MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Yamaha YZF-R6 2010

Test

Tak radikální, tak hlasitá a tak jednoznačně orientovaná na závodní okruhy nebyla doposud žádná jiná šestistovka. S novou Yamahou YZF-R6 pro rok 2010 však nyní přicházejí poněkud tišší tóny…


 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010


A teď by ji člověk mohl například začít pomlouvat… Třeba kvůli na první pohled viditelnému údaji aktuálního výkonu nově přepracované Yamahy YZF-R6. To se však nesluší– minimálně vzhledem k  
Motocykly Yamaha YZF-R6 2010nezpochybnitelným zásluhám modelu Yamaha R6. Koneckonců to byla právě Yamaha YZF-R6, která zahájila trend ústupu od masivních, pod sedlem umístěných a z hlediska těžiště nevýhodných výfukových koncovek směrem k centrálně umístěnému, kompaktnímu tlumiči. A přirozeně je ironií osudu, že právě ona nyní představuje méně povedený návrh na toto téma. Ale co má být, široká nabídka příslušenství to snadno napraví.

 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010
Nový tlumič výfuku s delším čepem, který udržuje větší vzdálenost koncovky od kyvné vidlice

Naštěstí ale celek nové Yamahy YZF-R6 zůstal přesně takový, jaký byl– totiž proklatě ostrý, i když pro technické údaje to tak docela neplatí. „Cílem Yamahy R6 pro rok 2010 bylo zlepšení charakteristiky motoru v těch oblastech otáček, ve kterých se člověk často pohybuje v normálním provozu…“ uvádí tisková zpráva Yamahy. To nás celkem překvapilo, protože právě u šestistovek byl špičkový výkon vždy na prvním místě.

 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010


O pět papírových koní nižší jmenovitý výkon, vyplývající z jiného výfuku, charakteristik řídicí jednotky a vzduchového filtru, je tudíž minimálně překvapivý. A přece pro většinu (kterou jsou stále běžní, civilní uživatelé) nepředstavuje více než drobnou změnu na vyhledávaném konci pásma otáček… Prakticky si totiž člověk ani nevšimne, že kliková hřídel YZF-R6 se zcela nahoře nevytáčí tak bez zábran – a stejně tak málo se projevuje úbytek špičkového výkonu v jízdních výkonech. Ztráta jedné desetiny vteřiny při akceleraci z nuly do 200 km/h (9,8 oproti 9,7 vteřiny) je v rozsahu obvyklé  Motocykly Yamaha YZF-R6 
2010tolerance měření, tzn. není znát. To ale bohužel v podstatě platí i pro druhý konec pásma otáček. Kdo by chtěl se zavázanýma očima rozlišovat mezi starou a novou R6 mimo oblast pětimístných otáček, nejspíš pohoří. Výhoda silnějšího točivého momentu není citelná – a jak je na výkonovém grafu vidět, ani měřitelná. Do 11 000 1/min se totiž obě křivky prakticky kryjí, pak začíná novinka pozvolna ztrácet.

 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010


Důležité je, že pro všechny, kdo pravidelně nenavštěvují zkušební válce, zůstalo téměř vše při starém. Ti, kteří měření milují, budou nejspíš zklamáni, neboť nová Yamaha R6 produkuje o dva koně nižší špičkový  
Motocykly Yamaha YZF-R6 2010výkon. Abychom nezapomněli, je tu ještě něco– aktuální YZF-R6 se díky nové, delší koncovce výfuku zřetelně ztišila. Naštěstí ne o tolik, protože pokud jde o subjektivní vnímání z pohledu řidiče, pak věřte, že ostré ječení z airboxu stále ještě vše přehlušuje. Ale pro sousedy a obyvatele u silnic ano. Dobrou zprávou je, že nové Yamaze R6 zůstala přímost, bezprostřednost, a také ten závodní pocit, který radikální Yamaha poskytovala– to znamená, že YZF-R6 i nadále zůstává velmi ostrým okruhovým žihadlem.

 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010


 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010 Motocykly Yamaha YZF-R6 2010

Závěr

Kompletní článek ( + boxík stará a nová R6 a srovnání jízdní dynamiky) naleznete v časopise MOTOCYKL 3/2010 .


MOTOCYKL 3/2010


YAMAHA YZF-R6 2010:

+
velmi sportovní feeling
K okolí ohleduplnější zvuk
Výborná ovladatelnost
Skvělé zpracování
-
neznatelné posílení
točivého momentu
Absence ABS





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: