když už jsem tento testík pojal ve stylu Honda CBR 600 RR kontra špatné silnice a sychravé počasí, proč v tom také dále nepokračovat. Pojďme se předně dostat k onomu opěvovanému systému ABS, kterým Honda způsobila revoluci ve světě supersportovních motocyklů. Ta věc prostě funguje perfektně a musím říct, že budoucnost se na mě smála již dnes. Tohle je vážně dobrá budoucnost. Proč jezdit se strachem, že uklouznu na štěrku nebo na vodě, když můžu mít jistotu v podobě perfektně fungujícího systému? ABS bylo ještě nedávno vnímáno jako vetřelec, který motorkám bere jejich ryzost a jezdce okrádá o prožitek z dobře vybržděného nájezdu do zatáčky. Zkrátka: dnešní ABS funguje skvěle, alespoň u Hondy to musím potvrdit. Jeden svízel však v sobě tento prvek aktivní bezpečnosti skýtá – dejte si pozor na samotné průjezdy zatáčkou, tam je to stále jen o vás a přilnavosti pneumatik! Mě ABS přivedlo až do takové ráže, že jsem zkrátka začal věřit v jeho včasný zásah do větších náklonů na nečistém povrchu. Malé CBR udělá vše pro to, aby svého řidiče neohrozilo, ale zároveň od něj nesmíte čekat na mávnutí kouzelného proutku při každé vaší pitomosti. Brzdy samotné mají velikou sílu, není problém zastavit motocykl, jak vy sami budete chtít. Ochrana před nepřízní počasí je supersportovní, chce to zalehnout a spoléhat na funkci kapotáže. Podvozek pobírá nerovnosti českých silnic lépe, nežli nová Honda CBF 1000 F, a to si myslím, že je na sportbike opravdu vynikající výkon.

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010

 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010


Motor CBR 600 RR byl všude líčen jako nejlepší pro běžné silniční použití ze všech supersportovních šestistovek vůbec. A je to pravda. V celém spektru otáček dobře zatahující motor je také ideálním partnerem pro jízdu ve městě, kde mě opravdu překvapilo, jak celé Cebro funguje - dá vám odvahu kličkovat a vedete s ním odvážně svůj vlastní útok v bitvě o město. Odpich ze světel je rovněž perfektní, záleží jen na vás, jaký bude – dávkování je čitelné a zábavné. Ale pozor, CBR 600 RR, to jsou dva charaktery v jednom motocyklu. Ten první je kliďas a kamarád, ten druhý se jmenuje vysoké otáčky. V těch hraje CBR 600 RR svou vlastní hru a nekonečným silným zátahem předvádí, že je prostě rychlým a účinným bikem. Co více k tomu napsat, vždyť každý už ví, že šestistovky poslední generace jsou prostě velice ostré motorky. Snad jen dodám, že z volnoběhu jste ve vysoké hře otáček cobydup a pro rychlé předjetí stačí jen přidat plyn. Když se motor takto roztáčí, palivo z 18 litrové nádrže je upíjeno docela tlustým brčkem – jezdil jsem za 8,5l/100 km a to mě ještě většinou omezovala mokrá vozovka. Ale, CBR 600 RR nijak netlačí na pilu a můžete se vozit i za šest litrů na sto kilometrů.  Velice rychlá, ale také hodná a pohodlná – taková prostě je Honda CBR 600 RR.


 Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010


Co hodnotím jako největší klady tohoto motocyklu? Tak především je to jeho všestrannost, skvělá ovladatelnost a silné citlivé brzdy s ABS. Kladně hodnotím také dobrou manipulaci s motocyklem na místě a skutečnost, že při jízdě nikde nic nerezonuje a neruší. Detailní hodnocení podvozku jsem záměrně vynechal z jednoho důvodu - já jsem tam zkrátka nenašel žádnou chybu. Ano, vážně si již umím představit silniční bike pro každodenní použití, bezpečný silniční bike. Tato Honda vás nenutí do rychlosti, vždy se přizpůsobí, nebude zlobit, ale zároveň svým způsobem dychtí po akci. A ta osa předního kola, ta je tak blízko, že máte vážně pocit, jako byste jí svírali namísto řidítek…    . .


 Všestrannost
, sametovost Motocykly Honda CBR 600 RR ABS 2010
 motoru i podvozku
 Výkon motoru
 Snadná manipulace


 V noci si příliš neposvítíte do zatáček
 Ovládací prvky ze staré školy


Cena modelu Honda CBR 600 RR ABS 2010






Komentáře

Motokatalog
Honda CBR600RR ABS 2009
Technické informace:
Objem motoru 599 cm3
Výkon 88 kW při 13500 ot/min
Točivý moment 66 Nm při 11250 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda CBR 600 RR 2008
Technické informace:
Objem motoru 599 cm3
Výkon 88 kW při 13500 ot/min
Točivý moment 66 Nm při 11250 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: