MC 1+2/18 právě v prodeji
V aktuálním čísle najdete:
Super Duke R po 50 000 km
Yamaha R1 po 20 letech
Ducati Panigale V4

najdete ve všech dobrých trafikách

zavřít informace
Motocykl online
Chci inzerovat

Suzuki GSX 650 F

Srovnávací test

Nemohu si pomoct, ale motocykly, které mě nějakým způsobem zaujmou, si rád pojmenovávám. Přezdívky jsou to mnohdy bizarní, mnohdy familiární a velmi často také nepublikovatelné. Ne tak v případě novinky loňského roku, Suzuki GSX 650 F alias hodné tety Suzi.

Suzuki v akci   Suzuki

Označení novinka může znít trochu nadneseně, až na pohlednou kapotáž totiž máme tu čest se starým – respektive novým, jelikož kapalinou chlazeným – evergreenem mezi naháči, modelem Bandit 650. Odlišnosti bychom spočítali na prstech jedné ruky: kapotáž s vysokým čelním štítem, jednodílné a výškově nenastavitelné sedlo, níže uložená sportovnější řídítka, jinými slovy – žádná velká hitparáda. O to větší pak bylo mé překvapení, když Suzi fungovala přesvědčivě jak při jízdě ve městě, tak nabalená ve dvou, a dokonce i na okruhu. Ale pěkně popořadě.
Už z testování malého Bandity víme, že jeho 63 koní silný čtyřválcový agregát k žádným velkým dravcům nepatří, tím spíše, musí-li se vypořádat s váhou stroje lehce přesahující 240 kilogramů (s plnou nádrží). Předností motoru je sametově hladký chod s příjemným, rovnoměrným zátahem takřka od volnoběžných otáček a takřka na jakýkoli rychlostní stupeň – tenhle čtyřválec pobere bez pocukávání řetězem a bez vibrací snad úplně všechno. Kdo chce řadit, samozřejmě může, šestistupňová převodovka je přesná, dobře odstupňovaná a s krátkých chodem. Posaz je navzdory „sportovním“ úpravám uvolněný a cestovně vzpřímený, přítomnost ukazatele zařazeného stupně na palubní desce je drobností, která potěší, stejně jako úchyty pod sedlem – tady se počítá i s přepravou zavazadel. Komfortně usazen je rovněž spolujezdec, který má k dispozici také jedno madlo za sedlem, i když dvě po stranách by byly u hlediska ergonomie určitě lepší. Čtyřpístkové brzdy Tokico a vůbec veškeré podvozkové komponenty jsou pak stejné jako na modelu Bandit, což znamená dobromyslný nástup s dobrým účinkem a příjemně komfortní nastavení přední vidlice a zadního centrálu. Od letošního roku bude i verze F k mání také se systémem ABS.

Detail výfuku                   Suzuki

První rande se Suzi proběhlo na brněnském okruhu v rámci jarních dní Suzuki. Tehdy to byla horká novinka, navíc za velmi zajímavé peníze, a tak jsme se hodně snažili najít něco, za co jí dát trochu za uši. Měkké odpružení? To ano, ale jet se s tím dá slušně, navíc není problém pružinu lehce přitvrdit. Obyčejná vidlice? Funguje, při jízdě se na ni beztak nekoukáte. Standardní axiální brzdy? Možná nejsou úplně in, ale brzdí obstojně, účinek navíc neztrácí ani po odpoledni tvrdého nasazení. Motorka se i na tak rychlé trati chovala čitelně a dobromyslně, mezní situace ohlašovala škrtajícími stupačkami kamarádsky už dlouho dopředu a náš fotograf si přitom celou dobu myslel, že proháníme ostrou GSX-R. Efko vypadá na živo opravdu dobře.
Je jasné, že kdo se chce svézt, musí ho točit nad sedm, raději možná nad 9000 1/min, a přesto se nějakého výrazného adrenalinového kopance nedočká, ale jede svižně a za půl darma. Ani těch pár desítek kilo nadváhy není zas takový problém, jak by se při pohledu do technického průkazu mohlo zdát - vyšší hmotnost je cítit jen v ostrých vracečkách či pomalých serpentinách, stabilita v přímém směru i v táhlých rychlých zatáčkách je naopak vynikající.
A jsme u cestování. I tady obstojí nenáročná Suzuki se ctí. V podzimních mlžných Jeseníkách určitě nebylo více než 6 °C, ale dalo se: elegantní kapotka s vysokým čelním plexi byla navrhovaná s ohledem na funkčnost, jezdce chrání výborně – ani v rychlostech nad 160 km/h nevznikají v oblasti helmy nepříjemné turbulence. Účinně je vyřešena také ochrana dolních končetin, které chladný vzduch obtéká s povážlivým respektem. Síla motoru je i v provozu ve dvou dostatečná, tedy pokud si cestování nechceme plést se závodem na přírodních tratích. Nádrž na 19 litrů a sympatická průměrná spotřeba při klidné jízdě do 5 l/100 km pak umožňují i slušný dojezd.
Efko mne velmi příjemně překvapilo, nabízí totiž hodně muziky za málo peněz. Ačkoli je to v podstatě levná a celkem obyčejná tuctová motorka japonské provenience, zvládá zmíněné polohy včetně každodenního dojíždění do práce se ctí a suverenitou mnohem dražších strojů. Ten, kdo od motocyklu očekává spíše exklusivitu či výrazný charakter, se však bude muset poohlédnout jinde. Na takové požadavky Suzi stavěná není.

Akce II   Kokpit

Technické údaje

Motor
Čtyřdobý kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC, dvě nahoře umístěné vačky poháněné řetězem, čtyři ventily na válec, mazání s mokrou klikovou skříní, vstřikování, Ø 36 mm, řízený katalyzátor se sekundárním vzduchovým systémem, alternátor 400 W, baterie 12 V/10 Ah, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka, řetěz s O-kroužky.

Vrtání x zdvih           65,5 x 48,7 mm
Zdvihový objem        656 cm3
Stupeň komprese     11,5:1
Jmenovitý výkon        63,0 kW (86 k) při 10500 1/min
Max. točivý moment    62 Nm při 8900 1/min

Podvozek
Dvojitý kolébkový rám z oceli, teleskopická vidlice, Ø 41 mm, nastavitelné předpětí pružiny, zadní dvouramenná kyvná vidlice z oceli, centrální pružicí a tlumicí jednotka s přepákováním, nastavitelné předpětí pružiny a útlum, vpředu dvojitá kotoučová brzda, Ø 310 mm, čtyřpístkové pevné třmeny, vzadu kotoučová brzda, Ø 240, jednopístkový plovoucí třmen.
Hliníková kola   3.50 x 17; 5.00 x 17
Pneumatiky 120/70 ZR 17; 160/60 ZR 17

Rozměry a hmotnosti
Rozvor 1470 mm, úhel hlavy řízení 64,0 stupně, stopa 108 mm, délka zdvihů odpružení vpředu/vzadu 130/128 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, hmotnost s plnou nádrží 241 kg, objem nádrže 19 litrů.

Záruka                                                   dva roky
Barva                                                   modrá/bílá, černá, červená/černá
Cena testovaného stroje (r.v. 2008)     189 900 Kč






Tagy: Suzuki, Test
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…

Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: