MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

BMW R 1200 GS, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000 a KTM 990 Adventure

Srovnávací test

SROVNÁVACÍ TEST: BMW R 1200 GS, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000 a KTM 990 Adventure




Kdo hledá dálky, nalezne GS 1200. Tento nepsaný zákon všech cestovatelů chce nyní BMW ještě podtrhnout. Musí se teď konkurence německého boxera po nejnovějším přepracování ještě více obávat?



Al-Andalus, milovaná země – tak před 1200 lety pojmenovali tento kus země Maurové. To je pochopitelné, koneckonců poutníci přicházející do Evropy v osmém století ze severní Afriky zde, na jižním cípu Iberského poloostrova, narazili na vzácnou a velmi příjemnou kombinaci. Velké zásoby vody z největšího španělského horského řetězce Sierra Nevada a celoročně mírné klima. Rozumíme nadšení vzdělaných a kultivovaných Maurů, které v 15. století Španělé opět zahnali zpět do Afriky. Displej BMW R 1200 GS ukazuje 19 stupňů. Dopoledne v 11 hodin, na konci ledna. Andalusie, milovaná země – také pro motocyklisty.

Bílé vesnice: Mimo sezonu lze tyto turistické magnety navštívit i na motocyklu


Zpětná zrcátka BMW GS 1200 vyplňují reflektory Hondy Varadero Travel Edition (se třemi kufry, vyhříváním rukojetí a hlavním stojanem), KTM 990 Adventure a Triumphu Tiger Special Edition (s bočními kufry). Jako by chtěly demonstrativně ohlásit: „Jsme v těsném závěsu.“ To se jim doposud minimálně ve statistikách prodejů nedařilo. Bavorský stroj od roku 2005 vítězí ve většině srovnávacích testů a i v minulé sezoně představovaly konkurenční modely jen malé překážky na úspěšné cestě BMW GS. A ani v letošním roce to nebudou mít lehčí. BMW opět přiložilo polínko a lídra trhu vybavilo hlavou válců z HP2 Sport se dvěma nahoře uloženými vačkovými hřídelemi a čtyřmi radiálně uspořádanými ventily, větším sacím potrubím i změněným tlumičem výfuku s přívěrou. KTM provedla úpravy modelu Adventure 990 již v roce 2009, dala mu vyšší výkon (změřených 105 k místo 98 k u modelu 2008) a zajistila klidnější chod díky přepracovaným hlavám válců, novým vačkovým hřídelím, ojnicím, pístům, dvěma škrticím klapkám na válec i tlumiči výfuku ze Supermota 990. O dva roky dříve, v roce 2007, se modelu Tiger zase věnovali inženýři Triumphu. To je jemně řečeno. Stroj totiž dostal nově koncipovaný hliníkový rám, zcela přepracované periferie a 17palcová kola – z britského stroje, do té doby spíše funbiku vhodného na cesty, se stalo cestovní enduro. Naopak tradici věrná zůstala Honda Varadero. Poslední za zmínku stojící přepracování tohoto evergreenu s přestavbou na vstřikování, šestistupňovou převodovku a nastavitelnou čelní kapotáž se odehrálo v roce 2003.




###



Al-Andalus – buď pochválena
tato silnice, jež se vine od pobřežního městečka Mojácar ve směru k Tabernas. Táhlé oblouky, ostré poloměry, přilnavý asfalt, téměř žádný provoz – naprostý sen. Kdo ještě myslí na první nadšení kvarteta ráno před hotelem? Nejprve je třeba zdolat výšku sedla 850 milimetrů a udržet balanc s více než 240 kilogramy celkové hmotnosti. Už jste zapomněli? Především Varadero dává jezdci zabrat a se svou rekordní hmotností 289 kilogramů a neaktivní pozicí sezení i vysokými a úzkými řídítky se dá pokládat do náklonu jen s úsilím. Než pilot Varadera zatočí, je už zbytek skupiny dávno v zatáčce. Jako první pilot Triumphu, který je v tomto ohledu uměleckým kouskem. Se 17palcovými koly i nejstrmější hlavou řízení a nejkratší stopou z této čtveřice je britský stroj jednoznačně orientován na agilitu - i když nakonec si takřka nedokáže získat odstup vůči BMW GS a KTM Adventure.  Odhlédneme-li od téměř shodné hmotnosti (Triumph Tiger: 241 kilogramů, BMW GS 1200: 246, KTM Adventure 990: 238), kontrují stroje z německy mluvících zemí podařeným nastavením podvozku. Už jen úzké pneumatiky citelně prospívají ovladatelnosti bavorského a rakouského motocyklu. Kombinace obutí 150 mm vzadu (Triumph Tiger: 180) a 110 milimetrů širokého předního 19palcového kola (BMW GS), nebo dokonce ze skladu terénních dílů převzatého předního kola o rozměrech 90/90-21 u KTM 990 dokáže přesvědčit. Oba stroje zatáčejí dravě, budí důvěru držením stopy, a dokonce si dokáží držet odstup od Triumphu. To je působivé, zvláště když se vezme v úvahu, že pneumatiky Metzeler Tourance EXP (BMW) a Pirelli MT 90 (KTM) jsou proti Michelin Pilot Road u Triumphu horší až v mezních náklonech.

Tato lehkost bytí dovoluje pořádně si užívat komfortu – a to na všech čtyřech motocyklech. Na cestovních endurech se sedí relaxovaně, pohodlně, suverénně a s dobrou ochranou. To je příčina úspěšné historie této koncepce motocyklu od vzniku tohoto druhu v roce 1980, kdy bylo představeno BMW R 80 G/S.

 Motocykly Test velkych endur
„Chlupatý kaktus mám tak rád“, získává v Andalusii jednoznačně jiný význam.


Zkušenosti dlouhé řady předků jsou na R 1200 GS znát dodnes. Dobře čalouněné, výškově nastavitelné sedlo, otevřený úhel kolen, štíhlé rukojeti a páčky, to všechno sedí – jak pro ostrou projížďku, tak i pro ujetí 1000 kilometrů během jednoho dne. Z velké části to platí i pro Varadero. Koneckonců hluboko do stroje protažené, měkké a široké sedlo je základem pro spoustu komfortu. I když – jak již zmíněno – řídítka jsou poněkud úzká.





Podstatně sportovněji je jezdec
usazen na Tigeru 1050. S poměrně úzkým úhlem kolen a dopředu protaženými řídítky budí tato dravá šelma navzdory vynikajícímu čalounění sedla pocit spíše jako u supermota. Jen široké obepnutí kolen k tomu moc nesedí.

Na druhém konci stupnice se pohybuje KTM 990 Adventure. Úzká čelní kapotáž, rovná řídítka, tence čalouněné sedlo i tvrdě drážkované rukojeti, to vše dává pocit jako při rallye, ale také výrazně menší pohodlí.

Ani ne po 30 kilometrech láká Sorbas k přestávce. Obec s 3000 obyvateli patří k typickým bílým vesnicím v této oblasti. Zatímco vápenec slouží k ničení obtížného hmyzu a odvracení slunečního žáru, působí městečka díky jeho barvě jako kulisa filmu o beduínech. V létě se jejich uličkami pohybují tisíce návštěvníků ze severu Evropy. Dnes je tu dost místa dokonce i pro toulky na motocyklech.


###





Á propos kulisy.
Minihollywood není daleko. V šedesátých letech zde Sergio Leone, hvězda mezi režiséry, točil ve vybudovaném prostředí Divokého Západu tehdy oblíbené spaghetti westerny. Ještě v roce 2001 zde Bully Herbig natočil vcelku podařenou parodii na indiánky pod názvem Manitouova bota. Suchý písek a kaktusy posetá světle šedá krajina skutečně působí jako Texas nebo Nové Mexiko. Dokonce i hlavní silnice je jak z Ameriky. Jako napnutý provaz se táhne rovně pobřežím u Tabernas. I když to není povoleno, hrajeme si na dálnici. Ochrana proti větru je perfektní za kapotáží BMW, kterou je možné velmi snadno výškově nastavit pomocí křídlového šroubu. Orkán o sobě dává vědět jen občas na ramenech a vršku helmy. Podobný klid panuje také za větrným štítem Varadera. Tady je však pro změnu výšky potřeba nářadí. Výrazně svižněji působí cesta za daleko vpředu umístěnou a úzkou kapotáží KTM Adventure, která však přesto odvádí lepší práci než její protějšek na Triumphu. Tam zůstávají ruce a hlava kvůli nízkému štítu do značné míry nechráněny, navíc turbulence se snaží zvedat záda u bundy řidiče. Ti, kdo cestují rychle a daleko, ocení vyšší štíty z programu příslušenství pro KTM a Triumph. Stále ještě držíme rychlíkové tempo a vpravo od nás zůstává v pustině postavený závodní okruh Almeria. Zde je mimořádně nápadný zvukový zážitek na BMW. Ať už se to člověku líbí nebo ne, boxer duní basověji, ale také zřetelně hlasitěji. Každopádně od BMW GS bychom to nečekali. Přesto začínáme vnímat vibrace motoru. Od 5000 otáček – na nejvyšší rychlostní stupeň je to necelých 130 km/h – se BMW GS začíná citelně chvět, u KTM 990 je cítit mravenčení – i když výrazně slabší – od 6000 otáček. V tomto ohledu se příkladně chová Honda  Varadero a především Triumph Tiger. Zpětná zrcátka, konce řídítek, stupačky, vše zůstává v klidu.





###




Jen pár metrů vzdálena
od kraje silnice stojí roubená chata. Dole v údolí se rozkládá westernové město. A tak zastavujeme a vypínáme motory. Je mrtvé ticho. Pouze vítr bouchá se zvětralými vstupními dveřmi sem a tam. Tahle scéna je až příliš kýčovitá. A přesto každý bezděčně vzpomíná na své dětství, na Little Joea, Vinetoua, Buffalo Billa nebo Fort Laramie. Kdoví, možná již v záloze číhají Apačové. Vrháme se do křovin. Na písečných cestách je během pár vteřin jasná hierarchie. Tady je šéfem rakouský stroj. S výborně vedoucím předkem, perfektní vyvážeností a působivými rezervami odpružení KTM během pár okamžiků nemilosrdně ujíždí zbylé trojici. Při výrazně umírněnější jízdě se v nerovném terénu drží ještě BMW GS 1200, jehož podvozek lze knoflíkem ve zlomku vteřiny přizpůsobit terénním podmínkám. Zato Varadero až tady – a většinou neúspěšně – bojuje se svými mnoha kilogramy a velikými rozměry a společně s Tigerem, který tu je jakoby omylem, si přeje jen jediné: zpátky na silnici.


A mají pravdu.
Koneckonců nás láká výjezd na Calar Alto, který je se svými 2168 metry nejvyšší horou okolí. 25 kilometrů nic než ostré vracečky a táhlé oblouky, přilnavý asfalt a žádný provoz – milovaná země. Tady musí BMW přiznat barvu. Jedno je však nutné říci předem, na zkušebních válcích se žádný převrat nekonal. S výkonem 112 k dává R 1200 GS s rozvodem DOHC jen o dva koně více než předchozí model, ale vyplňuje dřívější propad točivého momentu mezi 2000 a 3500 1/min a nyní se vytáčí o 500 otáček výše až k zásahu omezovače při 8500 1/min. Dokonce ani hodnoty zrychlení nevybočují z tolerance měření, v oblasti vyšších rychlostí se dokonce jevily hůře. Jedno je přesto znát: Novinka jde za plynem živěji a příměji, ze zatáček se katapultuje nepatrně důrazněji. Kdo na to klade důraz, bude potěšen. Zbytek jezdců může velmi dobře žít i s dosavadním modelem.

Už jen proto, že koncepce BMW GS 1200 je svou univerzálností téměř nepřekonatelná. Dokonce i tady ve spleti zatáček se bavorský stroj rád účastní dravé jízdy. Jemně, ale přesto důrazně a s dobrou ovladatelností táhne boxer především z ostrých vraceček a díky nárůstu točivého momentu v této oblasti zabírá bez propadu již od 2500 otáček. Spojka a převodovka mají hladký chod. I na méně přímou odezvu v důsledku kardanového pohonu a vedení předního kola systémem Telelever si člověk během krátké doby zvykne, dokonce k nim brzy získá slepou důvěru.

 


Tady může Triumph Tiger konečně
vytáhnout z rukávu své eso. Tím je tříválcový motor s objemem 1050 cm3. Kdo někdy hledal opravdu vzrušující pohon motocyklu, tak tady ho má. Již od 1500 otáček zabírá 119 koní silný tříválec jak elektromotor bez vibrací a silně a s nenapodobitelným zvukem žene Tiger od jedné zatáčky ke druhé. Přitom také profituje z krátkého stálého převodu a nejnižší hmotnosti z této čtveřice. Takový elán je pořádnou výzvou pro V2 v KTM. I tenhle litrový agregát s výkonem 105 koní jde totiž na věc srdnatě. Jezdec na KTM Adventure se ale těší také z výrazně zlepšeného, klidnějšího chodu. Díky dvojitým škrticím klapkám má nyní dvouválec pod 3000 otáčkami výrazně hladší chod, aby se nad touto hranicí dravě a výrazně sportovně vytáčel. Honda Varadero už dávno ztratila kontakt. Líně servírovaných 94 koní V2 s objemem 996 kubických centimetrů stačí objemnému japonskému motocyklu při šplhání v horách jen na klidnější tempo.


###


Ochlazuje se.
Poslední dva kilometry k hvězdárně, která je společným německo-španělským projektem, jedeme na volnoběh na hladkém ledu. Ale nevzdáváme to. Výraznou výhodu má pilot BMW R 1200 GS  díky kontrole prokluzu. Dolů se v pořádku dostávají všechny stroje. Navzdory ABS je možné pořádně vzít za brzdy teprve ve chvíli, když kompletně mizí sníh z okrajů silnice. Působivě pracují brzdy Brembo na BMW GS 1200. Když si člověk zvykne na ostrý tlakový bod, nelze jim nic vytknout. Bavorský stroj zpomaluje brutálně, kompenzace výkyvu systému Telelever brání ponořování přední části a výrazně tak snižuje zatížení zápěstí. To je efektivní a příjemné. Výborně se představují také brzdy Nissin na Triumphu Tiger. Pouze počáteční extrémně ostré zakousnutí vyžaduje jemnou motoriku a zvyk. Výrazně méně citlivě se projevují brzdy Brembo na KTM. Plovoucí čelisti vyžadují o dost větší ovládací sílu, dávkovatelnost se ztrácí v dlouhých brzdových vedeních systému ABS. Stejně jako u Varadera. I s kombinovanou brzdou – při sešlápnutí zadní brzdy se aktivuje také jeden ze tří pístků přední brzdy – by cit pro brzdění a účinek mohl být lepší. Později bylo provedeno měření zpomalení: S brzdnou dráhou 39,8 metru ze 100 km/h předvádí BMW GS referenční hodnotu v celém segmentu cestovních endur, zatímco Honda Varadero (45,4 m), KTM 990 Adventure(45,9 m) a Triumph Tiger (46,5 m) zůstávají s pořádným odstupem na podobné úrovni.

Observatoř na Calar Alto. Dokonce i v Andalusii ve výšce 2168 metrů mrzne.


Tankování.
Spotřeba těchto big biků je v zásadě v pořádku, ozaostává pouze KTM 990 Adventure s 6,1 litru a komplikovaným plněním pomocí dvou hrdel. Zato stejně jako Honda Varader disponuje kapsou na doklady v praktické přihrádce a možností připojení mobilu nebo navigace do zásuvky v kokpitu, oproti umístění na boku ve výšce lýtek jako u BMW GS 1200 a Triumphu Tiger. Honda Varadero nemá zásuvku vůbec.
Poklidně se vracíme ve směru Mojácar. Čas pro zamyšlení. Na čem vlastně záleží? Na největších kufrech? Pak vítězí BMW a prohrává Triumph. Na nejlepší ochraně před počasím? Stejný výsledek. Na nejpohodlnějším místě řidiče? Tady se prosazuje Honda Varadero. Na sportovnosti? Jistě, KTM 990 nebo Triumph Tiger. Nebo na ceně? Každopádně mezi BMW GS 1200 a Tigerem leží propast téměř 4000 eur.


Před naším hotelem se to hemží jízdními koly. Cyklistický profi tým  Rabobank a jeho lídr, třínásobný mistr světa Oscar Freire, dorazili k jarnímu tréninku a již za sebou mají prvních 150 kilometrů. Freire je motocyklový nadšenec, vlastní Suzuki SV 1000 a se zájmem si prohlíží cestovní endura. A na čem záleží jemu? Hlavně na dobrém počasí. Tak sbohem, Andaluisie.  . .





###VIDEA:BMW R 1200 GS, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000 a KTM 990 Adventure   















Závěr


 


.TECHNICKÉ ÚDAJE.



.BMW R 1200 GS.
  Motocykly Test velkych endur

MOTOR
Vzduchem a olejem chlazený čtyřdobý dvouválec – boxer, vyvažovací hřídel, po dvou nahoře uložených, řetězem poháněných vačkových hřídelích, čtyři ventily na válec, vlečná zdvihátka, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 50 mm, řízený katalyzátor, alternátor 720 W, akumulátor 12 V/14 Ah, hydraulicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka, šestistupňová převodovka, kardan, sekundární převod 2,909.
Vrtání x zdvih 101,0 x 73,0 mm
Zdvihový objem 1170 cm3
Stupeň komprese 12,0:1
Jmenovitý výkon 81,0 kW (110 k) při 7750 1/min
Max. točivý moment 120 Nm při 6000 1/min

PODVOZEK
Jednotka motoru a převodovky součástí rámu, podélně vedená teleskopická vidlice, Ø 41 mm, nastavitelné předpětí, jednoramenná dvoukloubová kyvná hliníková vidlice, přímo přikloubená centrální pružicí jednotka s nastavením předpětí a tahového útlumu (pomocí ESA elektrohydraulicky nastavitelné předpětí a tahový a tlakový útlum), vpředu dvojitá kotoučová brzda, Ø 305 mm, čtyřpístkové pevné čelisti, vzadu kotoučová brzda, Ø 265 mm, dvoupístková plovoucí čelist.
Litá hliníková kola 2,50 x 19; 4,00 x 17
Pneumatiky 110/80 R 19; 150/70 R 17
Obutí v testu Metzeler Tourance EXP

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
Rozvor 1507 mm, úhel hlavy řízení 64,3 stupně, stopa 101 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 190/200 mm, výška sedla* 855-875 mm, hmotnost s plnou nádrží* 246 (263)1 kg, náklad* 194 (177)1 kg, objem nádrže/rezerva 20,0/4,0 litru.
Záruka dva roky
Záruka mobility dva roky
Servisní intervaly 10 000 km
Barvy červená, šedá metalíza, černá metalíza, bílá
Cena 12800 eur
Cena testovaného motocyklu1 16435 eur


.Honda Varadero 1000 .
  Motocykly Test velkych endur
MOTOR
Kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec s úhlem válců 90 stupňů, po dvou nahoře uložených, řetězem poháněných vačkových hřídelích, čtyři ventily na válec, hrníčková zdvihátka, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 42 mm, řízený katalyzátor se sekundárním vzduchovým systémem, alternátor 434 W, akumulátor 12 V/18 Ah, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky, sekundární převod 47:16.
Vrtání x zdvih 98,0 x 66,0 mm
Zdvihový objem 996 cm3
Stupeň komprese 9,8:1
Jmenovitý výkon 69,0 kW (94 k) při 7500 1/min
Max. točivý moment 98 Nm při 6000 1/min

PODVOZEK
Mostový ocelový rám, teleskopická vidlice, Ø 43 mm, dvouramenná kyvná hliníková vidlice, centrální pružicí jednotka s pákovým systémem, nastavitelné předpětí a tahový útlum, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 296 mm, třípístkové plovoucí čelisti, kotoučová brzda vzadu, Ø 256 mm, třípístková plovoucí čelist.
Litá hliníková kola 2,50 x 19; 4,00 x 17
Pneumatiky 110/80 R 19; 150/70 R 17
Obutí v testu Bridgestone Trail Wing 101/152 „E“

ROZMĚRY
A HMOTNOSTI
Rozvor 1555 mm, úhel hlavy řízení 62,5 stupně, stopa 110 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 155/145 mm, výška sedla* 850 mm, hmotnost s plnou nádrží* 289 (303)2 kg, náklad* 201 (187)2 kg, objem nádrže/rezerva 25,0/3,0 litru.
Záruka dva roky
Servisní intervaly 6000 km
Barvy stříbrná/černá, černá
Cena 11 190 eur
Cena testovaného motocyklu2 13 190 eur


.KTM 990 Adventure .
  Motocykly Test velkych endur
MOTOR
Kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový dvouválec s úhlem válců 75 stupňů, vyvažovací hřídel, po dvou nahoře uložených, řetězem poháněných vačkových hřídelích, čtyři ventily na válec, hrníčková zdvihátka, mazání se suchou klikovou skříní, vstřikování, Ø 48 mm, řízený katalyzátor se sekundárním vzduchovým systémem, alternátor 450 W, akumulátor 12 V/11 Ah, hydraulicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky, sekundární převod 42:16.
Vrtání x zdvih 101,0 x 62,4 mm
Zdvihový objem 1000 cm3
Stupeň komprese 11,5:1
Jmenovitý výkon 78,0 kW (106 k) při 8250 1/min
Max. točivý moment 100 Nm při 6750 1/min

PODVOZEK

Příhradový trubkový ocelový rám, motor součástí rámu, plně nastavitelná obrácená vidlice, Ø 48 mm, dvouramenná kyvná hliníková vidlice, plně nastavitelná přímo přikloubená centrální pružicí jednotka, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 300 mm, dvoupístkové plovoucí čelisti, kotoučová brzda vzadu, Ø 240 mm, dvoupístková plovoucí čelist, ABS. Kola s drátěným výpletem a hliníkovými ráfky 2,15 x 21; 4,25 x 18
Pneumatiky 90/90 21; 150/70 18
Obutí v testu Pirelli Scorpion MT 90

ROZMĚRY

A HMOTNOSTI
Rozvor 1570 mm, úhel hlavy řízení 63,4 stupně, stopa 119 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 210/210 mm, výška sedla* 870 mm, hmotnost s plnou nádrží* 238 (250)3 kg, náklad* 197 (185)3 kg, objem nádrže/rezerva 19,5/4,0 litru.
Záruka dva roky
Servisní intervaly 7500 km
Barvy oranžová, bílá
Cena 13 495 eur
Cena testovaného motocyklu3 14 237 eur


.Triumph Tiger.
  Motocykly Test velkych endur
MOTOR
Kapalinou chlazený čtyřdobý řadový tříválec, vyvažovací hřídel, dvě nahoře uložené, řetězem poháněné vačkové hřídele, čtyři ventily na válec, hrníčková zdvihátka, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 46 mm, řízený katalyzátor se sekundárním vzduchovým systémem, alternátor 480 W, akumulátor 12 V/12 Ah, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s X-kroužky, sekundární převod 44:18.
Vrtání x zdvih 79,0 x 71,4 mm
Zdvihový objem 1050 cm3
Stupeň komprese 12:1
Jmenovitý výkon 84,6 kW (115 k) při 9400 1/min
Max. točivý moment 100 Nm při 6250 1/min

PODVOZEK

Mostový hliníkový rám, plně nastavitelná obrácená vidlice, Ø 43 mm, dvouramenná kyvná hliníková vidlice, centrální pružicí jednotka s pákovým systémem, nastavitelné předpětí a tahový útlum, dvojitá kotoučová brzda vpředu, Ø 320 mm, čtyřpístkové pevné čelisti, kotoučová brzda vzadu, Ø 255 mm, dvoupístková plovoucí čelist.
Litá hliníková kola 3,50 x 17; 5,50 x 17
Pneumatiky 120/70 ZR 17; 180/55 ZR 17
Obutí v testu Michelin Pilot Road „S“

ROZMĚRY

A HMOTNOSTI
Rozvor 1510 mm, úhel hlavy řízení 66,8 stupně, stopa 88 mm, dráha odpružení vpředu/vzadu 150/150 mm, výška sedla* 850 mm, hmotnost s plnou nádrží* 241 (251)4 kg, náklad* 187 (177)4 kg, objem nádrže/rezerva 20,0/4,5 litru.
Záruka dva roky
Servisní intervaly 10 000 km
Barvy černá, bílá
Cena 11 390 eur
Cena testovaného motocyklu4 12 687 eur

*změřené hodnoty; 1vč. paketu Safety (1400 eur), který obsahuje: ABS, ASC, RDC; vč. paketu Touring (1240 eur), který obsahuje: ESA, držáky kufrů, palubní počítač, vytápěné rukojeti, chromovaný výfuk, chrániče rukou a bílá směrová světla; kufry Vario (605 eur) a topcase Vario (390 eur); 2vč. ABS a integrální brzdy (900 eur); vč. paketu Travel (1100 eur), který obsahuje: sada kufrů, topcase, vytápění rukojetí a hlavní stojan; 3vč. systému kufrů z plastu (742 eur); 4SonderEdition (SE) s ABS, lakovaným systémem kufrů (1249 eur) a vytápěním rukojetí (197 eur)  



WALLPAPERY KE STAŽENÍ:
    


Kompletní test (+ bodové hodnocení a tabulky, více foto) naleznete v časopise  MOTOCYKL 5/2010 .

MOTOCYKL 5/2010








Komentáře

Motokatalog
Triumph Tiger 1050
Technické informace:
Objem motoru 1050 cm3
Výkon 85 kW při 9400 ot/min
Točivý moment 100 Nm při 6250 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
KTM 990 Adventure
Technické informace:
Objem motoru 999 cm3
Výkon 78 kW při 8250 ot/min
Točivý moment 100 Nm při 6750 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
Honda Varadero 1000
Technické informace:
Objem motoru 996 cm3
Výkon 69 kW při 8000 ot/min
Točivý moment 98 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Motokatalog
BMW R 1200 GS 2010
Technické informace:
Objem motoru 1170 cm3
Výkon 81 kW při 7750 ot/min
Točivý moment 120 Nm při 6000 ot/min
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: